Citat:
Ursprungligen postat av
RetardDeLuxe
brukar aldrig skriva på FB, men helvete vad jag stör mig på detta unisona race från vänstern i alla tänkbara mediala kanaler, de kör all in utan några som helst bra kort på handen.
Röstar inte överhuvudtaget trots min höga ålder(man kanske borde) men det känns som vänstern sätter sina vrickade tassar överallt just nu.
Kan bara inte förstå att vänstern inte lärt sig att det get motsatt effekt, ändå fortsätter de som vilsna oroliga själar och sprider sin vänsterpropaganda.
Bra att du börjar posta på FB, fortsätt med det
Att Expo, Researchgruppen, DN, Expressen och Aftonbladet nu gör en offensiv mot hatobjektet "Alternativ media", ja därom råder ingen större tvekan. Inget fel i det, all debatt är bra. Problemet är att de inte vill diskutera sakfrågor, de vill sänka alternativ media.
En 70-årig sjuklig pensionär som postar anonymt av säkerhetsskäl ska skrämmas till tystnad för att hon då och då postar artiklar på en obskyr sajt som få läser. Hon är ju en "makthavare".
Alla som denna oheliga allians av vänsterfolk, våldsverkare och stasitrupper bedömer som en "makthavare" är lovligt jaktbyte. Ja inte att diskutera med men att hänga ut, förlöjliga och förminska. För diskutera vill man inte. Anonymiteten ska förgöras av den enkla anledningen att folk inte ska få säga vad de tycker.
Ett nyspråk uppfinns. Det som förut kallades kritiskt är nu hat. All kritik är tydligen hat, främlingsfientlighet och rasism. Det går att kleta dessa begrepp på lite allt möjligt. Platser där kritiker diskuterar kallas för hatsajter. Eller det fina uttrycket "brunt". Då får man med lite nazityskland i det hela.
När media börjar att attackera enskilda människor som har åsikter i stället för att granska den verkliga makten då börjar det bli obehagligt.
Men diskutera sakfrågorna som kritikerna har, nä det är helt ointressant. Tycker man fel så ska man tystas, inte diskuteras med.
Expo-Expressen har visat sitt rätta ansikte.