Citat:
Ursprungligen postat av
swimmingpool
Jag tolkar det som att det är tvärt om. Att har man en "stor personlighet" blir man lätt tjock också eftersom man inte bryr sig vad folk tycker, man kör på och tar plats ändå.
Anledningen till att man inte vill vara tjock är ju inte bara för att man bryr sig om vad folk tycker. Att vara tjock är gravt ohälsosamt, man blir en liten sjukdomssvamp som tjockis. Dock håller jag med dig om att hon inte verkar ha några större problem med självförtroendet eller självkänslan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Man-City
http://bloggar.expressen.se/paradise...r-hennes-vikt/
Sålänge man inte har en sjukdom kan alla gå ner i vikt. Förstår inte vad som är så jävla svårt
''För jag vet hur det är. För jag har fått de där blickarna. Hela livet.''

Nej det där är ju en helt befängd krönika. Visst går det bekämpa fördomar mot tjocka människor men det går inte att få alla män att börja tända på dem helt plötsligt. Vill de vara tjocka, ja då är det inte lika många män som attraheras av dem. Antingen får de lära sig leva med det och sluta gnälla, eller så går de ner i vikt och blir hälsosammare på samma gång. Hatar att det råder någon slags "det är okej bli tjock om du känner för det, det spelar ingen som helst roll"-mentalitet idag. Det är för fan farligt att vara tjock.
Så då har jag fått ut mig lite ilska om tjocka tjejer som gör sig själva till offer.
Gillar inte den nya tjejen heller glömde jag att skriva

Inte för att hon är tjock dock, som ett moralfetto genast skulle gapa. Hon verkar bara vara så fruktansvärt jobbig. Dock är hon väl lite bra för underhållningsvärdet några avsnitt, men kan tänka mig att man tröttnar snabbt.