Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-10, 16:30
  #1
Avstängd
Lillmattes avatar
Nintendo, The Pokémon Company och Niantic går ihop och gör ett nytt pokemonspel till android och apple telefoner. Väldigt "location based"

Va tror ni?
Känns som en flopp?

https://www.youtube.com/watch?v=2sj2iQyBTQs

http://www.polygon.com/2015/9/10/930...hones-nintendo
Citera
2015-09-10, 16:51
  #2
Avstängd
Kan inte uttala mig än, men det jag irriterar mig på är att man inte får se något intressant i klippet...
Citera
2015-09-10, 16:57
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarmat
Kan inte uttala mig än, men det jag irriterar mig på är att man inte får se något intressant i klippet...

Som vadå? Hur appen ser ut i mobilen eller? Blir väl bara vanlig layout ala pokémon battle.

Lite cheesy trailer men tror det kan bli kul och få en mer aktiverad alternativt utforska smågator man aldrig går till.
Citera
2015-09-10, 17:04
  #4
Medlem
Shuffless avatar
Här är presskonferensen: https://www.youtube.com/watch?v=tUlX77BKLyY
Citera
2015-09-10, 17:27
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av chiatze
Som vadå? Hur appen ser ut i mobilen eller? Blir väl bara vanlig layout ala pokémon battle.

Lite cheesy trailer men tror det kan bli kul och få en mer aktiverad alternativt utforska smågator man aldrig går till.

Ja, det är väl ändå det som är intressant att se? Att göra en fjantig liten trailer som inte visar något konkret är ju bara 3 min bortkastad tid.
Citera
2015-09-10, 17:51
  #6
Moderator
^Eazs avatar
Fixade till rubriken med titel, år och OS
/Mod
Citera
2015-09-10, 19:36
  #7
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chiatze
Som vadå? Hur appen ser ut i mobilen eller? Blir väl bara vanlig layout ala pokémon battle.

Lite cheesy trailer men tror det kan bli kul och få en mer aktiverad alternativt utforska smågator man aldrig går till.

Lite cheesy? Hundratals vuxna människor som samlas på Times Square för att spela mobilspel? Känns inte så troligt men vem vet.

Är det typ geocaching det blir? Det är ändå ett ganska bra koncept även om det inte är något som lockar mig. Sen vet jag inte hur ball det känns att fånga en Pikachu i Höganäs.
Citera
2015-09-20, 03:48
  #8
Medlem
Bonnatorps avatar
Ser fram emot detta nästan lika mycket som konsumentreleasen av Oculus Rift.

Det jag däremot blir fundersam är över hur i hela friden de har planerat att göra med mer sällsynta pokemon.
Rent logiskt (jaja, det är ett spel, det är animé, yadayada) finns det ingen anledning ö.h.t att t.ex. Articuno eller Rayquaza skulle vara och ränna runt mitt i storstan, men samtidigt vet Google och Nintendo att den överlägset största spelarbasen kommer vara inne i städerna.
Jag vill bara inte att det ska bli precis som för handkonsollerna, d.v.s att man är tvungen att fara till butik X 2700 mil bort på ett visst datum för att få en chans att någonsin få en legit variant av en specifik pokemon.

Att ta skotern upp på fjället för att få tag i Lugia hade däremot varit något
Citera
2015-09-20, 05:07
  #9
Medlem
Vattumannens avatar
Finns Pokemon nuförtiden och hur ser marknaden ut?

Memories....
Citera
2015-09-20, 05:55
  #10
Medlem
bajsfittkorvens avatar
Åhhhåhåhph! Vad ni kommer mjölkas på caśhh!
Citera
2015-09-22, 16:19
  #11
Medlem
Hoppas verkligen det blir riktigt bra. Pokémon är ju riktigt goa minnen asså
Citera
2016-02-29, 09:40
  #12
Medlem
Phoenix Wrights avatar
Nu har hela Januari och hela Februari svischat förbi på detta året 2016. Vad jag senaste läste om detta spel var släppet tidigt 2016. Så om det inte kommer i Mars då vet jag inte när det kommer? Nu tycker jag allt att dom får släppa lite mer information till oss fans.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback