2015-09-22, 00:00
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ang. det första stadiet, kontakten, så är också jag övertygad om att denna var planerad. Detta tvivlar jag inte på.

Ang. det andra stadiet, mordet, kan GM ha varit en lustmördare även om jag inte tror detta. I a f inte förrän vi får reda på mera.
Gäller dig också. Om mord inte var planerat, hur skulle NB ha trott sig klara sig undan åtal för överfallet? Och om mord var planerat, varför placera kroppen på sin arbetsplats?
2015-09-22, 00:00
Medlem
Skaraborg2s avatar
Du har helt rätt i det du skriver.

Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Exakt vad jag menade med mitt inlägg.
Man skall inte ta tiderna för en absolut sanning.
Teoretiskt kan hon ha varit död 18.23 men SMs:et gick iväg när telefonen kom till ett område med täckning, därefter stängdes telefonen av 7min senare eller kom utanför täckningsområde

Du har helt rätt i det du skriver. Hon kan teoretiskt sett faktiskt varit död då pappan får hennes SMS.

Vet att detta har varit uppe förut mycket men frågar ändå. Vilket upptagningsområde gick hennes mobil under runt caféet? Medelplana eller Storskogen. Medelplanamasten är väl den med starkast mottagning?
2015-09-22, 00:02
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Gäller dig också. Om mord inte var planerat, hur skulle NB ha trott sig klara sig undan åtal för överfallet? Och om mord var planerat, varför placera kroppen på sin arbetsplats?
Han kan ju möjligen ha inbillat sig att han skulle få sig ett frivilligt ligg. Och sen när det visade sig inte gå så bra så gick det som det gick.

Edit: Han kanske försökte betala för sex?
2015-09-22, 00:04
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Men min poäng är att förhandlingen kanske sker redan imorgon. Och att L-GW hänvisar till att förhören i Litauen måste inväntas; att de kommer avslöja viktiga bevis för utredningen vilket räcker för en fortsatt omhäktning...
Detta kan mycket väl tala för ett svagt bevisläge överlag.
Blir mycket spännande att följa den närmaste utvecklingen.
Då hade det varit smartare att planera in förhöret i Litauen efter onsdag. Som jag skrev har nog domstolen redan planerat in en häktningsförhandling på onsdag em. Han kan inte förutse att häktningsförhandlingen kommer att hållas i morgon om han begär omhäktning i morgon.

Jag förstår öht inte denna kollision i kalendern.
2015-09-22, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ang. det första stadiet, kontakten, så är också jag övertygad om att denna var planerad. Detta tvivlar jag inte på.

Ang. det andra stadiet, mordet, kan GM ha varit en lustmördare även om jag inte tror detta. I a f inte förrän vi får reda på mera.

Kan mycket väl vara riktigt. Ett scenario, där förövaren (MGM) aldrig såg de konsekvenser, som resulterade till hinder i sitt agerande. Något blev "fel" och detta blev till ett aldrig önskat scenario, där stressen och pressen gav vid handen en räcka irrationella beteenden. Som jag tidigare nämnt så är MGM rökt!
2015-09-22, 00:06
Medlem
Shrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Menar du att det kan ha varit ett våldtäktsförsök? Och hur skulle han tänkt sig klara från det? Lisa hade pekat ut honom som mannen på taket.

Om han fejkade en person på fejjan så måste överfallet ha varit planerat. Planera att dumpa kroppen på sin arbetsplats?

Jag kanske inte slår dig på fingrarna, men polispersonalen som umgås med NB gör det. Minsta misstanke och §7 kommer som ett brev på posten.

Våldtäkt! Tja, kanske därför han dödade henne för att undvika hennes skvaller.

Polisen och häktespersonalen kan inte så mycket om psykiska störningar. De kan möjligtvis se om han är psykotisk men inte om han är allvarligt karaktärsstörd. De kan framförallt inte se hur han blir när han dricker sprit och det kan inte psykiatriska teamet heller se. Psykiatriska undersökningen blir en senare fråga.

Jag tror inte som så många andra här att han planerade att dumpa kroppen på Martorp. Däremot kan han ha planerat att gör saker med henne på Martorp för att sedan göra sig av med kroppen. Nu gick ju inte det som bekant eftersom han inte fattade att det skulle bli ett enormt pådrag.

Vi vet ju inte när hon blev mördad, mitt tips är att han tejpade henne i bilen och sedan for iväg till Martorp.. Det kan ju även vara så att brodern körde bilen och NB skötte allt annat. Nja, jag tror att han var ensam faktiskt.
Senast redigerad av Shrink 2015-09-22 kl. 00:12.
2015-09-22, 00:12
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
SUV:en, är det en alternativ GM som körde den eller MGM?
Ska jag säga vad jag tror så är SUV:en ett villospår; annars är det en bil som MGM rattade.
2015-09-22, 00:13
Medlem
Skaraborg2s avatar
Något gick "fel"!

Citat:
Ursprungligen postat av Andrimer
Kan mycket väl vara riktigt. Ett scenario, där förövaren (MGM) aldrig såg de konsekvenser, som resulterade till hinder i sitt agerande. Något blev "fel" och detta blev till ett aldrig önskat scenario, där stressen och pressen gav vid handen en räcka irrationella beteenden. Som jag tidigare nämnt så är MGM rökt!

Just det. Något gick "fel" och som tyvärr ledde fram till mordet. Stressen och pressen efteråt ledde sedan fram till detta mycket märkliga beteende med BO:s mindre tillhörigheter.
2015-09-22, 00:14
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shrink
Polisen och häktespersonalen kan inte så mycket om psykiska störningar. De kan möjligtvis se om han är psykotisk men inte om han är allvarligt karaktärsstörd. Psykiatriska undersökningen blir en senare fråga.

Jag tror inte som så många andra här att han planerade att dumpa kroppen på Martorp. Däremot kan han ha planerat att gör saker med henne på Martorp för att sedan göra sig av med kroppen. Nu gick ju inte det som bekant eftersom han inte fattade att det skulle bli ett enormt pådrag.

Vi vet ju inte när hon blev mördad, mitt tips är att han tejpade henne i bilen och sedan for iväg till Martorp.. Det kan ju även vara så att brodern körde bilen och NB skötte allt annat. Nja, jag tror att han var ensam faktiskt.
Polisen vet tillräckligt för att misstänka en psykisk störning, även om den inte kan göra en fullständig diagnos.

Lisa dödades inte på den plats hon hittades.
2015-09-22, 00:14
Medlem
Shrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ska jag säga vad jag tror så är SUV:en ett villospår; annars är det en bil som MGM rattade.

Jodå, tror så jag med!!
2015-09-22, 00:19
Medlem
Det här är min teori och den tror jag på: (visst inte helt ny)

Lh går till sin moped skall bara skicka iväg ett SMS knappar in det sätter nyckeln i låset tar på hjälm då kommer signal att sms inte gick iväg, hon går ut mot vägen för att få bättre mottagning stirrar på telefon hör inte pga hjälm, blir påkörd (inte nödvändigtvis av MGM) föraren rusar ut konstaterar brutna ben, kanske även nacke, men tar av kläder och försöker at få liv i henne kläderna hamnar på bil någonstans, pickupflak, tak på suv eller vilken typ av bil som helst. Föraren panikar kastar in LH i bilen kör iväg kläderna blåser av bil, någon försöker ev ringa LH och föraren uppmärksammar telefon och stänger av, ev slår sönder och kastar ut genom fönster. Genom kännedom gömmer han den döda i Martorp.
Påkörningsteorin tror jag på då det funnits uppgifter om att delar av hjälmen hittats på olika ställen.
Någonstans i tråden nämns oxå att bägge benen var brutna på Bo vid upphittandet.

Så mordet kanske blir vållande till annas död +ev brott mot griftefrid.
Senast redigerad av frijidpink 2015-09-22 kl. 00:21.
2015-09-22, 00:20
Medlem
Skaraborg2s avatar
"Slutdestinationen".

Citat:
Ursprungligen postat av Shrink
Våldtäkt! Tja, kanske därför han dödade henne för att undvika hennes skvaller.

Polisen och häktespersonalen kan inte så mycket om psykiska störningar. De kan möjligtvis se om han är psykotisk men inte om han är allvarligt karaktärsstörd. De kan framförallt inte se hur han blir när han dricker sprit och det kan inte psykiatriska teamet heller se. Psykiatriska undersökningen blir en senare fråga.

Jag har heller aldrig trott på att Martorp skulle vara "slutdestinationen". Genom "olyckliga", för GM, omständigheter kom det att bli en "slutdestination" men var aldrig menad som en sådan från början.

Om tid hade funnits hade troligtvis hennes kvarlevor försvunnit permanent!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in