2015-10-04, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maracana
Något särskilt du tänker på? Min uppfattning är att i alla fall stockholmslagens ultras kör minst lika mycket som firmorna.
Stämmer, men inte lika mycket som firmorna. Tänkte mest på alla "ultras" utanför de tre stora städerna.
Citera
2015-10-04, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonDraper
Oerhört tuff drabbning (visst mått av ironi) mellan några fjuniga blåvita grabbar (såg ut som Ultras?) och osugna gajsare på en krog i närheten av Ullevi efter dagens match(er, gais spelade borta mot Östersund). Humorn blev inte mindre av att en gammal gajstant var med och skrålade under bråket.

Jaja, det var åtminstone inte tråkigare än att se Blåvitt ge bort guldet.

Vid Franke's va? Passerade där när ungdomarna började dra vidare.
Citera
2015-10-05, 08:01
Medlem
DonDrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BouncingSouls
Vid Franke's va? Passerade där när ungdomarna började dra vidare.

Stämmer.
Citera
2015-10-05, 17:34
Medlem
Idroids avatar
Reaktioner på sverigescenens granskning av Laul? Min spontana tanke, även om jag inte är del av den här världen, är att det är rätt ovärdigt att som firma hålla på med sånt där tjafs.
Citera
2015-10-05, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idroid
Reaktioner på sverigescenens granskning av Laul? Min spontana tanke, även om jag inte är del av den här världen, är att det är rätt ovärdigt att som firma hålla på med sånt där tjafs.
Det hela är mycket underhållande och ska följas med nöje under de närmsta dagarna! Ibland är de rätt skojiga, Firman Boys, de får man ge dem...
Citera
2015-10-05, 20:59
Medlem
Charles26s avatar
Jag kanske är den enda som inte sett den och jag blev lite besviken att den inte dök upp i filmsnutten som Sverigescenen publicerade idag. Nämligen filmen på Laul när han grisar loss på ett McDonalds efter en blöt kväll. Någon som vet hur den går att få tag på?
Citera
2015-10-05, 21:11
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charles26
Jag kanske är den enda som inte sett den och jag blev lite besviken att den inte dök upp i filmsnutten som Sverigescenen publicerade idag. Nämligen filmen på Laul när han grisar loss på ett McDonalds efter en blöt kväll. Någon som vet hur den går att få tag på?
Hahaha, grymt kul!
Kanske kommer McD-incidenten dyka upp också!
När han svinar med pizzasalladen är väl dagens bästa.
Ser fram emot mer.
Citera
2015-10-05, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Hahaha, grymt kul!
Kanske kommer McD-incidenten dyka upp också!
När han svinar med pizzasalladen är väl dagens bästa.
Ser fram emot mer.

Hahah! Fan när han trynar i sig direkt ur skålen med salladsbesticken!

Tycker Robert petar och gnuggar sig lite för mycket kring näsan med i början, han drar sig nog inte för en lina.
Citera
2015-10-06, 01:13
Medlem
Godhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idroid
Kan bara hålla med. Här tar FB ett nytt steg. När motståndet blir för tufft på gatan så söker man nya offer. Sanna eller påhittade...?
Dom fruktade gatukrigarna agerar numera helst på nätet och svingar tufft där. Det tuffaste man vågar sätta mot nu är uppenbarligen Robert Laul
Senast redigerad av Godhem 2015-10-06 kl. 01:24.
Citera
2015-10-06, 10:46
Medlem
KamratBruns avatar
En liten fundering på firmor och politik i dessa dagar.
Tittar man på fotbollskulturen och även firmakulturen utomlands så finns där väldigt många profilerade ligor och projekt som startat ur fotbollsgrupper.

Tänker t ex på engelska EDL - English Defence League som ju mer eller mindre är en sammanslutning av diverse firmor som sett utvecklingen i England och bestämt sig för att ta striden på gatan.
Exempel: https://www.youtube.com/watch?v=BuppNtvk9W8

Tänker även på tyska Hooligans gegen salafisten som är än mer profilerade som just fotbollssupportrar som ser utvecklingen och bestämt sig för att ta strid.
Exempel: https://www.youtube.com/watch?v=VuY2s91ZZkE

Sedan finns ju mängder av firmor som tar strid med AFA. T ex franska PSG har gjort sig kända för detta genom åren: https://www.youtube.com/watch?v=aXrL4f1Dfi0

Kikar man på öststaterna så finns ju hur många exempel som helst.

Vet att i AIK och DIF har många en bakgrund från den nationella sidan. Lika så inom Wisemen. Märkligt nog har många av dessa prioriterat att dra ladd och leka i en småkriminell värld. Egentligen inte så konstigt då den världen faktiskt är ganska bekväm med ett skönt kompisskap och fight ett par gånger om året på sin höjd. Men många har ju stridshjärtan större än så varför det något förvånar mig att man inte beger sig ut i den politiska striden. Visserligen blir den striden mycket hårdare och betydligt svårare att vinna, men nog borde suget finnas där hos en del?
Citera
2015-10-06, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBrun
En liten fundering på firmor och politik i dessa dagar.
Tittar man på fotbollskulturen och även firmakulturen utomlands så finns där väldigt många profilerade ligor och projekt som startat ur fotbollsgrupper.

Tänker t ex på engelska EDL - English Defence League som ju mer eller mindre är en sammanslutning av diverse firmor som sett utvecklingen i England och bestämt sig för att ta striden på gatan.
Exempel: https://www.youtube.com/watch?v=BuppNtvk9W8

Tänker även på tyska Hooligans gegen salafisten som är än mer profilerade som just fotbollssupportrar som ser utvecklingen och bestämt sig för att ta strid.
Exempel: https://www.youtube.com/watch?v=VuY2s91ZZkE

Sedan finns ju mängder av firmor som tar strid med AFA. T ex franska PSG har gjort sig kända för detta genom åren: https://www.youtube.com/watch?v=aXrL4f1Dfi0

Vill vi få ett stopp på

Kikar man på öststaterna så finns ju hur många exempel som helst.

Vet att i AIK och DIF har många en bakgrund från den nationella sidan. Lika så inom Wisemen. Märkligt nog har många av dessa prioriterat att dra ladd och leka i en småkriminell värld. Egentligen inte så konstigt då den världen faktiskt är ganska bekväm med ett skönt kompisskap och fight ett par gånger om året på sin höjd. Men många har ju stridshjärtan större än så varför det något förvånar mig att man inte beger sig ut i den politiska striden. Visserligen blir den striden mycket hårdare och betydligt svårare att vinna, men nog borde suget finnas där hos en del?

Den enda konkreta lösningen på invandringsfrågan är att avskaffa det monetära systemet och bekämpa ner de sk sionistiska staternas arméer (dvs Israel och Nato) så det ekonomiska och militära förtryck som råder i de delarna av världen som folk utvandrar ifrån upphör.

Du är så slut i huvudet... om du kunde tänka längre än din näsa räcker så skulle du förstå att du gör precis lika lite för att åtgärda problemet som fotbollsgrabbarna på krogen eller barnen på ditt lokala dagis.
Citera
2015-10-06, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dondolare
Ja om man stöter på likasinnade? Bara i Sverige ultras plockat russinen ur kakan gällande hela ultraskulturen. Antingen är man med eller inte?

Okej, känns bara som att en del svenska Ultras-grabbar inte slåss, men jag vet inte som sagt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in