Flashback bygger pepparkakshus!
2015-09-03, 19:17
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorSlusk
Skärp dig. Man får inte skyddad identitet av ingen anledning alls. Se bara på hur det gick för JC när hon försökte.

Har jag påstått det? Det enda jag skrev är att många journalister har skyddade personuppgifter. Exakt varför de fått det av Skatteverket har varken du eller jag någon aning om, men faktum kvarstår att de har fått det, vilket förstås innebär ett ökat skydd mot eventuella repressalier.
Citera
2015-09-03, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Tror att Ulf hyllade boken 2012, tweetsen är från 2010. Ulf jobbar inte heller på Expressen utan var frilansande krönikör bla på Expressen. Har jag för mig.

Fel som vanligt...
Publicerat 05 okt 2010 06:19
http://web.archive.org/web/201201192...vag-at-helvete
Citera
2015-09-03, 19:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av undrande1
Toktanten är en bidragsfuskare kunde man ju tänka sig äcklig rasist kärring.

Skriver du inte om dig själv nu...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heja Turkarna
Nja snarare för att hennes fantastiska resa är så intressant i sammanhanget. Från att vara journalist med stort patos som rapporterade om funktionshindrade till att bli en gnällspik som, dold av anonymitet, bildar opinion mot att det läggs onödiga miljoner på invandring samtidigt som hon själv kostar samhället miljoner.

Missförstå mig rätt här. Jag tycker inte att hon är en "parasit" det är något jag använder för att det ska sticka i ögonen på dem som själva använder den sortens termer.
Jag tycker att ETT av följande FYRA påstående är fel. Är ni tillräckligt intelligenta kan ni lista ut vilket. Jag tror på er förmåga denna gång Flashback!!

1* Man ska i största möjliga mån försöka arbeta och inte ta några bidrag onödan.

2* Personer som Barbro, som har konstiga diagnoser som man inte vet om de är psykiskt betingade eller ej, skall fortfarande kunna få hjälp, bli värdigt behandlade och till och med kunna bli förtidspensionerade.

3* Sverige har råd att hjälpa flyktingar och att ta emot invandrare. Det är dock viktigt att det sker en öppen debatt kring hur många samt att vi integrerar dem som kommer hit ordentligt.

4* Det är helt acceptabelt att använda sin skrivartalang till att bakom anonymitet ge uttryck för en elitistisk och hatisk människosyn och att när man blivit så stor att man inte länge kan hävda att man är en vanlig privatperson inte välja att träda fram.
Helt OK också att håna och spotta på det land och det system som med sin historia av socialt omhändertagande och solidaritet har hjälpt en de senaste 20 åren genom att helt och hållet försörja en. Bara för att man nu vill hjälpa andra som inte råkar vara födda inom landets gränser.
Att sedan hänvisa till att man är en sjuk gammal tant och att man blir "förföljd" men att inte träda fram eller ens ge nån anonym intervju är också i sin ordning.
Slutligen att bussa internetmobben på journalisterna som sökt en genom att lägga ut deras telefonnummer och be sina fans "trakassera" som hämnd... det är också riktigt bra gjort och inte alls fegt.

Kan nån GISSA vilket påstående som är tokigt?? ni får bara välja ett!

Håller med. Nr 4.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tugor
Fel som vanligt...

Sitt ner i båten!!

Även en journalist och hans kollegor kan ha fel ibland, inte bara grammatiskt!
Senast redigerad av RetardDeLuxe 2015-09-03 kl. 19:26.
Citera
2015-09-03, 19:31
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Uthängningen kan vara ett grundlagsbrott
Citat:
Thomas Mattsson och hans kollegor har kritiserat publicering av namn och bild på mördare, våldtäktsmän och pedofiler. Att göra motsvarande med en person vars enda “brott” är att skriva kritiskt om det svenska samhällets utveckling anser Mattsson uppenbarligen däremot inte bara är försvarligt utan berömvärt.

De svenska grundlagarna Tryckfrihetsförordningen och Yttrandefrihetsgrundlagen ger medborgarna en långtgående rätt att sprida uppgifter under anonymitetsskydd. Det Hamrud och Expressen nu har gjort sig skyldiga till kan därför mycket väl utgöra ett grundlagsbrott.
Det vore önskvärt att detta prövades av Justitiekanslern. Brott av annat slag, t.ex. olaga dataintrång, kan också ha begåtts i samband med röjandet av Julia Caesars identitet.

Mer allmänt öppnar nu Expressens ansvarige utgivare Thomas Mattsson dörren för en fullständig nedmontering av det viktiga meddelarskyddet. Kontentan av Mattssons försvarstal för att ha gett klartecken till uthängning av Julia Caesar är att den som sprider ”fel” uppgifter och uttrycker ”fel” åsikter inte kan förvänta sig att få sin anonymitet respekterad. Mattson går t.o.m. så långt att han tolkar grundlagen på detta sätt – som att rätten till anonymitet vore villkorad med att ha ”rätt” politisk agenda.
http://avpixlat.info/2015/09/02/med-...-pandoras-box/
Citera
2015-09-03, 19:37
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetardDeLuxe
brukar aldrig skriva på FB, men helvete vad jag stör mig på detta unisona race från vänstern i alla tänkbara mediala kanaler, de kör all in utan några som helst bra kort på handen.

Röstar inte överhuvudtaget trots min höga ålder(man kanske borde) men det känns som vänstern sätter sina vrickade tassar överallt just nu.

Kan bara inte förstå att vänstern inte lärt sig att det get motsatt effekt, ändå fortsätter de som vilsna oroliga själar och sprider sin vänsterpropaganda.

