Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Eller har hon släpats över ett golv som NB har blött på? Åklagaren uttrycker sig kryptiskt för att skapa intresse för utredningen, men klarspråk hade varit lika intresseväckande. Jag känner en osäkerhet där. "Jag måste berätta att utredningen går framåt, men inte ljuga".
Jag ska villigt erkänna att jag inte kan mycket om DNA, men är det rimligt att det kan avsätta DNA på det viset?
Säg att det är en annan GM som skulle ha släpat henne på det viset. Då måste ju allt som DNAt har hittats på släpat på samma sätt
Det är ett antal olika objekt som DNA hittats på. Det är inte sannolikt att alla de saker skulle ha släpats dikt an mot just den blodfläcken?
Alternativ skulle vara att GM har varit på olika ställen och slängt ut LHs saker och i samtliga fall har det träffat en blodfläck från NB? Det är orimligt.
Är det en utstuderad GM som kanske har hittat en blodig trasa som han vet är NBs och med den med strukit på samtliga de ställen där DNA har hittats? Det är ju inte heller rimligt.
Eller är det NB som är GM och han själv som avsatt DNA när han hanterat kroppen/utfört mordet?
I detta sammanhang är det till och med troligt.
Inga alternativ är helt omöjliga men få är rimliga.