2015-09-03, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Vänta nu varför är det okej att hon hänger ut folk som inte delar henne värdegrund? Att journalister blivit hotade och tystade av trakasserier pga att hon har hängt ut dom?

Man kan ju ta samma argument som Expressen använder och byta ut namnen:

"Det viktigaste är att Orrenius är en skicklig skribent. Han är en känd och inflytelserik opinionsbildare i den agendasättande miljön. Det som gör honom till en maktfaktor är språket. Ord är makt. Om han var en sämre skribent med mindre spridning skulle relevansen vara mindre"
Citera
2015-09-03, 11:51
Medlem
Snackar ni fortfarande om det här, verkligen? Tanten är avslöjad och allting hon har skrivit nånsin är för alltid irrelevant, så nu är vi klara med det!

Har ni inte sett på förstasidorna att nu är det andra grejer som gäller, flyktingar behöver vår hjälp, seså in på valfri hjälporganisations hemsida nu och sätt in pengar, det är viktigare än det här tjafset!
Citera
2015-09-03, 11:54
Medlem
Gdanzigsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Tja, det finns många andra där ute som klarar av att uttrycka sina åsikter OCH ta emot trakasserier/hot. Dom har betydligt mer integritet.

De har dessutom stöd av etablissemanget. JC skulle nog bli betydligt modigare om alla stödde henne.
Citera
2015-09-03, 11:54
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heja Turkarna
Snackar ni fortfarande om det här, verkligen? Tanten är avslöjad och allting hon har skrivit nånsin är för alltid irrelevant, så nu är vi klara med det!

Har ni inte sett på förstasidorna att nu är det andra grejer som gäller, flyktingar behöver vår hjälp, seså in på valfri hjälporganisations hemsida nu och sätt in pengar, det är viktigare än det här tjafset!
Anledningen till att hon hängdes ut är knappast att hennes blogg är irrelevant.. Skulle Bonniers göra sig besväret att stalka och hänga ut nån som är irrelevant?
Citera
2015-09-03, 11:56
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Genom att avveckla anonymiteten så kan gammelmedia lättare styra samtalet och därmed opinionsbildningen.

Här skrev du något mycket viktigt.

Det politiskt korrekta samtalet kan föras utan större problem och helt öppet. Inget händer och ingen bryr sig.

Men när det gäller det icke-politiskt korrekta samtalet så är saken en annan. Ju mer dina åsikter avviker från den politiskt korrekta kursen desto svårare blir det att vara icke-anonym. Så om du väljer att debattera öppet så måste du anpassa vad du säger efter vad som är politiskt korrekt, annars riskerar du repressalier på olika sätt.

Det här vet media. De har försökt stoppa framväxten av alternativ media och stoppa det ökande antalet invandringskritiska personer i landet med olika medel, men utan framgång. Att köra med sakargument är meninglöst eftersom de politiskt korrekta saknar trovärdiga sakargument. Så det behövs en annan taktik.

De vet att dessa åsikter sprids anonymt. Så vad händer om man angriper anonymiteten? Vad händer om debattörer blir allt osäkrare om de kan förbli anonyma? Jo, de kommer att bli mer försiktiga. De kommer att undvika situationer där anonymiteten kan röjas. Det här kommer att dämpa samtalet och dämpa spridningen av "fel åsikter".

Om mainstreammedia lyckas krossa anonymiteten helt, så kommer internet att bli väldigt politiskt korrekt. Och vad som är de rätta politiskt korrekta åsikterna, det bestämmer media och staten.

Allt återgår till hur det var förut.
Senast redigerad av -Info- 2015-09-03 kl. 12:48.
Citera
2015-09-03, 11:56
Medlem
Citat:

Så vad gör du i denna tråd. Din handling överenstämmer inte med det du skriver, hej då!
Citera
2015-09-03, 11:57
Medlem
Gdanzigsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deman
En bitter rättshaverist som projicerar sin psyksjukdom på samhället. När hon sen lägger upp telefonnumret till en skvallerjournalist på expressen, hämnas han genom att röja henne identitet.

Frågan är vem som hinner mördas först? Båda ligger nog risigt till om man läser kommentarsfält och krönikor i expressen.

När har en SDare någonsin skridit till verket med sina hot? Om de hade hotat nazister eller mc-gäng så skulle det bli betydligt farligare men handlar det bara om sverigedemokrater. Jag ser våldsvänstern som betydligt farligare och stora delar av den smider säkert redan planer hur de ska "straffa henne".
Citera
2015-09-03, 11:57
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:

Jag trodde faktiskt inte att så många var så oerhört korkade att man faktiskt faller för karaktärsmordet. I min enfald så trodde jag att i princip alla förstår att huruvida något är sant eller inte är helt skilt från vem som säger det.

Men tji fick jag. Det verkar krylla av idioter som dig tyvärr.
Citera
2015-09-03, 11:58
Medlem
Citat:
Om något så är väl uthängningen bevis på att det hon skrivit är mer relevant än någonsin. Jag hade själv inte läst JCs texter innan idag. Jag får väl tacka Expressen för att de oavsiktligt gav mig all denna rekommenderade läsning.
Citera
2015-09-03, 12:02
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blown
PO är ju gammal kommunist. Vidare finansieras PO av tidningarna och journalisterna själva. Det finns inga incitament för PO att sätta dit någon om de/han inte absolut måste.

Ja det stämmer säkerligen.

Dock kan man ju undra hur det är okey att hänga ut människor som inte gillar svensk invandrarpolitik, men att man inte får hänga ut personer som blir dömda för olika brott?
Citera
2015-09-03, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Fast enligt "Julia" så kände hon sig trakasserad av dessa två.

Sedan är det tveksamt om man ska kalla den ena "journalisten" för en journalist. Hamrud är ju en EXPO-medarbetare. Och EXPO är en privat underrättelsetjänst vars uppdrag bl.a går ut på att jaga folk med fel åsikter och straffa dem. Dvs jaga sådana som "Julia Caesar".

Citat:
Ursprungligen postat av Reflector
Man kan ju ta samma argument som Expressen använder och byta ut namnen:

"Det viktigaste är att Orrenius är en skicklig skribent. Han är en känd och inflytelserik opinionsbildare i den agendasättande miljön. Det som gör honom till en maktfaktor är språket. Ord är makt. Om han var en sämre skribent med mindre spridning skulle relevansen vara mindre"

Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
"Hur länge som helst" och så nämner du något som är gjort i dagarna... Haha mm, visst. Dessutom, hur "hänger man ut" offentliga personer? Det faller ju på sin egen orimlighet.

Det hon gjorde var att skriva om de offentliga personer hon ansåg ha trakasserat henne.

JC är för övrigt ingen journalist, hon är en pensionär.

Citat:
Ursprungligen postat av blown
Jag kan inte riktigt se hur jag ställt mig bakom den åsikten?
Däremot ifrågasätter jag om det verkligen hade spelat någon roll om hon gett fan i att publicera orrens telefonnummer, för det fanns redan att tillgå för dem som blev irriterade av hans beteende.

Sen får man se lite till vad det är för skillnad. Hon var anonym, det var inte de hon skrev om. Hon skrev en krönika i veckan på en obskyr rassesajt, medan dessa hatare arbetar på etablerad press med enorma resurser och enorma kontaktnät – inte minst med den näst farligaste falangen vi har i Sverige.

Ja, jag tycker inte att det är okej att trakassera journalister eller politiska kommentatorer, oavsett sida.

Däremot verkar de flesta av JC's sympatisörer tycka det är okej att hon har odemokratiska metoder, medans det är jättehemskt och fel om någon annan har det.
Det är samma skit för mig. Politiska kommentatorer. Finns ingen som helst principiell skillnad.

Den enda som är förlorare är det politiska debattklimatet, knappast någon av de inblandade aktörerna, då dom är av exakt samma skrot och korn.
Påstår man något annat är man ju kraftigt partisk eller bara naiv.
Senast redigerad av Haschpundaren 2015-09-03 kl. 12:08.
Citera
2015-09-03, 12:04
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Hon har snarare blivit mer relevant än någonsin då fler har hittat till hennes texter.

Sedan försökte visserligen media och EXPO karaktärsmörda henne, men kan författaren Liza Marklund vara elöverkänslig och ändå ses som en duktig skribent och stor opinionsbildare, så kan nog "Julia Caesar" det också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in