Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-04, 12:10
  #1
Medlem
DolphinMelters avatar
Under de senaste åren har jag hört många beskriva entreprenören Elon Musk som "verklighetens Iron Man". En snygg, karismatisk, vältalig man med stora visioner och en enorm plånbok. För er som inte vet vem Elon Musk så är han grundare av betalningsmodellen Paypal, rymdprogrammet Space X samt biltillverkaren Tesla Motors.

Länge har jag gått med denna föreställning i huvudet och tyckt att han varit en av de coolaste entreprenörerna i modern tid och en god arvtagare av Steve Jobs visioner kring minimalism. Denna föreställning blev krossad idag när jag såg presentationen av den nya Tesla Model X.

(Youtube) Elon Musk launches Tesla Model X (9.29.15) För det första känns det som en dålig kopia av en Apple presentation, publiken är pigg på att tjoa varje gång det kommer upp en ny slide och det är väl vad som förväntas av publiken eftersom den är speciellt inbjuden av Tesla motors. När det kommer till Elon så stammar han och har svårt att få fram vad han vill säga, är han nervös eller är det kronsikt? Hade det varit en mindre inställsam publik så hade det blivit en riktigt cringe stämning när han försöker skämta och knappt får fram budskapet. (det enda skämtet som gick hem var väl det om att bilen har ett "Biodefence mode")

Vet ni något mer om Elon och vad tycker ni om honom?
__________________
Senast redigerad av DolphinMelter 2015-10-04 kl. 12:56.
Citera
2015-10-04, 12:23
  #2
Medlem
Tycker exakt som du. Hade den föreställningen i huvudet fram tills jag såg presentationen och tänkte: WTF! Haha
Citera
2015-10-04, 12:29
  #3
Medlem
DolphinMelters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diaaz
Tycker exakt som du. Hade den föreställningen i huvudet fram tills jag såg presentationen och tänkte: WTF! Haha

Mot slutet av presentationen när han ska dela ut de första bilarna till sina glada ägare får man en känsla att han blivit överkörd av marknadschefen eller styrelsen. Han ser måttligt road ut..
Citera
2015-10-04, 12:29
  #4
Medlem
Kodiak-s avatar
Hans tafatthet är bara charmig. Alla vet ändå vad han går för.
Citera
2015-10-04, 12:50
  #5
Medlem
LeonVances avatar
Reagerade mest på att däcken var smutsiga.
Citera
2015-10-04, 13:29
  #6
Medlem
Tyckte som fler att han är jobbig att lyssna på, ingen talare precis. Men det finns coacher för sånt, se på prins Daniel till exempel.

Musk borde skjuta fram en annan frontfigur, han ger bara ett stressat intryck. Tydligen är det bara vi som uppfattar honom sån, hade han verkligen haft ont av det hade han skickat fram en annan talare.
Citera
2015-10-04, 14:01
  #7
Medlem
P.Gs avatar
Keynotes och att äga rummet är en del av kulturen i Silicon Valley, jag tror inte att han vill skicka fram någon annan även om han vet att han själv inte är så bra. Läste någonstans att han blev ordentligt mobbad (inklusive misshandlad) i skolan, det har säkert bidragit till hans osäkerhet.
Citera
2015-10-04, 16:53
  #8
Moderator
MondoBizarros avatar
Bilar --> Kändisskvaller
/Moderator
Citera
2015-10-04, 18:02
  #9
Medlem
DolphinMelters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Keynotes och att äga rummet är en del av kulturen i Silicon Valley, jag tror inte att han vill skicka fram någon annan även om han vet att han själv inte är så bra. Läste någonstans att han blev ordentligt mobbad (inklusive misshandlad) i skolan, det har säkert bidragit till hans osäkerhet.

Om han hade en sån barndom kan man ju säga att han fått sin revansch.
Citera
2015-11-24, 11:10
  #10
Medlem
"Bland machobeskrivningarna av Musk framgår bland annat att han jobbar 100 timmar i veckan och har lärt sig att koncentrera kraften bakom sin urinering så att varje toalettbesök varar i max tre sekunder. Och så hans specialitet: om någon klagar på arbetsbelastningen ger Musk denne sparken och tar hans plats – för att visa att det går att vara vd och göra personens jobb samtidigt."

http://www.dn.se/kultur-noje/kristof...ger-elon-musk/
Citera
2017-08-07, 23:57
  #11
Avstängd
Är Elon Musk teknikvärldens Paris Hilton? (Känd utan anledning)

Låt oss analysera hans tekniska kompetens, han gillar elbilar men det är inget innovativt alls. Har han gjort nåt innovativt tekniskt? Jag säger nej men låt höra.

Varför är han känd?
Citera
2017-08-08, 00:04
  #12
Medlem
whirrs avatar
Han har många andra projekt igång mer än Tesla...

Du bara utgår ifrån att han är en idiot utan att ens veta någonting om honom. Du är nog idioten här.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback