Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-03, 13:32
  #12481
Medlem
DampNisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PurpleHaze-Ganjabreeder
Kan ju bero på att maffian enbart importerar hasch medans all marijuana är lokalodlad av småodlare. Tror knappast att någon marijuana som säljs här i Norden kommer via ex Amsterdam och Holland utan det mesta är odlat här i Norden. Dessutom anser maffian att det är betydligt lättare att smuggla ett ton hasch än ett ton marijuana.

Nej all maja är inte lokalodlad och "maffian" smugglar både det ena och det andra.
Visst är det enklare att smuggla hasch, självklart.
Men det smugglas ändå in gräs.
Det kommer inte från Holland iallafall inga stora kvantiteter.
Men det finns andra länder inom europa som producerar gräs och därifrån importeras fortfarande rätt stora mängder.
Det är nog mer en mix av allt du säger.
Det finns en hel del odlat inom norden men även en massa som smugglas in.
Citera
2015-09-03, 20:39
  #12482
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DampNisse
Danskarna har alltid tyckt om sitt hasch.
Christiania har beskrivits som hasch mekkat i Europa, medans Amsterdam beskrivs som gräsets mekka
Jag tror det är Svenskarna som föredrar gräset.
Christianias hasch är helt klart bäst ibland så har någon bekant det här i gbg men det försvinner ganska snabbt. Måste ner och besöka det fina landet i söder snart.
Citera
2015-09-06, 15:51
  #12483
Medlem
cirkuspappers avatar
Hallå, har lite frågor här som jag hoppas en trevlig själ kan svara på.

Jag och min polare ska till Köpenhamn på fredag och stannar hela helgen. Vi är två tjejer, 19 år. Jag har läst på en del angående Chris, men har inte fått några klara svar.

Vad är priserna för en 5:a bra grönt?

Kan man enkelt ta med sig femman ut ifrån Chris när man ska till hotellet osv? Kanske bättre att köpa knatches om det finns?

Och jag läste att turister kan få sämre priser osv, stämmer det? Och om man är svensk haha.

Samt, är det okej att rulla sig en fet och röka sålänge man är inom Chris gränser eller vadå?
Citera
2015-09-06, 17:45
  #12484
Medlem
Schlem-123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cirkuspapper
Hallå, har lite frågor här som jag hoppas en trevlig själ kan svara på.

Jag och min polare ska till Köpenhamn på fredag och stannar hela helgen. Vi är två tjejer, 19 år. Jag har läst på en del angående Chris, men har inte fått några klara svar.

Vad är priserna för en 5:a bra grönt?

Kan man enkelt ta med sig femman ut ifrån Chris när man ska till hotellet osv? Kanske bättre att köpa knatches om det finns?

Och jag läste att turister kan få sämre priser osv, stämmer det? Och om man är svensk haha.

Samt, är det okej att rulla sig en fet och röka sålänge man är inom Chris gränser eller vadå?


Vet inte exakta priserna för gram där, men när jag var där så var det inga problem att vara inne i Christiania samtidigt som vi rökte på. Vi satt i en liten skogsdunge och hade det mysigt Vi gick ner på stan efteråt också, verkade inte vara några problem.. Detta var i somras.

Det borde ju gå att lägga gräset i en kaffeburk eller nåt ifall du vill slippa lukten.

Det verkade som att det var samma pris för alla när min danska polare frågade hur mycket det kostade.
Citera
2015-09-06, 17:53
  #12485
Medlem
DampNisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cirkuspapper
Hallå, har lite frågor här som jag hoppas en trevlig själ kan svara på.

Jag och min polare ska till Köpenhamn på fredag och stannar hela helgen. Vi är två tjejer, 19 år. Jag har läst på en del angående Chris, men har inte fått några klara svar.

Vad är priserna för en 5:a bra grönt?

Kan man enkelt ta med sig femman ut ifrån Chris när man ska till hotellet osv? Kanske bättre att köpa knatches om det finns?

Och jag läste att turister kan få sämre priser osv, stämmer det? Och om man är svensk haha.

Samt, är det okej att rulla sig en fet och röka sålänge man är inom Chris gränser eller vadå?


1) Det varierar beroende på säljare och kvalité på produkten.
Mellan 300 - 500 danska skulle jag säga men kan vara billigare och dyrare.
Mycket som spelar in.
Utgå från att det är billigare och av bättre kvalité än hemma i Sverige iallafall.

2) Relativt enkelt ja.
Ha koll på sidan politi razzia på christiania på facebook så kan ni göra egna bedömningar av hur det är just den dagen ni är där.
Jag skulle köpt små mängder för att prova en massa olika sorter än att köpa en mängd för hela helgen.
På hemvägen köpa en femma av någon favorit att ha hemma.

3) Ja det det finns en del däljare som är schysstare mot danskarna men med det sagt så får du fortfarande billigt pris och en fin övervikt som turist och svensk också.
Så ingenting som spelar någon roll egentligen.
Kvalité och pris är mycket bättre än här hemma och hela upplevelsen att vara i christiania, röka och njuta av allt som finns där gör det värt dom få danska kronor som det IBLAND kan skilja sig.

Ja det är okej i Christiania.
Du kommer märka det när du kommer in.
Alla röker överalllt.
Du kan sätta dig på nåt fik, valfri bänk eller vid sjön och rulla, röka och njuta.

Kom bara ihåg att kika facebooksidan, mycket värdefull information där.
Googla politi razzia på Christiania
__________________
Senast redigerad av DampNisse 2015-09-06 kl. 17:55.
Citera
2015-09-08, 20:34
  #12486
Medlem
Var nyligen i Chris, skapliga priser och många haschstånd. Man blev ju lite halvbäng bara av att sitta i baren och andas second-hand smoke.
Föredrar brunt så har ingen koll på hur det är med grönt där.

Skulle gärna bo där.
Varje gång man kommer dit och känner den söta doften så vet man att man har kommit rätt. Trevligt folk, snygg grafitti, hampa som växer vid husväggarna, öppen försäljning av hasch.
Och doften.
Det sticker i hjärtat när man inser att man måste återvända till Sverige.
__________________
Senast redigerad av Bromoflow 2015-09-08 kl. 20:36. Anledning: Bl.a. dåligt sammanhang...
Citera
2015-09-09, 15:04
  #12487
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bromoflow
Var nyligen i Chris, skapliga priser och många haschstånd. Man blev ju lite halvbäng bara av att sitta i baren och andas second-hand smoke.
Föredrar brunt så har ingen koll på hur det är med grönt där.

Skulle gärna bo där.
Varje gång man kommer dit och känner den söta doften så vet man att man har kommit rätt. Trevligt folk, snygg grafitti, hampa som växer vid husväggarna, öppen försäljning av hasch.
Och doften.
Det sticker i hjärtat när man inser att man måste återvända till Sverige.
Det hade varit space:at och bo i Chris haha
Undrar vad som krävs för att kunna bo där. Pusherna ska väl godkänna en först eller är det bara att hyra en lägenhet el köpa en lägenhet?
Citera
2015-09-09, 16:20
  #12488
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bbcruss
Det hade varit space:at och bo i Chris haha
Undrar vad som krävs för att kunna bo där. Pusherna ska väl godkänna en först eller är det bara att hyra en lägenhet el köpa en lägenhet?

Jag har hört att man måste ha någon släktrelaterad connection med en christianit, sen om det stämmer eller ej har jag inte brytt mig om att kolla upp eftersom det inte är aktuellt för en annan
Citera
2015-09-10, 14:15
  #12489
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av surferdudedude
Jag har hört att man måste ha någon släktrelaterad connection med en christianit, sen om det stämmer eller ej har jag inte brytt mig om att kolla upp eftersom det inte är aktuellt för en annan

Det står på Christianias webbsida att du endast behöver stå i en väntelista.

" Alle kan komme til at bo på Chrisitania, det kræver blot mere end at stå uengageret på en venteliste. "
Citera
2015-09-10, 16:04
  #12490
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bromoflow
Var nyligen i Chris, skapliga priser och många haschstånd. Man blev ju lite halvbäng bara av att sitta i baren och andas second-hand smoke.
Föredrar brunt så har ingen koll på hur det är med grönt där.

Skulle gärna bo där.
Varje gång man kommer dit och känner den söta doften så vet man att man har kommit rätt. Trevligt folk, snygg grafitti, hampa som växer vid husväggarna, öppen försäljning av hasch.
Och doften.
Det sticker i hjärtat när man inser att man måste återvända till Sverige.
Varför tror du jag ska flytta till Danmark för?
Citera
2015-09-10, 17:15
  #12491
Avstängd
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
Varför tror du jag ska flytta till Danmark för?

Då får man gratulera!
Hur många år stod du i kö?
Hade du referenser?
Citera
2015-09-10, 21:26
  #12492
Medlem
jagharproblems avatar
någon här som vet,kan rekommendera en bra ställplats/parkering för "husbil" nära chris?
safe från osten o inbrott,mest för "ostens" skull?
parkerat längs revshalevej (kanalen) några gånger nu men känns lite sådär med svenskregistrerad bil.
ej citycamp,ej tivoliparkering

en personligt sak till:
SLUTA SKRÄPA NER CHRIS!
finns soptunnor i närheten,otroligt hur det ser ut där omkring!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback