Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-08, 09:19
  #3085
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spiff21
Jag hade fått in ca 2200 nya friska DKK på mitt danska TB-konto efter förlustregistreringar 20151001. Reggade ett uttag 20151005 på 2200 DKK. Men igår 20151006 försvann ca 1800 DKK i nya förlustregistreringar av de 2200 DKK som stod som tillgängligt för uttag för två dagar sedan! Så nu är tillgängligt belopp för uttag nere på ca 400 DKK.

Kontentan blir att det är riktigt farligt att ha pengar ståendes som tillgängligt för uttag om man har som mål att ta ut sina pengar från TB.

Det låter ju helt sjukt att de plockar förluster av outlånade pengar, jag gjorde ett uttag i måndags och fick pengarna igår. Så det måste jag endå ge TB en eloge för snabb hantering.
Citera
2015-10-08, 09:26
  #3086
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcesinExile
Skriver de i princip bara av skulden utan, att sprida ut förlusten är det iskallt. Då är det ju bättre att ge fan i avskrivningen och bara låta skulden ligga, nån gång kommer de flesta gäldenärerna ta tag i sitt liv och ordna upp sina skulder, de får ett arv, skatteåterbäring, vänner och släktningar hjälper till osv. Även om man inte får tillbaka allt kommer ju man får mer än om de säljs och TB inte sprider förlusterna.

Håller inte med om det, bättre att lånen skrivs av eller säljs när det är försvinnande liten chans att få igen pengarna så man kan gå vidare och koncentrerar sig på dem som faktiskt har en möjlighet att betala. Och förlusterna sprids över en skara långivare(osäker på hur det fungerar i dagsläget) så om du lånat ut 100:- till någon som inte betalat tillbaka så får du tillbaka den största delen av den summan som du kan låna ut till andra för att försöka få igen förlusten. Du får förstås smaka på andras dåliga lån också så man får hoppas att inte alla sitter med 80-90% dåliga lån, då kommer det kännas.
Citera
2015-10-08, 10:07
  #3087
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarumbar
Håller inte med om det, bättre att lånen skrivs av eller säljs när det är försvinnande liten chans att få igen pengarna så man kan gå vidare och koncentrerar sig på dem som faktiskt har en möjlighet att betala. Och förlusterna sprids över en skara långivare(osäker på hur det fungerar i dagsläget) så om du lånat ut 100:- till någon som inte betalat tillbaka så får du tillbaka den största delen av den summan som du kan låna ut till andra för att försöka få igen förlusten. Du får förstås smaka på andras dåliga lån också så man får hoppas att inte alla sitter med 80-90% dåliga lån, då kommer det kännas.

Förstår jag dig rätt så har vi nog samma åsikt. Sprider TB ut förlusten över alla långivare tycker också jag att det är bättre att de säljer skulden och jag får tillbaka kanske 70-90% av mitt kapital.

Men om de inte sprider skulden utan bara de som har del av den får ta smällen vill jag heller att skulden ligger hos kronofogden än att den säljs för 5-20% av värdet. Kapitalet jag får tillbaka är för litet, bättre då att det ligger hos KF och kanske till sist ger mig 40-60% tillbaka.
Citera
2015-10-08, 10:09
  #3088
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcesinExile
Förstår jag dig rätt så har vi nog samma åsikt. Sprider TB ut förlusten över alla långivare tycker också jag att det är bättre att de säljer skulden och jag får tillbaka kanske 70-90% av mitt kapital.

Men om de inte sprider skulden utan bara de som har del av den får ta smällen vill jag heller att skulden ligger hos kronofogden än att den säljs för 5-20% av värdet. Kapitalet jag får tillbaka är för litet, bättre då att det ligger hos KF och kanske till sist ger mig 40-60% tillbaka.

Enl de nya villkoren skall ju inte skulder spridas ut, men om det gäller gamla skulder eller inte bara skulder som tillkommer efter villkoret ändrades vet jag inte. TB svarar ju inte på såna frågor, vare sig i tråden eller via mail.
Citera
2015-10-08, 12:28
  #3089
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agathorn
Själv hade jag massa förlustregistreringar 6/10 men inga pengar in.
Det bekräftar ju bara att de inte slår ut förlusterna på alla medlemmarna som TB själva också säger. Utan bara de som står på lånen. Det blir ju i princip rena skuldavskrivningar.

Jag har ännu inte fått svar ifrån TB angående villkorsbrotten heller.


Fast om det är så borde du även ha fått återbetalning av lånen, förutom noteringen av förlusterna. Annars tyder på att det är skuldavskrivningar för andra långivare.


Jag hade också förlustregistreringar 6/10, utan några payback. De sista raderna (av flera hundra) fick mig dock att tappa hakan, de var upp till 10 000 gånger större än de normala Loss-registreringarna!!!!

Har någon annan liknande noteringar?

Jsg noterar också att mitt uttag som jag begärde 2/10 passande nog inte har genomförts ännu. Nu är pengarna uppätna av förluster.
Citera
2015-10-08, 17:03
  #3090
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Fast om det är så borde du även ha fått återbetalning av lånen, förutom noteringen av förlusterna. Annars tyder på att det är skuldavskrivningar för andra långivare.


Jag hade också förlustregistreringar 6/10, utan några payback. De sista raderna (av flera hundra) fick mig dock att tappa hakan, de var upp till 10 000 gånger större än de normala Loss-registreringarna!!!!

Har någon annan liknande noteringar?

Jsg noterar också att mitt uttag som jag begärde 2/10 passande nog inte har genomförts ännu. Nu är pengarna uppätna av förluster.

Jag observerade just en intressant sak som flera kanske inte har sett. Förra veckan på torsdag hade jag 513 st. "loss" alltså förluster. I tisdags hade jag ungefär lika många "loss" men samtliga var plusposter. Nu förstår jag varför jag plötsligt hade några hundringar i uttagbart kapital på mitt danska konto. Plusposterna var totalt några hundringar större än summan av minusposterna. Kolla om inte även ni hade minusloss förra veckan och plusloss denna vecka?
Detta ser ju bra ut men varför kan inte TB informera oss om vad de håller på med? De påstår ju att de strävar efter transparens.
Citera
2015-10-08, 17:44
  #3091
Medlem
Fortfarande ingen info ang handelsstoppet i aktien!

Det kanske beror på att Plus i Svt ska handla om snabblån!

"Plus tar i kvällens program ett helhetsgrepp på snabblånemarknaden."

Intressant!
Citera
2015-10-08, 21:21
  #3092
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rase
Jag observerade just en intressant sak som flera kanske inte har sett. Förra veckan på torsdag hade jag 513 st. "loss" alltså förluster. I tisdags hade jag ungefär lika många "loss" men samtliga var plusposter. Nu förstår jag varför jag plötsligt hade några hundringar i uttagbart kapital på mitt danska konto. Plusposterna var totalt några hundringar större än summan av minusposterna. Kolla om inte även ni hade minusloss förra veckan och plusloss denna vecka?
Detta ser ju bra ut men varför kan inte TB informera oss om vad de håller på med? De påstår ju att de strävar efter transparens.

Helt korrekt det missade jag helt.... det var ju bra...
Citera
2015-10-09, 07:18
  #3093
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rase
Jag observerade just en intressant sak som flera kanske inte har sett. Förra veckan på torsdag hade jag 513 st. "loss" alltså förluster. I tisdags hade jag ungefär lika många "loss" men samtliga var plusposter. Nu förstår jag varför jag plötsligt hade några hundringar i uttagbart kapital på mitt danska konto. Plusposterna var totalt några hundringar större än summan av minusposterna. Kolla om inte även ni hade minusloss förra veckan och plusloss denna vecka?
Detta ser ju bra ut men varför kan inte TB informera oss om vad de håller på med? De påstår ju att de strävar efter transparens.

Jepp jag lade också märket till samma sak. I mitt fall så drogs det sedan några minusposter så i slutändan fick jag inte en krona över ändå.
Citera
2015-10-09, 09:55
  #3094
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rase
Jag observerade just en intressant sak som flera kanske inte har sett. Förra veckan på torsdag hade jag 513 st. "loss" alltså förluster. I tisdags hade jag ungefär lika många "loss" men samtliga var plusposter. Nu förstår jag varför jag plötsligt hade några hundringar i uttagbart kapital på mitt danska konto. Plusposterna var totalt några hundringar större än summan av minusposterna. Kolla om inte även ni hade minusloss förra veckan och plusloss denna vecka?
Detta ser ju bra ut men varför kan inte TB informera oss om vad de håller på med? De påstår ju att de strävar efter transparens.

Helt sant, så har jag det med. Men alla plusposterna åts upp av de 1 000 - 10 000 ggr större minusposterna på slutet.
Citera
2015-10-09, 11:06
  #3095
Medlem
I dag har jag som omväxling till hundratals "loss" fått hundratals "DebtCollectionCost", denna gång på mitt svenska konto. Tydligen händer det saker och ting med våra lån och förhoppningsvis är det positivt för oss långivare. Dock vore det inte fel om TB kunde ge någon information om vad man håller på med. En enkel förklaring vad alla dessa "lost" och "cost" innebär vore inte fel.
Citera
2015-10-09, 11:39
  #3096
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskpinnet
Två påbörjade mål i Stockholms tingsrätt. Det verka dock som dom precis har fått in papperna. Detta är offentliga handlingar och bör ju gå att få ut. idag ville dom dock att en advokat skulle titta på det först för att se så handlingarna var kompletta. Mål nr 12226-15 avd 3. Mål nr 12231-15 avd 4 . Ska bli spännande och se vad som händer.

https://minfil.org/j7V5j8b7b1/Stockh...5_Aktbil_1.pdf

Handlar om en man som satt in två miljoner kronor på sitt Trustbuddy-konto. Han begärde 90%uttag i december 2014 men har inte fått ut en enda krona. Trustbuddy har meddelat honom att först när ALLA lån är återbetalda får han sin utbetalning.

Enligt min mening är det helt uppenbart att full återbetalning av alla lån naturligtvis aldrig kommer att ske och därmed kommer mannen inte heller att någonsin få ut sina pengar, om han inte stämmer Trustbuddy, vilket han gjort.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback