Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2015-08-28, 10:57
  #23533
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Håller inte med om särskilt mycket här. Det är inget fel i att vara arbetare. Däremot har det slagit mig att det kanske varit ett problem att de flesta i svp är relativt unga. De flesta är ju 30-nånting. Nu talar jag alltså om ledarskapet. Och det hade nog varit bra om någon haft lite erfarenhet av att vara chef.
Hade nog varit bra att ha med lite äldre med ledarerfarenhet iallafall. Finns nog många begåvade som bara har vanliga positioner också men det är ytterst få av dessa som är lämpade att leda en organisation(vi kan inte kompromissa med ledarskapet, alls).

Egentligen är jag nog själv för ung nu för att ta allt för ledande roll över en organisation(ca 23) men jag inser förhoppningsvis mina egna begränsningar(har för dålig koll på judefrågan, historia, omvärlden, mm). Det gäller i en organisation att kompensera för varandras brister, dock saknar många självinsikt och inser inte sina egna begränsningar.

Sedan när det gäller vänskapsband så gäller det att man prioriterar kampen framför vänner och personlig vinning, det är också därför jag förespråkar att den som leder oppositionen skall ha erfarenhet av företagande då detta kräver just att man separerar det vänskapsmässiga från yrkesrollen(Klas Lund verkar ha vettig syn här).
__________________
Senast redigerad av adolf512 2015-08-28 kl. 11:01.
Citera
2015-08-28, 18:05
  #23534
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Det är inget fel i att vara arbetare.

Här är vi helt överens! Varför i hela världen skulle det vara något fel med att vara arbetare? Hitler själv uttrycker att han enbart har hämtat inspiration ifrån bönder och arbetare.

Citat:
Däremot har det slagit mig att det kanske varit ett problem att de flesta i svp är relativt unga. De flesta är ju 30-nånting. Nu talar jag alltså om ledarskapet.

Hitler skriver i Mein kampf att man ska vara 30 när man börjar med politik och han 30 när han började sin politiska bana, så varför skulle ledarskapet vara för unga i SvP, när de är i samma ålder?

Citat:
Ett av de allra största problemen var nog subkultur-inställningen. Svp var mycket mer en subkultur och ett gäng av kompisar och bekanta där ingen ville säga åt någon annan än det var ett seriöst parti. Så går det inte att driva en organisation.

Jaha, och hur kom detta till uttryck i den praktiska politiken? Att de är ett gäng kompisar är väl inte svårt att förstå men bevisbördan ligger på dig, att förklara varför detta menligt har påverkat politiken.

Citat:
I kombination med att man faktiskt verkar ha varit extremt dåligt insatta i vår tids stora frågor som judefrågan och geopolitik. Så himla svår var faktiskt inte Ukrainafrågan att förstå för den med minsta koll. Det blev snabbt extremt uppenbart vilket gäng det handlade om. Ukraina var dock långt ifrån det enda felet.

Så låt oss då glömma Ukraina för ett ögonblick och ställa dig frågan om vilka "vår tids stora frågor som judefrågan och geopolitik" du menar? Det kan inte bara vara jag som uppfattar alla anklagelser om att SvP inte var införstådd i judefrågan som absurditeter. Har du några mer fel förutom Ukraina som du vill framföra? Helst vill jag att du lämnar utrikespolitiken och ser till inrikes förhållanden i din kritik. Hur skulle inrikespolitiken ha formulerats annorlunda i ditt tycke?
__________________
Senast redigerad av JedemDerSeine 2015-08-28 kl. 18:14.
Citera
2015-08-28, 20:36
  #23535
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
Här är vi helt överens! Varför i hela världen skulle det vara något fel med att vara arbetare? Hitler själv uttrycker att han enbart har hämtat inspiration ifrån bönder och arbetare.



Hitler skriver i Mein kampf att man ska vara 30 när man börjar med politik och han 30 när han började sin politiska bana, så varför skulle ledarskapet vara för unga i SvP, när de är i samma ålder?

Hitler menade naturligtvis att man ska vara minst 30. Är såklart inte nödvändigtvis ett problem i sig att ha en partiledare som är 30 eller till och med något under, beroende på vad det är för person. Men partiledningen i svp visade total oförmåga på många sätt och jag spekulerade lite i orsaker.


Citat:
Jaha, och hur kom detta till uttryck i den praktiska politiken? Att de är ett gäng kompisar är väl inte svårt att förstå men bevisbördan ligger på dig, att förklara varför detta menligt har påverkat politiken.

Haft de här diskussionerna med dig och andra inom svp flera gånger och fattar ni fortfarande inte utan anser trots resultatet att svp gjorde allt rätt så kommer ni aldrig fatta. Vi har väldigt olika åsikter om hur väl svp sköttes. Enligt mig framgick det under ukrainafiaskot då man inte på allvar distanserade sig från de som åkte ner och stred för judiskt världsherravälde och under lång tid i flera olika frågor där giftradion fick sätta agendan. Antingen det eller så brydde man sig inte eller tyckte helt enkelt samma som "ukrainafrivilliga" och giftradion. Att man på allvar inom partiet uttryckte saker som att "det här tycker jag som privatperson, inte som företrädare för svp" visar att man är en samling totala politiska idioter, punkt slut.


Citat:
Så låt oss då glömma Ukraina för ett ögonblick och ställa dig frågan om vilka "vår tids stora frågor som judefrågan och geopolitik" du menar? Det kan inte bara vara jag som uppfattar alla anklagelser om att SvP inte var införstådd i judefrågan som absurditeter. Har du några mer fel förutom Ukraina som du vill framföra? Helst vill jag att du lämnar utrikespolitiken och ser till inrikes förhållanden i din kritik. Hur skulle inrikespolitiken ha formulerats annorlunda i ditt tycke?

Ukraina är ju det exemplet vi har där det verkligen var skarpt läge. Då gjorde man 100% fel. Överhuvudtaget har jag nästan aldrig hört eller läst något intressant från svp-håll när det gäller judefrågan och det tillsammans med agerandet i Ukraina visar att de inte hade eller har koll.

svp kommunicerade väl inte inrikespolitik utåt särskilt mycket, kampanjen pengarna till folket var dock bra. Jag hade velat se satsningar på internet och gärna en fortsatt presstödssatsning på realisten och en del annat.

Jag har skrivit rätt mycket om det här i tidigare inlägg. Är du intresserad kan du ju söka på det. Är måttligt intresserad av att skriva om det en gång till åt någon som du som ändå inte är intresserad av att lära sig eller förstå. I avsnittet av samtal med Klas Lund där Lund diskuterar skillnaderna mellan seriös organisation och subkultur klargör han också väldigt bra hur det fungerar och indirekt varför svp inte fungerade. Rekommenderas.
__________________
Senast redigerad av Tercio 2015-08-28 kl. 20:38.
Citera
2015-09-04, 20:27
  #23536
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Ukraina är ju det exemplet vi har där det verkligen var skarpt läge. Då gjorde man 100% fel. Överhuvudtaget har jag nästan aldrig hört eller läst något intressant från svp-håll när det gäller judefrågan och det tillsammans med agerandet i Ukraina visar att de inte hade eller har koll.

Vad du och dina vänner tycker i Ukrainafrågan är väl känt, på samma sätt som det är lika väl känt att jag uppfattar Ukraina som en perifer konflikt, vad den svenska nationalismen beträffar. Så jag upprepar ännu en gång, om vilka andra exempel än Ukraina du har att komma med i din kritik?

Citat:
svp kommunicerade väl inte inrikespolitik utåt särskilt mycket, kampanjen pengarna till folket var dock bra. Jag hade velat se satsningar på internet och gärna en fortsatt presstödssatsning på realisten och en del annat.

Jaha, så du misslyckades alltså att uppfatta vad SvP hade för uppfattning i inrikesfrågor. Helt ofattbart, om du frågar mig, när partiets politik framför allt handlade om inrikes förhållanden, snarare än utrikespolitik. Det spelar ingen roll vad du och dina kompisar inbillar sig, men utrikespolitiken förde en undanskymd tillvaro inom partiet. Vi är svenska nationalister framför allt annat och med det menar vi att Sverige spelar en långt större roll för partiet än någonsin Ukraina. Att ni bara kan inbilla er något annat!

Citat:
Jag har skrivit rätt mycket om det här i tidigare inlägg. Är du intresserad kan du ju söka på det. Är måttligt intresserad av att skriva om det en gång till åt någon som du som ändå inte är intresserad av att lära sig eller förstå. I avsnittet av samtal med Klas Lund där Lund diskuterar skillnaderna mellan seriös organisation och subkultur klargör han också väldigt bra hur det fungerar och indirekt varför svp inte fungerade. Rekommenderas

Personligen är jag måttligt imponerad av vad folk tycker i Ukrainafrågan, när det är SVERIGES välfärd allt handlar om. Hade jag varit en insatt person som dig, så hade jag förmodligen förstått varför händelserna i Ukraina så totalt kunde uppsluka annars begåvade nationalister och få dem att glömma sitt fädernesland, men då jag bara är en enkel människa och uppfattar Ukraina som ett avlägset land, så kommer jag troligtvis inte kunna förstå alla dessa intelligenta patrioter som satsade allt på denna konflikt och som därmed glömde vad det innebär att vara en SVENSK nationalist.
Citera
2015-09-06, 06:14
  #23537
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
Vad du och dina vänner tycker i Ukrainafrågan är väl känt, på samma sätt som det är lika väl känt att jag uppfattar Ukraina som en perifer konflikt, vad den svenska nationalismen beträffar. Så jag upprepar ännu en gång, om vilka andra exempel än Ukraina du har att komma med i din kritik?



Jaha, så du misslyckades alltså att uppfatta vad SvP hade för uppfattning i inrikesfrågor. Helt ofattbart, om du frågar mig, när partiets politik framför allt handlade om inrikes förhållanden, snarare än utrikespolitik. Det spelar ingen roll vad du och dina kompisar inbillar sig, men utrikespolitiken förde en undanskymd tillvaro inom partiet. Vi är svenska nationalister framför allt annat och med det menar vi att Sverige spelar en långt större roll för partiet än någonsin Ukraina. Att ni bara kan inbilla er något annat!



Personligen är jag måttligt imponerad av vad folk tycker i Ukrainafrågan, när det är SVERIGES välfärd allt handlar om. Hade jag varit en insatt person som dig, så hade jag förmodligen förstått varför händelserna i Ukraina så totalt kunde uppsluka annars begåvade nationalister och få dem att glömma sitt fädernesland, men då jag bara är en enkel människa och uppfattar Ukraina som ett avlägset land, så kommer jag troligtvis inte kunna förstå alla dessa intelligenta patrioter som satsade allt på denna konflikt och som därmed glömde vad det innebär att vara en SVENSK nationalist.

För putinisterna på detta forum gäller slagordet "Allt för Ryssland" och för dem är Sverige det perifera landet och svenskarna det underordnade intresset.

Men så betraktar jag dem knappast heller som svenskar och anser att det accentuerar att slaver inte är samma folk som oss nordgermaner och att inkludera dessa även det innebär mångkultur.
Citera
2015-09-06, 16:14
  #23538
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
Vad du och dina vänner tycker i Ukrainafrågan är väl känt, på samma sätt som det är lika väl känt att jag uppfattar Ukraina som en perifer konflikt, vad den svenska nationalismen beträffar. Så jag upprepar ännu en gång, om vilka andra exempel än Ukraina du har att komma med i din kritik?

Vad är det du frågar mig? Om jag har andra exempel än ukraina på att svp inte hade någon förståelse för judefrågan?



Citat:
Jaha, så du misslyckades alltså att uppfatta vad SvP hade för uppfattning i inrikesfrågor. Helt ofattbart, om du frågar mig, när partiets politik framför allt handlade om inrikes förhållanden, snarare än utrikespolitik. Det spelar ingen roll vad du och dina kompisar inbillar sig, men utrikespolitiken förde en undanskymd tillvaro inom partiet. Vi är svenska nationalister framför allt annat och med det menar vi att Sverige spelar en långt större roll för partiet än någonsin Ukraina. Att ni bara kan inbilla er något annat!

politik handlar till stor del om kommunikation. Till partiet anslutna personer kommunicerade utrikespolitik och ukraina väldigt aggressivt. Partiledningen kommunicerade inte alls utan var nästan totalt passiv. Så du kan ju gärna tycka så men det var inte den strategi som svp valde.


Citat:
Personligen är jag måttligt imponerad av vad folk tycker i Ukrainafrågan, när det är SVERIGES välfärd allt handlar om. Hade jag varit en insatt person som dig, så hade jag förmodligen förstått varför händelserna i Ukraina så totalt kunde uppsluka annars begåvade nationalister och få dem att glömma sitt fädernesland, men då jag bara är en enkel människa och uppfattar Ukraina som ett avlägset land, så kommer jag troligtvis inte kunna förstå alla dessa intelligenta patrioter som satsade allt på denna konflikt och som därmed glömde vad det innebär att vara en SVENSK nationalist.

Det är väl i så fall en kritik du snarare borde rikta mot svp, giftradion, skillt och en del andra personer än till mig? Det är ju inte jag som åkt ner och deltagit i ett krig för judisk hegemoni under parollen, "idag ukraina, imorgon ryssland, sen världen!"
Citera
2015-09-13, 17:41
  #23539
Medlem
Nilsboks avatar
Just nu handlar det om Sverige, Europa och den vita rasens överlevnad. Den hotas judarnas makt över media. Judarna vill ha massinvandring. Judarna är vårt största problem.
Citera
2015-09-15, 14:10
  #23540
Medlem
Förstår inte riktigt varför SvP var tvungna att starta ett politiskt parti. Känns lite meningslöst på något vis, lite NSDAP-nostalgiskt sådär. Chansen att ett politiskt parti med den nischen SvP har, eller hade, skulle kunna få något ansenligt stöd bland folket, den är närmast utopisk i ett land som Sverige, eller i vilket väst-europeiskt land som helst egentligen, så som läget ser ut idag.

Det SvP och SMR, och liknande grupperingar, bör göra istället är att modellera sig IRA, Skogsbröderna samt Irgun & Sternligan och utöva kampen paramilitärt. De borde helt enkelt bilda små utbrytargrupperingar, eller små underjordiska utbrytarceller, som utövar gerillavåld och helt enkelt spränger och skjuter ihjäl noga utvalda måltavlor.

Tomtenissar som exempelvis Mikael Skillt och kompani, som av någon outgrundligt korkad anledning var nere i Ukraina och sköt ihjäl pro-vita ryssar, skulle kunna användas till detta syfte istället. Istället för att skjuta ihjäl pro-europeiska förkämpar i Östeuropa borde dessa tomtar kunna skjuta av lite svenskt avskum istället här på hemmaplan? Nej?
Citera
2015-09-17, 16:34
  #23541
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honungsgravling
Förstår inte riktigt varför SvP var tvungna att starta ett politiskt parti. Känns lite meningslöst på något vis, lite NSDAP-nostalgiskt sådär. Chansen att ett politiskt parti med den nischen SvP har, eller hade, skulle kunna få något ansenligt stöd bland folket, den är närmast utopisk i ett land som Sverige, eller i vilket väst-europeiskt land som helst egentligen, så som läget ser ut idag.

