Citat:
Ursprungligen postat av
racedog
kan bara haka på där och jag tycker det mest irriterande i trafiken för mej är de få poliskontroller ute efter vägarna

.......................

Hahaha. Jag kunde inte sagt det bättre själv. På 2:a plats kommer väl sega omkörningar i vänsterfilen på motorväg som jag nämnt innan. Glöm inte civilpoliserna - dom små asen som åker runt på motorvägar och liknande och bara väntar på att "få napp"
Fast det är ju bra att dom är ute och kollar rattfylla och annat, så länge dom låter bli hastigheten (undantaget utanför skolor, stadsgator med massa korsningar gående, cyklister, villaområden etc. - där är det ju motiverat)
Citat:
Ursprungligen postat av
SkateBlind
1. (Avstånd)
2. (Hastighet)
Dessa jävla 2+1 vägar där folk inte kan hålla rätt hastighet, 2 filer jajamen då kan vi köra i gällande lagstadgad hastighet + , men så fort det blir 1 fil så måste man sakta ner under gällande lagstadgad hastighet.
Ja det är ju otroligt störande - precis tvärtom mot hur man borde köra. Nu har inte jag sett så mycket hur dom beter sig på dom 2-filiga sträckorna - där är det ju oftast plattan i mattan för att komma om så många sölkorvar som möjligt innan det blir enfiligt igen (och med lite tur komma om hela "raddan" så man kan behålla farten in på den enfiliga sträckan sen också
- åtminstone en bit). Men visst är det inte ovanligt att man kommer ikapp fisåkare som ligger i t ex 85 på dom 1-filiga delarna (om gränsen är 100).
Jag har dock även varit den som kör långsamt några gånger. T ex om man har släp. Då har jag gjort tvärtom istället. När det är enfiligt så kör man så fort man tycker känns säkert
- kanske 100-110 km/h. Sen när det blir 2-filigt och folk bakom börjar köra om så saktar man ner lite till kanske 90 så hinner fler köra om (man får dock inte sakta ner för mycket bara, så man "tvingar ut" långsam trafik i vänsterfilen - då förstör man ju mer än man hjälper).
Sen när det gått över till enfiligt och man sett att det inte kommer nån och kör om i sista sekund så ökar man på igen för att "söla ner" bakomvarande så lite som möjligt osv.
Som sagt - man hatar ju själv att bli hindrad och då vill man ju hindra så lite som möjligt när man själv måste köra långsamt också