Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-06, 20:32
  #157
Medlem
irrblosss avatar
Skåningen verkar väldigt självgod och jobbig. En Ranelid light.
Citera
2015-09-06, 20:45
  #158
Medlem
Admiral Krags avatar
Genialt...att vänta in skottet, större chans att träffa då chansen att bli träffad är så låg vid dragning med tanke på hur illa folk sket

En viss intelligens på tjejer verkar ibland ikläda sig en skarp blick och låg panna,
det vara likadant förra året

Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Skåningen verkar väldigt självgod och jobbig. En Ranelid light.
Primär faktor att störa sig på torde vara talfelet dessutom människor med talfel har ingen rätt att klappa sig för bröstet..när man inte ens brytt sig om att fixa budbäraren oralet.
__________________
Senast redigerad av Admiral Krag 2015-09-06 kl. 21:01.
Citera
2015-09-06, 21:00
  #159
Medlem
Skönt att vi har en het favorit i form av civilingenjörskan från Chalmers att hålla på.
Citera
2015-09-06, 21:00
  #160
Moderator
Dr Kings avatar
Dåligt att laget får välja vem de vill skicka till duellen. Uppenbart att de då skickar dit den som de ser som det största hotet som med Valentina i detta fall som i stort sett ensam vann tävling 1 åt lag gul. När hon nu visade sig överlägsen även i duellen får de nog ytterligare panik inför nästa vecka och funderar på hur de skall kunna bli av med detta stora hot.
Citera
2015-09-06, 21:09
  #161
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Admiral Krag
Inga språkliga talanger check

Knappast några aspergare bland dom check

Tysk brutning check

Många öststatar efternamn, inga negrer eller arbaber..dvs ingen mångfald

Det är ganska ointressant osammanhängande TV att se momentet där dom står
och dividerar i munnen om vem som ska göra vad samt ropar förslag

Lag blå ser svagast ut, vad konflikträdda dom var...måste lotta
för att utse en syndabock till duellen, så gjorde man aldrig första säsongen

Nina Thuresson hade CP-skadade ögonlock

Axel Bråte verkar vara stor på sig

Ofrivilliga tics snarare, det är monumentalt långt ifrån cerebral pares.

Citat:
Ursprungligen postat av dubbeltommy
Nej, det här var inte mycket till genialitet.
Orientering? Det lär sig väl varje normal 10-åring?

Dock riktigt imponerad av Valentinas huvudräkning

Men tycker synd om Sverige den dagen som Axel(?) upptäcker att tjejer har fittor. Är man 17 år ska man inte lalla omkring på KTH, då ska man göra dumheter.

Citat:
Ursprungligen postat av Admiral Krag
Genialt...att vänta in skottet, större chans att träffa då chansen att bli träffad är så låg vid dragning med tanke på hur illa folk sket

En viss intelligens på tjejer verkar ibland ikläda sig en skarp blick och låg panna,
det vara likadant förra året



Jag tyckte den korta mörka tjejen var rotorsaken till den matematiska missen.
Hon missade dvs roten ur med sitt babblande rinkeby-svenska.
Garanterat inkvotad (haha vilken ordlek) , varför fick man inte se antagningen som i förra säsongen?

(de byggde tält på tid)


ang Axel:
Jag förstår att man kan läsa in kurser i förväg, men inte kan man få hoppa över årskurs 2-3 på gymnasial linje för KTH ?
Förutsatt han har slutbetyg förstås men principen...


Genikamp?

*Paintball utan tydliga regler, kliva av plattformen fick inte ske efter skott?
Nähe, men får man sätta sig då? Stå på knä? skjuta flera gånger?

*orientering = lagarbete och strategi

*den 4e pinnen på fabriksområdet hittade blå laget genom att spana efter gula...follow the camera team liksom

*ordleken i slutet definierade aldrig om det var svenska eller globala ord.
K E N Y A är inget ord utan ett land. Man hade ju lika gärna kunnat ta en afrikans by då som heter voo
Citera
2015-09-06, 21:13
  #162
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Admiral Krag
Genialt...att vänta in skottet, större chans att träffa då chansen att bli träffad är så låg vid dragning med tanke på hur illa folk sket

Kul program, synd att jag missade just den delen.
Synd att Ronny åkte, kunde ha blivit en favorit.
Citera
2015-09-06, 21:14
  #163
Medlem
upperkatts avatar
Orimligt att de inte tidigare kommer på att de först och främst ska träffa när de skjuter, inte skjuta snabbt (speciellt med tanke på att de flesta som skjuter snabbt missar).
Citera
2015-09-09, 22:32
  #164
Medlem
Rädda Barnen en "svensk, liten organisation"?! Haha hur var det ställt med allmänbildningen, Valentina?
Citera
2015-09-10, 15:18
  #165
Medlem
Svartskäggs avatar
Jag tycker det är dåligt att man som tittare inte får se uppgifterna ordentligt, så man kan se hur man själv klarar av dem. T ex talen de skulle räkna ut. Jag kan tänka mig att jag hade kunnat räkna ut dem, med då måste ju uppgifterna visas i bild hela tiden. I stället får man se deltagarna springa runt och kackla.
Citera
2015-09-10, 21:41
  #166
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskägg
Jag tycker det är dåligt att man som tittare inte får se uppgifterna ordentligt, så man kan se hur man själv klarar av dem. T ex talen de skulle räkna ut. Jag kan tänka mig att jag hade kunnat räkna ut dem, med då måste ju uppgifterna visas i bild hela tiden. I stället får man se deltagarna springa runt och kackla.

Sant.

Förra säsongen visade alla "problem" för tittarna har jag för mig på en
blackboard...
Citera
2015-09-10, 21:47
  #167
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .RIHTT
Sant.

Förra säsongen visade alla "problem" för tittarna har jag för mig på en
blackboard...
De fick säkert klagomål från mindre begåvade som kände sig förnärmade av att få problemen upptryckta i tv-rutan. Lättsamt ska det vara. Samma sak med paintballduellen - känns ganska malplacerad i den här typen av program.
Citera
2015-09-13, 20:11
  #168
Moderator
Dr Kings avatar
Bygga en flotte. Inte mycket geni i det

Nej, det känns snarast som scouterna eller det klassiska första avsnittet av Robinson varje säsong när de skall bygga läger och det alltid blir en massa kackel och bråk när två ledartyper som alltid är vana att få som de vill har totalt olika åsikter om hur saker skall göras.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback