Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-13, 20:57
  #181
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Blev Robert uttagen till programmet som geni? Snarare som narr
Att han missar mittenhålets betydelse en eller t o m två gånger kan man väl förlåta, men han var ju helt borta fram till sista draget.
Citera
2015-09-13, 20:58
  #182
Medlem
Karlxgustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Jag hoppas att det gula laget vinner även denna tävling och att blå laget nominerar Robert. Sedan hoppas jag Robert blir förnedrad i avslutade duellen

Tänk så rätt du hade! Nästan på hans resultat i det spelet.
Citera
2015-09-13, 20:59
  #183
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Blev Robert uttagen till programmet som geni? Snarare som narr
En läkare som fått hybris och tror att han är ett geni bara för att han lyckats slå på en dator och eventuellt programmerat ett "Hello World" i BASIC. Nä det var skönt att han åkte ut.
Citera
2015-09-13, 21:00
  #184
Moderator
Dr Kings avatar
Yes, Theresa krossade Robert i duellen. Det kändes som att han mest lade på måfå medan Theresa tänkte flera steg i förväg och hade lekstuga med Robert.

Jag tycker detta var en bra duellgren som visade på geniegenskaper till skillnad från att bygga en flotte. Robert var en riktigt dålig förlorare som skyllde på att hon måste ha spelat det mycket förut.

Det skulle dock vara intressant att veta hur stor fördel det är att börja. Inte omöjligt att man kan visa att den som börjar alltid vinner om man spelar på ett visst sätt men man får väl hoppas att SVT har gjort sin research när det gäller duellgren bättre än så.
Citera
2015-09-13, 21:02
  #185
Moderator
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Att han missar mittenhålets betydelse en eller t o m två gånger kan man väl förlåta, men han var ju helt borta fram till sista draget.
Ja, det var rätt märkligt. T.om jag förstod det Och att han skyllde på att Teresa spelat detta spel en massa gånger, pinsamt.

Det var bra för hans ego att han åkte ut.
Citera
2015-09-13, 21:08
  #186
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Det skulle dock vara intressant att veta hur stor fördel det är att börja. Inte omöjligt att man kan visa att den som börjar alltid vinner om man spelar på ett visst sätt men man får väl hoppas att SVT har gjort sin research när det gäller duellgren bättre än så.
Skulle tro att det är mycket avgörande. Man kan alltid få två mittenhål intill varandra i sina två första drag, och då borde det nästan vara kört för motståndaren, som är pressad på defensiven direkt.

Men inte helt fel ändå att plocka in det som helt nytt spel i en duell, eftersom det så tydligt visade vem som var smart och vem som var en idiot.
Erfarenhet av schack? Jo, jävlar!
Citera
2015-09-13, 21:10
  #187
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Att han missar mittenhålets betydelse en eller t o m två gånger kan man väl förlåta, men han var ju helt borta fram till sista draget.
Konstigt han inte fattade hennes teknik efter första gången? Eller kanske bara var dum?
Citera
2015-09-13, 21:34
  #188
Medlem
Albert.Zweisteins avatar
Jag gillar matematikern (hon som gick till universitetet i kvällens avsnitt och träffa en kompis)
Verkar vara en riktigt härlig människa och minst sagt ha huvudet på skaft. Hoppas hon plockar hem segern

Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Robert är en riktig skithög. Hatar sådana människor som honom. Ego, överlägsna och allmänt jobbiga.

Lite hårda ord men jag håller faktiskt med. Karln borde ta sig en allvarlig funderare på hur han framställer sig själv gent emot patienter och kollegor.
Nu kan ju iofs tv klippa en del och framställa en person ganska illa. MEN tv lägger då inga ord i munnen på folk och hans ständiga frånskyllande visar bara vilken "god" självkritik han kan ge...
Citera
2015-09-13, 21:36
  #189
Medlem
Ja den där tjejen som ser sur ut hela tiden är så jävla sexig på nåt vis. Typ raka motsatsen till blåsta bimbos som brukar vara med i TV annars. Älskar också att hon inte applåderade när Theresa sprang tillbaka till sitt lag. Istället stod hon lojt med ena handen i fickan.
__________________
Senast redigerad av --aa-- 2015-09-13 kl. 21:39.
Citera
2015-09-13, 21:36
  #190
Medlem
Y0dAs avatar
Spelet i duellen heter Pentago. Som vissa redan misstänkt så är det en klar fördel att börja. Första spelaren kan alltid vinna om den spelar perfekt. Det är till och med så illa för spelare två att första spelaren kommer inte förlora även om den gör sitt första drag slumpmässigt, då den garanterat kan vinna från alla startpositioner utom de fyra hörnen som den bara kan garantera oavgjort på.

https://perfect-pentago.net
__________________
Senast redigerad av Y0dA 2015-09-13 kl. 22:13.
Citera
2015-09-13, 22:28
  #191
Medlem
Facebacks avatar
"Nu tar vi deeet! Nuuu tar vii deett! Nu taar vi det, nu tar vi det!"
Älskar detta programmet, älskar se dessa personlighetstyper på tv.
Citera
2015-09-13, 22:44
  #192
Medlem
MichaelDelaneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Vill veta var de håller till någonstans. I första programmet lät det som "Karlholmsstrand", men det hittar jag inte på en karta. Nu är det Trollsjön, som jag inte heller hittar.

Rödtoppen Martina är het, och hon är söt när hon tänker/surar och rynkar på pannan.


Karlholmsstrand = gammalt industriområde i Karlholmsbruk i norra Uppland.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback