2015-09-06, 20:13
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det har jag också hört - från Xenia i ett tidigare inlägg. Men ingen annanstans vad jag vet. Jag tycker f.ö. alla kollegor och personer runt omkring kan misstänkas.
Väldigt mycket hänger på kollegornas utsagor. Tänk om de hittat på alltsammans?

Ägarens dotter är väl den enda vi med bestämdhet vet befann sig på baksidan av kaféet och alltså hade tillfälle. Motivet kan vi spekulera om.
Fast vet vi nåt med bestämdhet? Det är ju bara kollegornas utsagor vi kan luta oss mot
Jaså, bara från XeniaOnatopp? Ok. Där ser man. Men jag gissar att XO har någon källa.

Tror inte flickorna är inblandade. Men de kommer nog att tänka på dessa olycksaliga minuter länge, stackarna. Tror jag, skulle gjort det själv om det hade varit jag. Vilken hemsk klump i magen.

Fast tänk ändå: Om M Sved*ng väntade där bakom som du skriver. Men varför? Och hon åkte själv moped. Fick hon hjälp av de andra flickorna då tänker du? Visst händer konstiga saker men det verkar inte särskilt troligt även om mamma Sved*ngs enligt min mening lite udda sätt att uttrycka sig kanske skulle få en förklaring. Men detta skulle ha kommit skvaller om tror jag, om det fanns någon slags ilska flickorna emellan. Nej, det låter inte som någon särskilt trolig teori.

Vem spammar tråden nu? Jo, jag.

Annars tycker jag att det där som några skrivit om en takbox är intressant. Något slags box verkar vara inblandad om man ska se till alla olika inlägg om just boxar (eller skåp).
Senast redigerad av Gusselby 2015-09-06 kl. 20:37. Anledning: Eftertankar
2015-09-06, 20:14
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Du fortsätter att klanka på mig utan innehåll i argumenten.

Hypoteser kan inte bevisas förrän möjligen i efterhand. Det är därför de kallas hypoteser.

Så AJ vill hellre svartmålas som mannen som skyddade en mördare, är det det du tror? Han överdrev vitsorden i avsikt att få en misstänkt mördare fri.

Lika bra att svara på det feta IGEN, eftersom du så dåligt feltolkat mitt inlägg tidigare. Eller för att försöka göra dig lustig. Självklart tror AJ att hans gästarbetare är oskyldig, det utgår han ju ifrån eller? Han utgår knappast efter att skydda en mördare. Ja jag tror han överdrev vitsorden och det där med bästa vänner. I avsikt att få det låta lite bättre än han gav sken av. Som jag sagt förr, han vill inte bli inblandad i det här. Varför skulle han vilja prata dåligt om en av hans gästarbetare, som han själv har anställt. Skulle inte gynna han ett dugg. Han skulle inte svartmålas som mannen som skyddade en mördare, eftersom han omöjligt kan veta om NB är skyldig eller inte.
2015-09-06, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Texten är mycket taffligt skriven, men det är väl också en blandning av att det nyss hade hänt och att skiftande uppgifter kom tätt för den stackars reportern.

Wow, det var alltså flera sms!?
Även det är nyheter för mig, eller trams.

Nej det är nog samma sms men felaktig tid angiven i denna tidnings publiciering.

Det jag reagerade på var att pappan enligt tidningen skulle åka och möta LH men enligt XeniaOnatopp var inte fallet så. Vi får tro på XeniaOnatopp
2015-09-06, 20:19
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Lika bra att svara på det feta IGEN, eftersom du så dåligt feltolkat mitt inlägg tidigare. Eller för att försöka göra dig lustig. Självklart tror AJ att hans gästarbetare är oskyldig, det utgår han ju ifrån eller? Han utgår knappast efter att skydda en mördare. Ja jag tror han överdrev vitsorden och det där med bästa vänner. I avsikt att få det låta lite bättre än han gav sken av. Som jag sagt förr, han vill inte bli inblandad i det här. Varför skulle han vilja prata dåligt om en av hans gästarbetare, som han själv har anställt. Skulle inte gynna han ett dugg. Han skulle inte svartmålas som mannen som skyddade en mördare, eftersom han omöjligt kan veta om NB är skyldig eller inte.
Det var inte vad du skrev.
Citat:
Nu vet jag inte hur han tänker, men kan tänka mig att han har sitt rykte att tänka på också. Självklart att han gör allt i sin makt att få denna "snälla" gästarbetare som han anställt, till att bli en fri man. Så han inte svartmålas som godsägaren som anställde en gästarbetare, som mördade Lisa holm.
Enligt dig gjorde han allt i sin makt för att få den misstänkte mördaren fri för att inte svartmålas. Han behöver inte veta om NB är skyldig eller inte, han visste bara att han var misstänkt.
2015-09-06, 20:25
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:

Det är rimligt, på alla sätt, för AJ att tala väl om sin anställde. Framförallt vill ju AJ (hur det än går i saken) förmedla att han minsann inte har anställt skumma, opålitliga, misstänkta mördare i sin tjänst, i alla fall inte som han känner till.

Det hade ju varit närmast uppseendeväckande om han påpekat att han av och till under årens lopp varit fundersam på litauerna och att han nu, efter mordet börjat lägga ihop två och två, och få det till fyra...
2015-09-06, 20:30
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Det var inte vad du skrev.
Enligt dig gjorde han allt i sin makt för att få den misstänkte mördaren fri för att inte svartmålas. Han behöver inte veta om NB är skyldig eller inte, han visste bara att han var misstänkt.

Klart han försöker få sin gästarbetare fri, han är ju inte dömd än. Finns ingen anledning för han att tro något annat än att NB är oskyldig. Med svartmålas menar jag, om det skulle komma fram uppgifter från AJ på att NB inte skött sig så exemplariskt, som han har nämnt. Och att AJ haft möjlighet att flera gånger ge NB sparken, utan att ha gjort det. Då skulle han få mycket skit för det. En godsägare som anställer en gästarbetare som misskötte sig, och nu även är anklagad för det här mordet. Det är ingen bra kombination för en godsägare.
Senast redigerad av henkess 2015-09-06 kl. 20:33.
2015-09-06, 20:31
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Det är rimligt, på alla sätt, för AJ att tala väl om sin anställde. Framförallt vill ju AJ (hur det än går i saken) förmedla att han minsann inte har anställt skumma, opålitliga, misstänkta mördare i sin tjänst, i alla fall inte som han känner till.

Det hade ju varit närmast uppseendeväckande om han påpekat att han av och till under årens lopp varit fundersam på litauerna och att han nu, efter mordet börjat lägga ihop två och två, och få det till fyra...
Men nu tyckte #henkess att AJ talade överdrivet väl om den misstänkte mördaren. Tyder inte det på god vänskap, eller att AJ har något att dölja, mer än att han ville undvikas att svartmålas?
2015-09-06, 20:33
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Klart han försöker få sin gästarbetare fri, han är ju inte dömd än. Finns ingen anledning för han att tro något annat än att NB är oskyldig. Med svartmålas menar jag, om det skulle komma fram uppgifter från AJ på att NB inte skött sig så exemplariskt, som han har nämnt. Och att AJ haft möjlighet att flera gånger ge NB sparken, utan att ha gjort det. Då skulle han få mycket skit för det.
Klart han ville få den misstänkte mördaren fri, det var därför han överdrev vitsorden. Bättre att mördaren går fri än att AJ:s rykte fläckas.
2015-09-06, 20:40
Medlem
bilringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Kollade nyss och visst var det väl ett tåg och inte en buss som gick 18.20? Buss gick lite senare.

Se buss 106
Götene-lidköping
2015-09-06, 20:41
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Klart han ville få den misstänkte mördaren fri, det var därför han överdrev vitsorden. Bättre att mördaren går fri än att AJ:s rykte fläckas.

En godsägare som anställer en gästarbetare som misskötte sig, och nu även är anklagad för det här mordet. Det är ingen bra kombination för en godsägare. Därför han överdrev vitsorden en hel del. Varför skulle han inte, jag hade gjort samma sak. Han kommer lätt undan med det. Man hade blivit svartmålad annars, att man hade haft möjlighet att tidigare på goda grunder kicka NB för att han misskötte sig. Vem vet kanske vi inte hade haft ett mord på Lisa holm då. Det menar jag med svartmålning. Det är mer rimligt än dina luftslott som du drar upp. Du verkar ju tro att han döljer någon annan sanning på det sättet.
2015-09-06, 20:41
Medlem
Har Dna säkrats från LH? Verkar inte så med tanke på tystnaden som råder.

Hade de haft det så kan de ju se ganska mycket i ett dna och få fram en gm profil samt etnicitet...
2015-09-06, 20:45
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
En godsägare som anställer en gästarbetare som misskötte sig, och nu även är anklagad för det här mordet. Det är ingen bra kombination för en godsägare. Därför han överdrev vitsorden en hel del. Varför skulle han inte, jag hade gjort samma sak. Han kommer lätt undan med det. Man hade blivit svartmålad annars, att man hade haft möjlighet att tidigare på goda grunder kicka NB för att han misskötte sig. Vem vet kanske vi inte hade haft ett mord på Lisa holm då. Det menar jag med svartmålning. Det är mer rimligt än dina luftslott som du drar upp. Du verkar ju tro att han döljer någon annan sanning på det sättet.
Visst. Hade vitsorden haft verkan hade den misstänkte mördaren gått fri och AJ:s rykte hade inte fläckats. Du hade gjort detsamma.

Du vet inte vad jag tror.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in