Bra att du börjar posta på FB, fortsätt med det

Att Expo, Researchgruppen, DN, Expressen och Aftonbladet nu gör en offensiv mot hatobjektet "Alternativ media", ja därom råder ingen större tvekan. Inget fel i det, all debatt är bra. Problemet är att de inte vill diskutera sakfrågor, de vill sänka alternativ media.

En 70-årig sjuklig pensionär som postar anonymt av säkerhetsskäl ska skrämmas till tystnad för att hon då och då postar artiklar på en obskyr sajt som få läser. Hon är ju en "makthavare".

Alla som denna oheliga allians av vänsterfolk, våldsverkare och stasitrupper bedömer som en "makthavare" är lovligt jaktbyte. Ja inte att diskutera med men att hänga ut, förlöjliga och förminska. För diskutera vill man inte. Anonymiteten ska förgöras av den enkla anledningen att folk inte ska få säga vad de tycker.

Ett nyspråk uppfinns. Det som förut kallades kritiskt är nu hat. All kritik är tydligen hat, främlingsfientlighet och rasism. Det går att kleta dessa begrepp på lite allt möjligt. Platser där kritiker diskuterar kallas för hatsajter. Eller det fina uttrycket "brunt". Då får man med lite nazityskland i det hela.

När media börjar att attackera enskilda människor som har åsikter i stället för att granska den verkliga makten då börjar det bli obehagligt.

Men diskutera sakfrågorna som kritikerna har, nä det är helt ointressant. Tycker man fel så ska man tystas, inte diskuteras med.

Expo-Expressen har visat sitt rätta ansikte.
Citera
2015-09-03, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
-----Jo, två (2) saker:
1. Hamrud och Expressen delar inte JC:s åsikter om Sveriges invandringspolitik, oklart varför då sakfrågorna aldrig diskuteras i scoopet.

2. JC är förresten en strålkärring, bara så ni vet.

Som alla förstår kräver sådana paradigmskiftande avslöjanden att JC:s namn och bild offentliggörs. Att få ta del av denna chockerande och tidigare fördolda sanning gör sannerligen att man som läsare har överseende med att några liv blir (mer) förstörda.

Berättande som berör. Demokratin mår bäst så.
Ja kontentan av det här är inte mer än så! Att Hamrud, DN, Expressen et al likasinnade har diametralt skilda åsikter beträffande invandringspolitiken är ingen nyhet. Och att JC (eventuellt) är en strålkärring behöver ju inte alls ha någon bäring på hennes invandringskritiska hållning. Någon korrelation däremellan är nog svår att påvisa. Lika lite som det finns ett samband mellan Hamruds sexuella läggning och hennes rabiata jakt på JC!

"Avslöjandet" att BJ ska vara identisk med JC framkallar hos mig mest en gäspning: Jaha, och? För den som läst lite av hennes (välformulerade) texter var det väl uppenbart att det var ungefär en sådan här person, en tant i denna ålder med ett förflutet inom MSM. Och många har nog känt till det ett bra tag. Skulle jag orkat bry mig tror jag att jag kunnat luska fram denna identitet relativt snabbt under flera år. Men det är lika ointressant som vem som finns bakom användarnamnen på Flashback. Det är sakfrågorna som betyder något.

Det enda som kommer ut av det här är att JC blir ännu mer etablerad och inflytelserik eftersom ännu fler svennemänniskor får upp ögonen för henne!
Det kan möjligen föreligga en viss säkerhetsrisk för henne personligen, med tanke på våldsvänstern och där kan jag nog tycka att hon borde varit betydligt mer försiktig. Men skulle det hända henne någonting då jävlar lär det ta hus i helvete för DN, m fl...
Citera
2015-09-03, 19:38
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tugor
Fel som vanligt...

Haha! Fan vad märkligt, det står torsdag 19 januari 2012 uppe till vänster?
Citera
2015-09-03, 19:41
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Sitt ner i båten!!

Även en journalist och hans kollegor kan ha fel ibland, inte bara grammatiskt!

Journalister är psykopater. De hetsar och hänger ut folk utan den minsta samvetsbetänklighet, samtidigt som de tycker synd om sig själva när folk blir förbanade och försvarar sig med de medel de har. De manipulerar har förmåga att tala och vara trevliga.

Kåren är psykopatisk, det måste ni hålla med om.

Nätets frihet, allas rätt till det fria ordet ser de som ett extremt hot mot deras egen makt. Antagligen känner de sin existens hotad och de vill ha makten över nätet.

De vill helst inte att lagen ska reglera vad som finns och sägs på nätet. De vill ha den makten själva, att media tar över kontrollen av vad som sker på nätet.
Citera
2015-09-03, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Uthängningen kan vara ett grundlagsbrotthttp://avpixlat.info/2015/09/02/med-...-pandoras-box/
Snacka om att Avpixlat (och SD-riddarna i den här tråden) griper efter allt möjligt. "Grundlagsbrott", pffft.

Dessutom är det en desperat vulgo-lögn att säga att tidningarna inte publicerar namn och bild på "mördare, våldtäktmän och pedofiler". Det gör de visst, t ex Englas mördare som var alla tre kategorierna. Men de publicerar inte namn på misstänkta personer, oavsett hur hemskt brottet är, något Avpixlat tycker är ok.
Citera
2015-09-03, 19:47
Medlem
Citat:
brukar aldrig skriva på FB, men helvete vad jag stör mig på detta unisona race från vänstern i alla tänkbara mediala kanaler, de kör all in utan några som helst bra kort på handen.

Kan du ge några exempel på var det har diskuterats? Några minuter på P1 var allt jag hört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in