Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Menar du att det kan ha varit ett våldtäktsförsök? Och hur skulle han tänkt sig klara från det? Lisa hade pekat ut honom som mannen på taket.
Om han fejkade en person på fejjan så måste överfallet ha varit planerat. Planera att dumpa kroppen på sin arbetsplats?
Jag kanske inte slår dig på fingrarna, men polispersonalen som umgås med NB gör det. Minsta misstanke och §7 kommer som ett brev på posten.
Våldtäkt! Tja, kanske därför han dödade henne för att undvika hennes skvaller.
Polisen och häktespersonalen kan inte så mycket om psykiska störningar. De kan möjligtvis se om han är psykotisk men inte om han är allvarligt karaktärsstörd. De kan framförallt inte se hur han blir när han dricker sprit och det kan inte psykiatriska teamet heller se. Psykiatriska undersökningen blir en senare fråga.
Jag tror inte som så många andra här att han planerade att
dumpa kroppen på Martorp. Däremot kan han ha planerat att gör saker med henne på Martorp för att sedan göra sig av med kroppen. Nu gick ju inte det som bekant eftersom han inte fattade att det skulle bli ett enormt pådrag.
Vi vet ju inte när hon blev mördad, mitt tips är att han tejpade henne i bilen och sedan for iväg till Martorp.. Det kan ju även vara så att brodern körde bilen och NB skötte allt annat. Nja, jag tror att han var ensam faktiskt.