2015-09-11, 14:58
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mau5
Min flickvän gick i samma klass som honom för några år sedan. Han var väldigt utstött och mobbad. Hon gick även i den skolan. Min flickvän hade sett flera gånger att Ida inte var så snäll som hon verkar.

Vilken skola då, och när?

IJ gick på Rudbeck i gymnasiet, innan dess Grimstaskolan. KA gick på Väsby Nya Gymnasium, och innan det på Runbyskolan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dritlei
GM och BO gick inte ens samma klass.. 2 års skillnad mellan dom. Tror inte ens de gick på samma skola. Vart mobbade hon GM isåfall? Hur som helst så är det inte rättfärdigt att mörda någon för det. Men jag är tveksam till att hon ens gjorde de

Tre års skillnad till och med. Ida gick på grimsta och Rudbeck K gick på Runbyskolan och Väsby nya
Citera
Medlem
Citat:
Min flickvän gick i samma klass som honom för några år sedan. Han var väldigt utstött och mobbad. Hon gick även i den skolan. Min flickvän hade sett flera gånger att Ida inte var så snäll som hon verkar.

Inte så snäll på vilket sätt? Be flickvännen om info till oss alla oss här på flashback
Citera
2015-09-11, 14:59
Medlem
Han är med i två grupper på FB. Emot mobbning handlar de båda om.

Troligen en ensam kille utan vänner som får utbrott på en tjej efter att han kanske tidigare blivit mobbad av liknande utseendemässiga tjejer i skolan.
Citera
2015-09-11, 14:59
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vilken skola då, och när?

IJ gick på Rudbeck i gymnasiet, innan dess Grimstaskolan. KA gick på Väsby Nya Gymnasium, och innan det på Runbyskolan.

Om inte i skolan så kanske nätmobbing?
Citera
2015-09-11, 15:01
Medlem
Citat:

Detta låter mycket konstigt. Ida gick på Grimsta, han på Runby. Sedan på gymnasiet gick de i olika skolor. Så... på vilken skola ska detta ha skett? Du kan inte sprida anklagelser på det här sättet utan att säga vilken skola det är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nolan11

Troligen en ensam kille utan vänner som får utbrott på en tjej efter att han kanske tidigare blivit mobbad av liknande utseendemässiga tjejer i skolan.

Frågan är ju varför han skulle just gå på IJ? Han gick väl inte ut i spåret med avsikt för att attackera något utan att han förmodligen var arg men det är inte första gången han var arg förmodligen och antar att han inte gjort något våldsamt innan så VARFÖR gick det ut över IJ? Hon måste ju ha sagt något eller något snarlikt.
Citera
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nolan11

Eller att han äntligen ska ge sig ut på jogging, stolt över sig själv efter alla år av mobbing från Ida eller hennes bekanta i samma gäng. Han vill gå ner i vikt o glad i hågen. Då kommer Ida förbi där han står och stretchar, hon fnyser och säger ngt dumt/elakt. Det får honom att brista och begå gärningen senare i slingan
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Om inte i skolan så kanske nätmobbing?

...vilket ofta är en förlängning av vad som sker på skolgården.

Jag tror inte på ett sådant scenario.
Citera
2015-09-11, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eriks86
Tur att han inte var 17 tex då hade han väl fått något/ett par år ungdomsvård..

Vad kan vi vänta oss nu? 10-12 år ute om 6-8?

Kommer han psyktestas? Kan det sluta i sluten psykiatrisk "vård" ?

Ja hans döms inte till livstid. Det kommer också vara förmildrande att han är 19 år och tidigare ostraffad. Så 10-12 år är rimligt.
Citera
2015-09-11, 15:02
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Eller att han äntligen ska ge sig ut på jogging, stolt över sig själv efter alla år av mobbing från Ida eller hennes bekanta i samma gäng. Han vill gå ner i vikt o glad i hågen. Då kommer Ida förbi där han står och stretchar, hon fnyser och säger ngt dumt/elakt. Det får honom att brista och begå gärningen senare i slingan

Det finns inget som tyder på att IJ ska ha gjort något elakt mot KA.

Tror att han helt enkelt var kåt i kombination med en störd sexualitet, och/eller att han hatade tjejer på grund av att han själv känner sig misslyckad vid kontakter med personer av det motsatta könet.
Citera
2015-09-11, 15:03
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl
Ja hans döms inte till livstid. Det kommer också vara förmildrande att han är 19 år och tidigare ostraffad. Så 10-12 år är rimligt.

Rättspsykiatrisk vård känns väl ganska sannolikt med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in