2015-09-03, 15:13
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
/.../ Borde finnas djupare orsaker för hennes död, allt för få
vittnen, allt för komplicerat för att vara gjort i
vilt kåtslag, ingen våldtäktsman som gått så
grundligt till väga förr i vårt avlånga Land, eller hur?
Försök till våldtäkt som spårar ur och slutar med ond, bråd död.
GM bär en huva för ansiktet men LH lyckas till sist slita bort den; det har GM aldrig tidigare varit med om.
Under tumultet utanför det gamla mjölkrummet tappar LH sin ena handske och ett kvitto glider samtidigt ur jackfickan. En allt ursinnigare GM ser till att få stopp på hennes skrik.

GM tittar på klockan, inventerar tänkbara gömställen, emballerar LH i det han kan hitta på platsen, ser till att få med sig LH:s hjälm; kör sedan i högsta fart mot Martorp och gör sig på vägen av med LH:s sönderslagna mobil och andra småsaker; ingen kommer att hitta något i det höga ängsgräset.

GM närmar sig Martorp, kör upp bakom gården; fram till den lilla boden, låser upp den gistna dörren, baxar in LH och upptäcker att hon inte får plats i det smala skåpet. Svetten dryper om hans panna; han använder all sin kraft och tar hjälp av verktyg; låser till slut dörren; gömmer LH:s överblivna tillhörigheter på platser han memorerar; återvänder till sin bostad.

AB och IB måste hållas ovetande; han får återvända i morgon efter arbetsmötet för att transportera bort kroppen och fixa med allt annat. Han tittar ånyo på klockan: Han är redan kraftigt försenad.

Måndag morgon: NB anländer en kvart tidigare för att inspektera brottsplatsen. Han går runt ett tag men förutser inte att handsken från sin nedslagsplats genom blåsten har nästlat sig in i ladan där den nu ligger och flyter ihop med bråten på marken.
Arbetsmöte: tre (fyra) personer står på ett ställe och pratar. Under samtalet faller så småningom någons blick på den lilla mörka handsken. NB är inte sen att plocka upp den samtidigt som han förbannar sitt slarv.

Sökinsatsen blir stor. Efter DNA-topsningen påminner sig NB allt han kastat ut från bilen och försöker i smyg hitta de saker han är rädd det kan finnas hans DNA på. - Ju fler MPS:are som anländer till platsen, desto nervösare NB. Han vågar inte återvända till gården pga det massiva sökuppbådet; så länge poliser och militärer kan dyka upp när han minst anar det; så länge hans rörelser kan kartläggas av surrande helikoptrar.

När han får höra att hans blod har hittats på en av LH:s tillhörigheter bryter han ihop.
2015-09-03, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
GM bär en huva för ansiktet men LH lyckas till sist slita bort den; det har GM aldrig tidigare varit med om.
Under tumultet utanför det gamla mjölkrummet tappar LH sin ena handske och ett kvitto glider samtidigt ur jackfickan. En allt ursinnigare GM ser till att få stopp på hennes skrik.

GM tittar på klockan, inventerar tänkbara gömställen, emballerar LH i det han kan hitta på platsen, ser till att få med sig LH:s hjälm; kör sedan i högsta fart mot Martorp och gör sig på vägen av med LH:s sönderslagna mobil och andra småsaker; ingen kommer att hitta något i det höga ängsgräset.

GM närmar sig Martorp, kör upp bakom gården; fram till den lilla boden, låser upp den gistna dörren, baxar in LH och upptäcker att hon inte får plats i det smala skåpet. Svetten dryper om hans panna; han använder all sin kraft och tar hjälp av verktyg; låser till slut dörren; gömmer LH:s överblivna tillhörigheter på platser han memorerar; återvänder till sin bostad.

AB och IB måste hållas ovetande; han får återvända i morgon efter arbetsmötet för att transportera bort kroppen och fixa med allt annat. Han tittar ånyo på klockan: Han är redan kraftigt försenad.

Måndag morgon: NB anländer en kvart tidigare för att inspektera brottsplatsen. Han går runt ett tag men förutser inte att handsken från sin nedslagsplats genom blåsten har nästlat sig in i ladan där den nu ligger och flyter ihop med bråten på marken.
Arbetsmöte: tre (fyra) personer står på ett ställe och pratar. Under samtalet faller så småningom någons blick på den lilla mörka handsken. NB är inte sen att plocka upp den samtidigt som han förbannar sitt slarv.

Sökinsatsen blir stor. Efter DNA-topsningen påminner sig NB allt han kastat ut från bilen och försöker i smyg hitta de saker han är rädd det kan finnas hans DNA på. - Ju fler MPS:are som anländer till platsen, desto nervösare NB. Han vågar inte återvända till gården pga det massiva sökuppbådet; så länge poliser och militärer kan dyka upp när han minst anar det; så länge hans rörelser kan kartläggas av surrande helikoptrar.

När han får höra att hans blod har hittats på en av LH:s tillhörigheter bryter han ihop.
En inte alls oäven teori, "gedignare" än många andra teorier.
2015-09-03, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Vem skulle sakna möjlighet till motangrepp? Kidnappningsoffret eller den utpressade? Jag tvivlar på att AJ:s yngsta dotter skulle ha större möjlighet till motangrepp än Lisa, och Lisas pappa har definitivt större möjlighet till motangrepp genom sitt jobb och sina arbetskompisar än AJ.

Tänkte mest på den utpressade.
2015-09-03, 15:22
Medlem
Citat:
Förstod du inte vad jag skrev? Jag spekulerade inte i AJ som alternativ GM, jag spekulerade i honom som alternativ BO när jag avvisade tanken på kidnappning för utpressning som motiv.

Varför över huvudtaget dra in honom i denna spekulationen?
Vad det nått du inte fattade/förstod i det jag skrev?
Frågan återstår...?
Behöver jag ställa den igen?

Vad är det med dig &Aj?..
2015-09-03, 15:23
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit

Bra! Vid en första genomläsning säger Ockham att det ser fint nerskuret ut och inkluderar alla kända fakta och ger rimliga förklaringar till dem.

Att MGM kan ha maskerat sig (oavsett om han våldtagit tidigare eller ej) tror jag ingen har tänkt på tidigare. Det har varit en stötesten hur MGM skulle ha vågat ta risken att våldta någon så nära sin bostad.

Naturligtvis är det inte troligt att det gått till EXAKT så här, men det är i mitt tycke den bästa heltäckande hypotes som någon framfört i tråden så här långt.
2015-09-03, 15:24
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
Varför över huvudtaget dra in honom i denna spekulationen?
Vad det nått du inte fattade/förstod i det jag skrev?
Frågan återstår...?
Behöver jag ställa den igen?

Vad är det med dig &Aj?..
Jag drog in honom därför att han är, såvitt jag förstår, den i trakten som är lämpligaste utpressningsoffret, förstod du inte det?
2015-09-03, 15:30
Bannlyst
Citat:
Förstod du inte vad jag skrev? Jag spekulerade inte i AJ som alternativ GM, jag spekulerade i honom som alternativ BO när jag avvisade tanken på kidnappning för utpressning som motiv.
Varför kan det inte röra sig om den nya tidens godsherre de flesta jobbar gratis för?
2015-09-03, 15:38
Medlem
Citat:
Jag drog in honom därför att han är, såvitt jag förstår, den i trakten som är lämpligaste utpressningsoffret, förstod du inte det?

Enligt dig ja
Åhhh jag förstod mkt väl
Men finns det en möjlighet att man får spekulera med annan postade här utan att du lägger dig i och kommer "dragandes "med A.j med familj?
Och dessutom tror inte jag på kidnappningsteorin.
2015-09-03, 15:40
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Bra! Vid en första genomläsning säger Ockham att det ser fint nerskuret ut och inkluderar alla kända fakta och ger rimliga förklaringar till dem.

Att MGM kan ha maskerat sig (oavsett om han våldtagit tidigare eller ej) tror jag ingen har tänkt på tidigare. Det har varit en stötesten hur MGM skulle ha vågat ta risken att våldta någon så nära sin bostad.

Naturligtvis är det inte troligt att det gått till EXAKT så här, men det är i mitt tycke den bästa heltäckande hypotes som någon framfört i tråden så här långt.
Har tidigare varit inne på att GM maskerat sig men då att NB skulle ha levererat en tjej till någon - och att det hela sedan gått väldigt snett:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Det är uppenbara svagheter i "leveranshypotesen" eftersom man nu också har hittat NB:s blod på någon (några?) av LH:s tillhörigheter.
2015-09-03, 15:41
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
Enligt dig ja
Åhhh jag förstod mkt väl
Men finns det en möjlighet att man får spekulera med annan postade här utan att du lägger dig i och kommer "dragandes "med A.j med familj?
Och dessutom tror inte jag på kidnappningsteorin.
Jag tror inte heller på kidnappning som motiv, vilket jag förklarade genom att komma "dragandes" med AJ med familj.

Dessutom är det inte brott mot forumets regler att svara på ett inlägg riktat till någon annan.
2015-09-03, 15:42
Medlem
Intressant. Personligen tycker jag att man bör utreda AJ:son mer; Alfons* Garcia del c*rr* som kan vara GM och som en person tidigare har skrivit i den här tråden; gett litauerna en bunt med tusenlappar för att göra sig av med kroppen och hennes tillhörigheter. De kanske fick en hel årslön?

Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Såg en möjlighet i det precis som polisen även räknade
med till en början... Men nej!

Däremot ett svartsjukedramma av grym hämnd på
obesvarad kärlek.
Lisa.H Mamma kommer ifrån de Blombergiska trakterna
och har även jobbat på Kaféet innan dottern började
även hon med Spansk bakgrund vad jag förstått.
Då kan denna Alfons* del Corro vara i ålder med Mamman
och det uppstått en mördande hämd för obesvarad
kärlek, något i den stilen.
Lisa har givetvis besökt Mammas jobb åren innan
och då även gjort sig bekant med hennes mördare
på en "viss" nivå, vad vet vi?
Men håller mig nog till att det våld som hon
varit offer för är av ilska och svartsjuka från en
man som levt med kunnskapen och praktiserat
våld i sin vardag.
Före detta Elit soldat låter som ett träffande yrke
med dessa ingridiensenser.
En assessin ut i fingerspetsarna som även klätt
av Lisas kläder med gummihandskar för att sedan
rulla runt dom i boden där Litauern både snickrat
och tagit sig en inte för ovanlig avslappnande stund
självreakreation med en "en mans banjo" och Miltons
senaste magazine.
Jobbiga DNA spår för NB att förklara....
Att ta en "banjo" är kanske inte helt lätt med lillbrorsa
och kvinnan i närheten...
35år.... Då blir det ofta banjo sessioner speciellt på
våren när frugan är borta, mycket hormoner men
helt normalt, en tjur i sinna bästa år behöver inte vara
en mördare, han hade absolut inget skäl till göra det som
vi inte vet men förstår varit brutalt.
Troligen inte i form av våldtäkt i vanlig mening
något långt värre.
2015-09-03, 15:49
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
/.../ Du måste ju ändå inse det orimliga i att en balt Både mördat en fullkomlig främling - och sedan därefter lyckats få in henne i en bil och med den köra till Martorp och stuva in henne i vrån, för att sen köra tillbaka till egna huset - och sen direkt köra till Kjällby för pizza.
Du kan ju räkna på fingrarna hur omöjligt det hade blivit.

1830 stängdes telefonen av.. 1823 smsade hon pappan, och levde.
Dvs från ingenstans kom alltså balten, med uttalat mål att faktiskt Mörda en fullkomlig främling, bara sådär. Mitt på ljusan dan.
1830 stängdes mobil alltså.
Vad hände menar du? Slogs de?
Men det fanns inga spår efter slagsmål på platsen. Mobilen hittades inte heller där, utan 500 meter söderut i en skogsdunge. Dessutom rörde sig faktiskt mobilen söderut före den stängdes av (dvs mot platsen den hittades).
Sprang kanske Lisa med den blodtörstige balten efter sig 500 meter?
Och vad gjorde hon där, i dungen? Utan moped? Men med nyckeln i mopeden?

Nej, det är helt omöjligt att balten skulle ha gjort det.

Det finns ingenting i det du anför som skulle omöjliggöra MGM som GM eller ge honom alibi för ”tidpunkten”. Detta alldeles oavsett hur många pizzor han köpt. Du blandar en mängd inadekvat och även obekräftad information samt drar sedan slutsatser från den som saknar grund.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in