Citat:
Ursprungligen postat av
A1HORNYLAD
Det har jag också hört - från Xenia i ett tidigare inlägg. Men ingen annanstans vad jag vet.
Jag tycker f.ö. alla kollegor och personer runt omkring kan misstänkas.
Väldigt mycket hänger på kollegornas utsagor. Tänk om de hittat på alltsammans?
Ägarens dotter är väl den enda vi med bestämdhet vet befann sig på baksidan av kaféet och alltså hade tillfälle. Motivet kan vi spekulera om.
Fast vet vi nåt med bestämdhet? Det är ju bara kollegornas utsagor vi kan luta oss mot

Alla i hela länet kan nog misstänkas, tror du inte det? Alla kan misstänkas utom just den
som är misstänkt på sannolika skäl för att ha begått mordet på Lisa Holm. Med en
lättare överdift. (Man kan förresten ha skäl att kasta en viss misstänksam blick på
den regelbundet avhandlade katten också kanske, han som mystiskt var på villovägar vid
den kritiska tidpunkten. Katten hade möjligen dåligt samvete, var rädd för följderna så han
la benen på ryggen illa kvickt efter besöket på Martorp? Varför gav sig katten av? Det
är mystiskt och bör utredas närmare.

)
För så brukar det väl gärna se ut i den alternativteoretiskt funtade hjärnan? Att de flesta
andra är "gångbara" som GM utom precis den man från polisen finner stark anledning
att intressera sig för.
Nu är det i alla fall så här att balten redan är bunden till mordet på Lisa;
Enligt åklagaren binds mannen till mordet på den 17-åriga flickan bland annat genom blod- och andra dna-spår. Till SVT Väst säger han att dna kan knytas direkt till kroppen.
http://www.svd.se/just-nu-misstankte-35-aringen-omhaktad och jag själv är
100% övertygad om att han fälls både här och där och kommer att dömas till ett rättmätigt
livstidsstraff att avtjäna. Lämpligen kan det ske hemma i de hårdare tagens Litauen så
slipper staten den dryga kostnaden att hålla honom med mat och tak över huvudet i
25, 30 år framåt. Det är inte billigt att ha buset inlåst minsann.
Nu blir det tittande på när Poirot och Miss Marple löser spännande mysteriefall på sjuan
i några timmar.