Det SvP och SMR, och liknande grupperingar, bör göra istället är att modellera sig IRA, Skogsbröderna samt Irgun & Sternligan och utöva kampen paramilitärt. De borde helt enkelt bilda små utbrytargrupperingar, eller små underjordiska utbrytarceller, som utövar gerillavåld och helt enkelt spränger och skjuter ihjäl noga utvalda måltavlor.
Tyvärr är det få nationella idag som använder effektiva metoder(massavrättningar eller media som folk faktiskt konsumerar) utan istället meningslös gatuaktivism, vad är syftet med att låta AFA attackera oss och samtidigt kunna gömma sig bakom polisen?

Lika bra att SvP dog, partiet var uppenbarligen dysfuktionellt(titta på hur det gick med realisten.se), att över huvud taget lösa problemen genom fredliga metoder är omöjligt.
Citera
2015-09-18, 19:31
  #23542
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honungsgravling
Förstår inte riktigt varför SvP var tvungna att starta ett politiskt parti. Känns lite meningslöst på något vis, lite NSDAP-nostalgiskt sådär. Chansen att ett politiskt parti med den nischen SvP har, eller hade, skulle kunna få något ansenligt stöd bland folket, den är närmast utopisk i ett land som Sverige, eller i vilket väst-europeiskt land som helst egentligen, så som läget ser ut idag.

Det SvP och SMR, och liknande grupperingar, bör göra istället är att modellera sig IRA, Skogsbröderna samt Irgun & Sternligan och utöva kampen paramilitärt. De borde helt enkelt bilda små utbrytargrupperingar, eller små underjordiska utbrytarceller, som utövar gerillavåld och helt enkelt spränger och skjuter ihjäl noga utvalda måltavlor.

Tomtenissar som exempelvis Mikael Skillt och kompani, som av någon outgrundligt korkad anledning var nere i Ukraina och sköt ihjäl pro-vita ryssar, skulle kunna användas till detta syfte istället. Istället för att skjuta ihjäl pro-europeiska förkämpar i Östeuropa borde dessa tomtar kunna skjuta av lite svenskt avskum istället här på hemmaplan? Nej?

Håller med dig. Var med i BSS förut och det var bättre att tillhöra en ideologi/ klubb/ intresseförening än en politisk tillhörighet som ju kräver mandat osv...
Citera
2015-09-18, 20:20
  #23543
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Vad är det du frågar mig? Om jag har andra exempel än ukraina på att svp inte hade någon förståelse för judefrågan?!

Ja, jag är intresserad av hur du ser på judefrågan utifrån ett svenskt perspektiv. Vilka hot ser du och hur vill du se dem undanröjas?

Citat:
politik handlar till stor del om kommunikation. Till partiet anslutna personer kommunicerade utrikespolitik och ukraina väldigt aggressivt.

Förvisso fanns det personer i partiets närhet, som hade åsikter i Ukrainafrågan, men jag menar att dessa utgjorde enbart en ringa del av partiets sympasitörer. Själv tog jag aldrig någonsin ställning och känner mig därför orättvist utpekad.

Citat:
Partiledningen kommunicerade inte alls utan var nästan totalt passiv. Så du kan ju gärna tycka så men det var inte den strategi som svp valde.

Men att vara passiv är inte detsamma som att taga ställning. Det är orättvist emot partiet, att låta vissa sympatisörers agerande, tagas som intäkt för att representera partiets åsikt i den frågan. Partiet tog aldrig formellt ställning i Ukrainafrågan.
__________________
Senast redigerad av JedemDerSeine 2015-09-18 kl. 20:23.
Citera
2015-09-19, 22:52
  #23544
Avstängd
Ej läst någonting om nationalism på väldigt länge, men det var min gissning att partiet skulle dö ut. Kul att få rätt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback