2015-09-06, 22:20
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Dna på tillhörigheter vet man ju redan. Men om dna hittats på LH s kropp vet vi ännu inte.

De dna menade jag...

DNA fanns på LHs kläder. Frågan är om hon fortfarande hade dem på sig då kroppen hittades?
Då blir ju åklagarens uttalande en sorts dubbelgardering.
2015-09-06, 22:22
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Om det är Lisas linne som hon bar den dagen så kan det väl kopplas till hennes kropp oavsett var det hittas.
Ja, till hennes kropp - och även en koppling till GM om hans DNA återfinns på linnet. Frågan är sedan var och hur linnet hittas, vilket har betydelse för bedömningen av kopplingens styrka vad gäller GM.
2015-09-06, 22:23
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
DNA fanns på LHs kläder. Frågan är om hon fortfarande hade dem på sig då kroppen hittades?
Då blir ju åklagarens uttalande en sorts dubbelgardering.
Eller har hon släpats över ett golv som NB har blött på? Åklagaren uttrycker sig kryptiskt för att skapa intresse för utredningen, men klarspråk hade varit lika intresseväckande. Jag känner en osäkerhet där. "Jag måste berätta att utredningen går framåt, men inte ljuga".
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Vi pratar om ett scenario som vi kanske får vänta till hovrätten på. Göran Lundblads manlige mördare skyllde på en mördare närstående till honom, visste advokaten vem det var?
Ja, försöka duger - men sådana efterhandskonstruktioner brukar vara dödfödda.
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Vi pratar om ett scenario som vi kanske får vänta till hovrätten på. Göran Lundblads manlige mördare skyllde på en mördare närstående till honom, visste advokaten vem det var?
Det är mycket sällan sent påkomna alternativa teorier håller i domstol. Vill MGM undkomma mord så gäller det att prata snart. Väldigt snart, för sen kan det vara för sent. Sitta och blåneka i flera månader för att sen skylla på nån annan, nja, tillåt mig att tveka på att det skulle hålla. Mördaren i EK-fallet försökte det men det höll inte. Ska det hålla så ska det vara något jäkligt trovärdigt isf.
2015-09-06, 22:25
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja jag håller med. Desperata MGM brukar ju komma på lite alternativa teorier när det närmar sig rättegång och bevisningen är massiv men det är sällan det håller. Domstolen brukar skriva av det som, just det ja, en efterhandskonstruktion utan verklighetsförankring överhuvudtaget.
2015-09-06, 22:26
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit

Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Det är mycket sällan sent påkomna alternativa teorier håller i domstol. Vill MGM undkomma mord så gäller det att prata snart. Väldigt snart, för sen kan det vara för sent. Sitta och blåneka i flera månader för att sen skylla på nån annan, nja, tillåt mig att tveka på att det skulle hålla. Mördaren i EK-fallet försökte det men det höll inte. Ska det hålla så ska det vara något jäkligt trovärdigt isf.
Jo, han bör komma med ett belägg för sin historia, men det kanske han inte inser. I så fall kan han komma att dömas oskyldig.
2015-09-06, 22:29
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Dna på tillhörigheter vet man ju redan. Men om dna hittats på LH s kropp vet vi ännu inte.

De dna menade jag...

OK, då förstår jag hur du tänkte.
2015-09-06, 22:33
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Jo, han bör komma med ett belägg för sin historia, men det kanske han inte inser. I så fall kan han komma att dömas oskyldig.
Isf borde hans advokat förklara för honom att här är risken stor att det blir livstid. Så om han har något att säga så är det bättre att göra det så fort som möjligt. Men att det skulle finnas nån annan mördare är ju bara fantasier än så länge. Tvärtom känns det väldigt säkert att MGM är ensam GM från början till slut. Tror knappast att han fortfarande skulle hålla käft om han bara var uppstädare.
2015-09-06, 22:34
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Inte en chans att det skulle räcka för Polisen i nuläget, att misstänka godsägaren.

Og vad tycker du om hela historien om AJ's bil som antagligen rensats/högtrycksspolats pga av någonting som smutsat ner bilen innuti (vissa påstår blod) och att AJ sedan försökt byta in bilen den 26 Juni, det tycker du inte ger anledning till någon sorts misstanke?

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Citat:
2015-07-16, 19:32
rotesau
Medlem
rotesaus avatar
Reg: Mar 2015
Inkommet PM från skribent som är icke-aktiv - med lite uppgifter som eventuellt hamnar i lokaltidning dom närmsta dagarna.

AJ bytte in en bil på bilfirma Å*esson Bil, och som numer står beslagtagen hos polisen sedan 14dagar(+?) eftersom bilhandlaren uppfattat att något stank i baksätet.. - Larmade dit polis.

För att bekräfta detta lite så reggades 2015.06.25 en vit Peugeot skåpbil på AJ.
Tidigare ägare på den skåpbilen är ovanstående bilhandlare.

Slår man upp denna skåpbil på Transportstyrelsen står det:
Nytt EU-regbevis del 2 är ej utfärdat, det gamla beviset är giltigt. vilket är ovanligt efter så lång tid efter ägarbyte.
2015-09-06, 22:35
Medlem
katws avatar
Citat:
Eller har hon släpats över ett golv som NB har blött på? Åklagaren uttrycker sig kryptiskt för att skapa intresse för utredningen, men klarspråk hade varit lika intresseväckande. Jag känner en osäkerhet där. "Jag måste berätta att utredningen går framåt, men inte ljuga".

Det hade helt klart varit önskvärt med lite mer klarspråk. Å andra sidan vill han kanske göda alternativteoretikerna så ni har något att skriva om.
2015-09-06, 22:36
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Såväl NB som hans advokat inser detta, och vad gäller "belägg" så är det hög tid för dessa: Åtal väcks inom kort - om inte "den fjärde mannen" dyker upp som gubben i lådan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in