2015-10-02, 20:48
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No-n-sence
Förstår inte att Kjell slår ett slag för feminism och invandring.

Maken till fördomsfull och sexistisk person blir svårt att finna. Se bara på hans matresa hur fördomfullt han uttrycker sig om allt och alla.
Jag tyckte att hans matresa var oerhört underhållande, uppskattar hans uppriktighet och framförallt mod att besöka dessa platser och äta diverse "läckerheter".
Citera
2015-10-02, 21:38
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Flyktingpolitik få ni diskutera någon annanstans.

/Moderator
Citera
2015-10-02, 21:57
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Jag tyckte att hans matresa var oerhört underhållande, uppskattar hans uppriktighet och framförallt mod att besöka dessa platser och äta diverse "läckerheter".

Du är ju förälskad i honom. Det är ganska uppenbart vid det här laget. Därmed kan du inte uttala dig objektivt.
Citera
2015-10-02, 22:54
Medlem
Oriamendis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Fler än en av dagens PK:are skulle med lätthet kalla det rasism. Men jag instämmer i att kinesen fick det han förtjänade. Han borde fått ännu mera.

Det var nog att bli kallad kines som klämde hårdast i skon för sydkoreanen Hjelte. Överlag tycks kines vara det absolut värsta en sydkorean kan bli kallad för, om man ser till Tobias Hübinettes m.fl. reaktioner när sådant händer.
Citera
2015-10-03, 00:16
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Han sa iofs aldrig kinesjävel till Tom Hjelte. Han sa nåt i stil med "du är en importerad kinesisk skvallerkärring" och "du gör ju inte direkt reklam för invandrare" vilket i det här fallet var helt sant. Tom Hjelte är/var ett jävla svin som förtjänade den skit han fick av Kjell Bergqvist.

F.ö. tycker jag det är strongt av honom att hjälpa flyktingarna. Man kan tycka vad man vill om vår pissiga invandringspolitik och den usla integrationspolitiken men de som lyckas fly flyr för sina liv från en jävla terrorregim och har fått se vidrigare saker irl än vad någon av er fjunpellar här på FB någonsin har gjort eller kommer att göra. Är det avsaknad av empati som gör att ni inte kan sätta er in i vilka hemska upplevelser de har i bagaget och är det avundsjuka för att Bergqvist mfl försöker göra någon skillnad?

Det är ett jävla gnällande hela tiden.

Bortsett från att det är rätt få som kommer till Sverige som "flyr för sina liv" så är det helt uppenbart att han gör det han gör för att få positiv uppmärksamhet. Något som dessvärre lär fungera i den flyktingsnällhetspsykos som tycks råda i dagens Sverige.

Om Tom Hjelte var ett svin kan man säga det utan att dra upp var han kommer ifrån. Idioten hade dessutom fel i sak där också, då TH är adopterad från Korea.
Citera
2015-10-03, 03:08
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Du har ju gått på medias propaganda totalt.
Alla flyr inte för sina liv. Alla har inte varit med om något trauma.
Hur vet du ens att de har det ursprung som de själva påstår? Deras pass har ju en benägenhet att försvinna...
Det kan t o m handla om att vi tar in terrorister i vårt land!

Dessutom - endast en av fem migranter som söker asyl i Europa kommer från Syrien.
De flesta som flyr kriget blir kvar i närområdet. Dit hör många kvinnor och barn eftersom det mest handlar om män som tar sig hit.
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...orn-Syria.html

Detta är vad Kjell Bergqvist & co bidrar till och det är ingenting som utgör något gott, tvärtom leder det bara till ökad orättvisa och snedfördelning av resurser.

Barn svälter fortfarande ihjäl i Afrika, vad gör Kjell Bergqvist för dem? Han och övriga kändisar kan lägga resurserna där de verkligen behövs istället för att tävla i media om pk-poäng.
Inte alls. Däremot möter jag en del av dem i mitt arbete. Du får väl din info om dem via avpixlat, fria tider eller nån annan nassesajt antar jag...
Citera
2015-10-03, 09:23
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Du är ju förälskad i honom. Det är ganska uppenbart vid det här laget. Därmed kan du inte uttala dig objektivt.
Ha, ha, det är möjligt. Om man nu kan bli förälskad i någon i TV-rutan. Skämt åsido, man ska inte slå ner på någons vilja att hjälpa till och räcka ut en hand.
Senast redigerad av enfindam 2015-10-03 kl. 09:42.
Citera
2015-10-03, 09:36
Medlem
enfindams avatar
Kjell Bergquist rök ihop med migrationsverkets chef: http://shar.es/17Fzsb
Citera
2015-10-03, 10:19
Medlem
Den här sjuka jäveln till människa måste ju ha drabbats av frontallobsdemens.
Han sitter just nu i Nyhetsmorgon i TV4 och vräker ur sig om den usla svenska insatsen när det gäller flyktingmottagandet. Har idioten glömt att vi är det land i världen som ger absolut mest av vår välfärd till dessa invällare?

Vi har i praktiken fri invandring i Sverige. Nyadeln bor på hotell, slott och andra rätt bekväma ställen.
Fri sjukvård, tandvård och allmänt generöst bidragsströssel.
Vad kräver karln? Tycker dessutom att hans framtoning ger sken av att han blivit skvatt galen.
Har han gett upp? Varför jamsar bara Börjesson med?
Ställ en kritisk fråga för helvete.
Citera
2015-10-03, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbeteochbostad
Han sitter just nu i Nyhetsmorgon i TV4 och vräker ur sig om den usla svenska insatsen när det gäller flyktingmottagandet. Har idioten glömt att vi är det land i världen som ger absolut mest av vår välfärd till dessa invällare?

Vi har i praktiken fri invandring i Sverige. Nyadeln bor på hotell, slott och andra rätt bekväma ställen.
Fri sjukvård, tandvård och allmänt generöst bidragsströssel.
Vad kräver karln? Tycker dessutom att hans framtoning ger sken av att han blivit skvatt galen.
Har han gett upp? Varför jamsar bara Börjesson med?
Ställ en kritisk fråga för helvete.

Ser också detta. Lite överseende skadar inte i denna extrema situation. Såg ut som han blev lite gråtmild i slutet av intervjun. Har han tappat det?
Citera
2015-10-03, 10:34
Medlem
eternussermos avatar
Tycker han gav ett bra intryck i intervjun, det är klart att det är för jävligt att vi inte kan ge bättre förutsättningar för flyktingarna, och att han var emotionellt engagerad var ju solklart och det ska han ha respekt för.

Att kalla honom psyksjuk för att han blir upprörd över att barn får sova ute på gatan känns , umm, lite kallt.

Sen att problemet är att problemet aldrig borde behöva uppstå är en annan femma som vi kan diskutera i triljoner andra trådar.
Citera
2015-10-03, 11:22
Medlem
Lostworlds avatar
enfindam: Jag såg ditt svar innan det togs bort och det var det vettigaste du skrivit i den här tråden hittills.
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Inte alls. Däremot möter jag en del av dem i mitt arbete. Du får väl din info om dem via avpixlat, fria tider eller nån annan nassesajt antar jag...
Bara för att du möter dessa människor via arbetet så betyder det inte att alla som kommer hit gör det i ärligt syfte. Dessutom kan de som du mött ha ljugit för dig.
Jag tar min info från verkligheten - statistiken talar för sig självt (se mitt tidigare inlägg).
Citat:
Ursprungligen postat av arbeteochbostad
Kjell Bergqvist vill inte ge sig förrän hela landet har bytts ut med invällare. Själv behöver han inte bry sig eftersom han har ett hus som väntar i Thailand.
Kjell syns alltså i media varje dag nu... Som jag tidigare skrivit i flera inlägg så älskar han detta. Han må agera upprörd osv men älskar att synas och höras. Det här är den perfekta plattformen för honom. Han vet att så fort han säger något om nuvarande situation så får han rubriker i media och gräddfil till tv-soffan. Och han älskar varje sekund... Kjells ego kommer alltid att gå före allting annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in