Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-15, 02:09
  #73
Medlem
VenomXs avatar
Ska det verkligen ta över 3 dygn att få igång en irc-server som slocknat?

Har ni beslutat er för att släcka ner chatten på obestämd tid eller är det bara ingen som har känt sig motiverad att faktiskt starta upp den igen?
Citera
2015-09-15, 02:19
  #74
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VenomX
Ska det verkligen ta över 3 dygn att få igång en irc-server som slocknat?

Har ni beslutat er för att släcka ner chatten på obestämd tid eller är det bara ingen som har känt sig motiverad att faktiskt starta upp den igen?

Jag ska kolla med teknikerna.
Citera
2015-09-15, 03:27
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VenomX
Ska det verkligen ta över 3 dygn att få igång en irc-server som slocknat?

Har ni beslutat er för att släcka ner chatten på obestämd tid eller är det bara ingen som har känt sig motiverad att faktiskt starta upp den igen?

Som jag skrev så är den troligen borttagen eller så håller de på att rensa loggarna på regelbrott typ.
Den försvann i samband med denna tråd (FB) Dags att utöka regelverket till att omfatta chatten?

Det är ju en hel del text att gå igenom och jag tror många tvekar inför booreds länkar
__________________
Senast redigerad av Haschpundaren 2015-09-15 kl. 03:38.
Citera
2015-09-15, 03:39
  #76
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Som jag skrev så är den troligen borttagen eller så håller de på att rensa loggarna på regelbrott typ.
Den försvann i samband med denna tråd (FB) Dags att utöka regelverket till att omfatta chatten?

Nej. Det började krångla med IRC'n i samband med det här: (FB) Flashback tillfälligt offline idag
Citera
2015-09-15, 03:46
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Nej. Det började krångla med IRC'n i samband med det här: (FB) Flashback tillfälligt offline idag

Chatten och forumet är inte ihopkopplade så de påverkar inte varandra på det sättet.
Om nu inte hela servern har brakat, vilket den uppenbarligen inte har.

Och varför skulle det ta längre tid att fixa irc än forumet?
Nä, det handlar helt klart om loggarna.
__________________
Senast redigerad av Haschpundaren 2015-09-15 kl. 03:53.
Citera
2015-09-15, 10:26
  #78
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Chatten och forumet är inte ihopkopplade så de påverkar inte varandra på det sättet.
Om nu inte hela servern har brakat, vilket den uppenbarligen inte har.

Och varför skulle det ta längre tid att fixa irc än forumet?
Nä, det handlar helt klart om loggarna.
Trams. Givetvis är chatten och forumet ihopkopplade eftersom autentiseringen sker mot samma konton. Och om "hela servern" har brakat vet jag lika lite som du, men visst kan det ju vara så. Eller vet du någonting som inte vi andra vet vad gäller FB:s IRC-server?
Citera
2015-09-15, 10:36
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Trams. Givetvis är chatten och forumet ihopkopplade eftersom autentiseringen sker mot samma konton. Och om "hela servern" har brakat vet jag lika lite som du, men visst kan det ju vara så. Eller vet du någonting som inte vi andra vet vad gäller FB:s IRC-server?
Fast vaddå, detta är ju planerat sen månader? Inte direkt något plötsligt liksom... Så jag tror inte på tekniskt fel direkt. Forumet är uppe direkt men inte chatten, som att ircen skulle krävas mer tid att fixa än forumet lol...
Citera
2015-09-15, 15:04
  #80
Medlem
VenomXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Som jag skrev så är den troligen borttagen eller så håller de på att rensa loggarna på regelbrott typ.
Den försvann i samband med denna tråd (FB) Dags att utöka regelverket till att omfatta chatten?

Det är ju en hel del text att gå igenom och jag tror många tvekar inför booreds länkar

En annan sak värd att notera är ju att överhaddock isch sågs idla i kanalen ett par dagar innan nervsammanbrottet. Måhända kastade han slutligen ett getöga på chatfönstret, utbrast "Apspektakel!" och gick och slog en yxa i serverburken?
Citera
2015-09-15, 15:06
  #81
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VenomX
En annan sak värd att notera är ju att överhaddock isch sågs idla i kanalen ett par dagar innan nervsammanbrottet. Måhända kastade han slutligen ett getöga på chatfönstret, utbrast "Apspektakel!" och gick och slog en yxa i serverburken?
Detta är vad som gäller:
(FB) Flashback IRC läggs ner
Citera
2015-09-15, 15:12
  #82
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VenomX
En annan sak värd att notera är ju att överhaddock isch sågs idla i kanalen ett par dagar innan nervsammanbrottet. Måhända kastade han slutligen ett getöga på chatfönstret, utbrast "Apspektakel!" och gick och slog en yxa i serverburken?

Hahaha

Jo precis, och även han kom in i samband med tråden jag startade.

Har för mig jag sa något till nicklidstrom i stil med "nu kommer modsens för att banna alla" och jag var då övertygad om att det var pga tråden.

Vad annars kan ta sån tid med att fixa Irc, efter ett sedan månader planerat avbrott liksom?

Och om de ska gå igenom loggarna (hur långt bak då?) lät det ta åratal.

Tänk vad mycket jobb man hade undvikit om man gjort rätt från början.
Citera
2015-09-15, 15:21
  #83
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Hahaha

Jo precis, och även han kom in i samband med tråden jag startade.

Har för mig jag sa något till nicklidstrom i stil med "nu kommer modsens för att banna alla" och jag var då övertygad om att det var pga tråden.

Vad annars kan ta sån tid med att fixa Irc, efter ett sedan månader planerat avbrott liksom?

Och om de ska gå igenom loggarna (hur långt bak då?) lät det ta åratal.

Tänk vad mycket jobb man hade undvikit om man gjort rätt från början.

Som sagt, (FB) Flashback IRC läggs ner.
Citera
2015-09-15, 15:55
  #84
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Hahaha

Jo precis, och även han kom in i samband med tråden jag startade.

Har för mig jag sa något till nicklidstrom i stil med "nu kommer modsens för att banna alla" och jag var då övertygad om att det var pga tråden.

Vad annars kan ta sån tid med att fixa Irc, efter ett sedan månader planerat avbrott liksom?

Och om de ska gå igenom loggarna (hur långt bak då?) lät det ta åratal.

Tänk vad mycket jobb man hade undvikit om man gjort rätt från början.

Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Som sagt, (FB) Flashback IRC läggs ner.
och vad gäller servicen och arbetet på servarna så var det visserligen planerat ett tag, men det betyder inte att allt skulle gå smärtfritt på första försöket. Sånt sker inte i it-världen. Du kan hoppas, men du förbereder dig alltid på motsatsen.

En annan sak som började strula var tidsinställningen på servarna och webnoderna, det var ju en nod som började tala om en annan tid vilket gjorde att det blev lite intressanta datumstämplar på en del inlägg. Att något annat skulle ha problem är inte orimligt.

Och sedan, helt orelaterat, tog admin beslutet att lägga ner irc-servern.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback