Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-09-12, 21:28
  #1
Medlem
Hittade denna cracker kod som jag inte förstår riktigt. Det stod något om att den skulle stänga av en central punkt på ström. Fast jag hittar inget som pekar på det.
Koden har något med att kommunicera med sattelit. Så långt har jag fattat. Men syftet att strula med boxarna fattar jag inte.
Känner inte heller till syntaxen men verkar vara en blandning mellan, command line och basic.

Här är koden:
Kod:
Set Local GPS to true = boxComp.layer("box"):call:restoreTaskSatellite values = 1<10000 val per
OOT-Level /Y C:Chamber=Successful echo packet local restore

box = thisComp.layer("box");
boxTopLeft =  box.toComp([0,0]);
boxBottomRight = box.toComp([box.width,box.height]);
boxAnchor = box.toComp(box.anchorPoint); xRatio = deltaX/xDistanceToEdge;
deltaVec = sub(targetPos, boxAnchor);
deltaX = deltaVec[0];

Här är ytterligare någon konstig kod som hör till.
Kod:
RXh0YW50IHMwMmUxMiAwMDoyOTozNw
__________________
Senast redigerad av Nattsurfaren 2015-09-12 kl. 21:33.
Citera
2015-09-12, 22:36
  #2
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattsurfaren
Hittade denna cracker kod som jag inte förstår riktigt. Det stod något om att den skulle stänga av en central punkt på ström. Fast jag hittar inget som pekar på det.
Koden har något med att kommunicera med sattelit. Så långt har jag fattat. Men syftet att strula med boxarna fattar jag inte.
Känner inte heller till syntaxen men verkar vara en blandning mellan, command line och basic.

Här är koden:
Kod:
Set Local GPS to true = boxComp.layer("box"):call:restoreTaskSatellite values = 1<10000 val per
OOT-Level /Y C:Chamber=Successful echo packet local restore

box = thisComp.layer("box");
boxTopLeft =  box.toComp([0,0]);
boxBottomRight = box.toComp([box.width,box.height]);
boxAnchor = box.toComp(box.anchorPoint); xRatio = deltaX/xDistanceToEdge;
deltaVec = sub(targetPos, boxAnchor);
deltaX = deltaVec[0];

Här är ytterligare någon konstig kod som hör till.
Kod:
RXh0YW50IHMwMmUxMiAwMDoyOTozNw
Är det något du behöver hjälp med?
Vad i sådana fall, för jag ser ingen konkret fråga i ovanstående?
Citera
2015-09-12, 22:52
  #3
Medlem
Jag ville bara få hjälp att förstå koden.

Kan boxen ha något med inloggning att göra?
Fattar inte varför man ska bygga en box.
Citera
2015-09-12, 23:37
  #4
Medlem
Detta är inte min grej men som jag har förstått verkar det handla om att överföra punkter i ett 2D koordinatsystem till ett 3D koordinatsystem.
Citera
2015-09-13, 00:39
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Detta är inte min grej men som jag har förstått verkar det handla om att överföra punkter i ett 2D koordinatsystem till ett 3D koordinatsystem.

Det verkar troligtvis logiskt då kraftstationer inte ligger på en 2 dimentionell yta. Jag menar om syftet är att släcka en central punkt så behöver man skanna både x och y men också z.

Den här delen verkar buggig:
C:Chamber
Om syftet är att leta i C: efter mappen eller filen chamber. Korrekt borde det vara C:\Chamber.

Vad jag förstod så användes koden av några personer som redan släckt ner i någon fabrik någonstans men bara för en kort stund då ett annat system slog på strömmen igen. Kanske är det den här buggen som gjorde att det andra systemet fick access och slog på strömmen igen.
Citera
2015-09-13, 00:41
  #6
Medlem
Jag gjorde ett misstag:
Den rätta koden ska vara så här:

Kod:
RXh0YW50IHMwMmUxMiAwMDoyOTozNw==

Notera två stycken '==' på slutet.
Vad tror ni det kan vara?
Citera
2015-09-13, 01:04
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattsurfaren
Jag gjorde ett misstag:
Den rätta koden ska vara så här:

Kod:
RXh0YW50IHMwMmUxMiAwMDoyOTozNw==

Notera två stycken '==' på slutet.
Vad tror ni det kan vara?

Det är base64: Extant s02e12 00:29:37
http://www.imdb.com/title/tt3155320/

Språket ser ut att heta after effects: https://helpx.adobe.com/after-effect...reference.html

Kod:
box thisComp.layer("box");
boxTopLeft =  box.toComp([0,0]);
boxBottomRight box.toComp([box.width,box.height]);
boxAnchor box.toComp(box.anchorPoint); xRatio deltaX/xDistanceToEdge;
deltaVec sub(targetPosboxAnchor);
deltaX deltaVec[0]; 

Koden ser bara ut att ta reda på skärmens storlek och vart pekaren befinner sig i relation till storleken på skärmen och lite sånt skit. Har inte orkat sätta mig någonting i det men koden ser inte ut att göra det du tror att den gör.

Du har referencen ovan så använd den och se vad som händer, inte svårt.
__________________
Senast redigerad av newone 2015-09-13 kl. 01:23.
Citera
2015-09-13, 01:49
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newone
Det är base64: Extant s02e12 00:29:37
http://www.imdb.com/title/tt3155320/

Språket ser ut att heta after effects: https://helpx.adobe.com/after-effect...reference.html

Kod:
box thisComp.layer("box");
boxTopLeft =  box.toComp([0,0]);
boxBottomRight box.toComp([box.width,box.height]);
boxAnchor box.toComp(box.anchorPoint); xRatio deltaX/xDistanceToEdge;
deltaVec sub(targetPosboxAnchor);
deltaX deltaVec[0]; 

Koden ser bara ut att ta reda på skärmens storlek och vart pekaren befinner sig i relation till storleken på skärmen och lite sånt skit. Har inte orkat sätta mig någonting i det men koden ser inte ut att göra det du tror att den gör.

Du har referencen ovan så använd den och se vad som händer, inte svårt.


Verkar lite skumt att blanda in skärm och var pekare befinner sig.
Är det inte effektivare att göra ett direktanrop till den server som ger access till strömcentralen?
Vad jag förstod av koden så måste de börjat med en satellituppkoppling men sen flippar det ut.
Varför använda after effects för att cracka ett system?
Citera
2015-09-13, 02:04
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattsurfaren
Verkar lite skumt att blanda in skärm och var pekare befinner sig.
Är det inte effektivare att göra ett direktanrop till den server som ger access till strömcentralen?
Vad jag förstod av koden så måste de börjat med en satellituppkoppling men sen flippar det ut.
Varför använda after effects för att cracka ett system?

Jag har ingen aning om vad du pratar om. Vad för strömcentral?
Utifrån den koden du postade så skrev jag bara att den koden/syntaxen/funktionerna ser ut att komma från språket after effects.

Sen börjar du prata om att cracka saker... du får nog utveckla ditt inlägg från början och säga vart du hittade koden samt vad det är du försöker göra.
Citera
2015-09-13, 02:09
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newone
Jag har ingen aning om vad du pratar om. Vad för strömcentral?
Utifrån den koden du postade så skrev jag bara att den koden/syntaxen/funktionerna ser ut att komma från språket after effects.

Sen börjar du prata om att cracka saker... du får nog utveckla ditt inlägg från början och säga vart du hittade koden samt vad det är du försöker göra.

Ja det är är med största sannolikhet after effects.
Citera
2015-09-13, 10:55
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newone
Jag har ingen aning om vad du pratar om. Vad för strömcentral?
Utifrån den koden du postade så skrev jag bara att den koden/syntaxen/funktionerna ser ut att komma från språket after effects.

Sen börjar du prata om att cracka saker... du får nog utveckla ditt inlägg från början och säga vart du hittade koden samt vad det är du försöker göra.


Jag ber om ursäkt för allt detta. Jag misstänker att själva hacket kommer längre ner men jag fick inte mer information.
Citera
2015-09-13, 13:48
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattsurfaren
Jag ber om ursäkt för allt detta. Jag misstänker att själva hacket kommer längre ner men jag fick inte mer information.

Sorry men det kommer inte gå att svara mer efter den lilla information du har gett.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback