Flashback bygger pepparkakshus!
2015-10-03, 15:04
Medlem
Hogdals avatar
Vilket mörker...

Men varför blev det inget brott mot knivlagen för innehavet av batongen?
Citera
2015-10-03, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Vilket mörker...

Men varför blev det inget brott mot knivlagen för innehavet av batongen?

Kanske för personen inte befann sig på allmän plats? kan vara det
Citera
2015-10-03, 21:37
Medlem
Är Marcus Sverigedemokrat? http://www.val.se/val/val2010/slutre.../30/valda.html
Det finns endast en annan Marcus Engdahl i Staffanstorp och han var inte myndig 2010.
Citera
2015-10-03, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inabsurdum
Är Marcus Sverigedemokrat? http://www.val.se/val/val2010/slutre.../30/valda.html
Det finns endast en annan Marcus Engdahl i Staffanstorp och han var inte myndig 2010.

Nope. Marcus är inte företrädare för Sverigedemokraterna i Staffanstorp.
Någon har skrivit hans namn på den öppna valsedeln för Sverigedemokraterna och när länsstyrelen kom till hans namn så tackade han nej till en plats i kommunfullmäktige.
Citera
2015-10-04, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosettEtt
Nope. Marcus är inte företrädare för Sverigedemokraterna i Staffanstorp.
Någon har skrivit hans namn på den öppna valsedeln för Sverigedemokraterna och när länsstyrelen kom till hans namn så tackade han nej till en plats i kommunfullmäktige.

- Marcus Engdahl fick sex röster och toppar partiets vallista. Han hade heller inte anmält sig som kandidat, men tänker ställa upp.
– Jag överväger starkt att göra det. Men jag vill först träffa partiet och diskutera igenom en del detaljer innan jag lämnar besked. Som det ser ut nu så blir det ett ja, säger Marcus Engdahl som varit aktiv i Sverigedemokraterna i Malmö.

Från http://webcache.googleusercontent.co...&ct=clnk&gl=se

Men som du säger verkar det som att han ändrade sig och tackade nej.
Citera
2015-10-04, 04:58
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inabsurdum
- Marcus Engdahl fick sex röster och toppar partiets vallista. Han hade heller inte anmält sig som kandidat, men tänker ställa upp.
– Jag överväger starkt att göra det. Men jag vill först träffa partiet och diskutera igenom en del detaljer innan jag lämnar besked. Som det ser ut nu så blir det ett ja, säger Marcus Engdahl som varit aktiv i Sverigedemokraterna i Malmö.

Från http://webcache.googleusercontent.co...&ct=clnk&gl=se

Men som du säger verkar det som att han ändrade sig och tackade nej.

Ojojoj nästan ett scoop i aftonbladet....

Jag tycker att brorsorna var lite sköna ändå.
Citera
2015-10-04, 09:46
Medlem
Renspluggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4

Man är varken skön eller cool om man sitter vid barnbordet

Från sida 8 i domen
Citat:
Ma*rcus och Ni*klas satt vid ena änden av matbordet och blev bjudna på mat och dryck. Det var ett långt bord och de satt tillsammans med juniorerna.

Men som du säger, det här är ett klockrent Aftonbladetscoop. "SD-politiker slogs med batong" kan vara en bra rubrik.
Citera
2015-10-04, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
Ojojoj nästan ett scoop i aftonbladet....

Nu menar jag ju inte att det skulle finnas något samband mellan att denna människa sympatiserar med SD och det brott han har begått. Att få för sig att åka hem oinbjuden till en anställd på dennes födelsedagsfest, kasta honom i poolen och dödshota hans pappa är ju naturligtvis någonting som kan hända även den bäste. Eventuellt kan det ju finnas en viss överrepresentation hos SD-sympatisörer men det kommer vi aldrig få veta eftersom BRÅ är så PK och inte publicerar brottsstatistik nedbruten på partitillhörighet
Citera
2015-10-04, 13:38
Medlem
Gunnilas-bulles avatar
Undrar hur det var med bakfylleångesten på jobbet veckan efter denna "baluns"?
Citera
2015-10-04, 13:47
Medlem
Carcosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-net
In your face, dom är etniskt svenskar. Dina fördomar blir krossade. Sorgliga är att dom inte försvinner utan du tror fortfarande på dom nästa gång liknande brott sker.

ja för att det i de flesta fall (typ 9/10) är apor som ligger bakom, så tro fan att man kan utgå ifrån det, din jävla flane. det ursäktar dock inte detta, och bröderna ifråga verkar tveklöst vara patrask
Citera
2015-10-04, 13:50
Medlem
Carcosas avatar
tillägg från markus linkedin:

"Frågor som Marcus bryr sig om:
Fattigdom
Hälsa
Medborgerliga rättigheter och social reform

Politik"

Citera
2015-10-04, 16:37
Bannlyst
Vilken jävla historia. Hur kul som helst. Varför sprang snubben runt med en batong?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in