Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-02, 14:18
  #589
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Men varför ska då Wolodarski ha skyddad identitet med hemlig adress?

Ja varför är han så feg att han inte uppger sin riktiga adress? Nu kan man med lätthet ta reda på var "Julia Caesar" bor, det borde innebära att alla opinionsbildare med makt för konsekvensens skull uppger sina riktiga addresser. Förövrigt är den autonoma vänstern/våldsvänstern och radikala islamister det största hotet mot demokratin enligt SÄPO. Våldsvänstern vet numera var JC bor...
Citera
2015-09-02, 14:18
  #590
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Kanske för att rasismen är större än någonsin nu när flyktingarna är fler än någonsin?

Vem har bestämt att det är dåligt med "rasism"?
Citera
2015-09-02, 14:18
  #591
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Kanske för att rasismen är större än någonsin nu när flyktingarna är fler än någonsin?

Sluta vara så förbannat lättlurad och naiv. Alla undersökningar som gjorts på senare år visar att Sverige är bland de allra minst rasistiska länderna i världen. Rasismen var avsevärt mycket mer utbredd på t.ex. tidigt 90-tal, än den är idag.

Jag föreslår att du läser något annat än Aftonbladet och Expressen, så kanske tar till dig lite riktig information för en gångs skull och inte går runt som ett PK-hjon.
Citera
2015-09-02, 14:19
  #592
Medlem
yehaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soliditet
Naturligtvis helt riktigt att vi får veta vem som står bakom signaturen. Hon framstår som en rättshaverist av gigantiska mått. Bitter på allt och alla. Det är orimligt att man ska kunna sitta och häva ur sig så mycket konspirationsteorier och åsikter utan att ta debatten "face to face". Även om hon själv inte skulle göra någon illa så kan hon trigga andra att begå våldsbrott. Jag hoppas hon får sig en tankeställare efter detta.


Någon bitterhet har jag inte kunnat skönja. Däremot en frapperande klarsynthet där hon understödjer sitt resonemang genomtänkt och logiskt. Till skillnad från MSM. Hoppas verkligen hon fortsätter skriva och får skydd från galna vänsterextsremister, kapabla till våldsbrott. När MSM outar en person av hennes dignitet vet man att hon utgör ett hot, som de inte drar sig för att tysta på ett fult och nedrigt vis. De är den sanna näthatarmobben!
Citera
2015-09-02, 14:20
  #593
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Helsingborg Dagblad vill inte vara sämre än klämkäckt kopiera något från nätet.

http://www.hd.se/nyheter/sverige/201...onym-bloggare/

HD ägs ju av Sydsvenskan så det är ju Bonniers agenda som lyser igenom som en fyrbåk. Skriva något som kan misshaga Bonnier i Stockholm torde vara anledning till lämna ifrån sig passerkort, mobiltelefon och lämna trälhavet utan mer än en spark i baken.

Mårten Schultz menar att det finns argument för en publicering:

— Expressen argumenterar för att det är en stark opinionsbildare och makthavare i sitt sammanhang, och makthavare ska granskas.

En 70-årig sjuk tant med svagt hjärta som sannolikt käkar varan, en makthavare? Vart fan är Sverige på väg egentligen. Fy fan. Ännu sjukare blir det när dessa journalister och publicister kallar sig för de "goda människorna"

Vi har att göra med känslokalla elaka, riktigt onda psykopater som vill driva sin politiska agenda hur långt som helst till vilket pris som helst. De här "människorna" skulle sälja sin egen mamma för en dollar om det gynnade dem själva.
Citera
2015-09-02, 14:20
  #594
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Så varför granskar dom inte alla galna kommunister? Varför granskar dom endast folk som inte vill att Sverige ska översvämmas av folk från tredje världen?

Har de någon skyldighet att granska allt? I så fall: varför? och vem tvingar dem till att ha denna skyldighet?

Dessutom så har ju frågor om invandring, flyktingar, globala kriser, mångkultur, identiteter och nationalism varit dominerande i medieutbudet de senaste åren (något som definitivt gynnat SD, det är ju deras specialfrågor!). Mig veterligen så har frågor om kapitalismen, arbetarkamp och bourgeoisiens avskaffande inte varit på tapeten på många år... eller, har jag missat något?
Citera
2015-09-02, 14:21
  #595
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
KRÖNIKA Uthängningen med namn och bild i Expressen av den skribent som under pseudonymen Julia Caesar skrivit opinionsjournalistik och flera böcker kan vara ett grundlagsbrott. Tilltaget kan också få långtgående konsekvenser för hela anonymitetsskyddet i Sverige. Expressen hävdar att demokratin mår bra av detta. Jag och många med mig anser nog tvärtom att demokratin riskerar att allvarligt skadas om möjligheten att vara anonym i den offentliga debatten försvinner.
http://avpixlat.info/2015/09/02/med-...x/#more-153916
Citera
2015-09-02, 14:21
  #596
Medlem
"Pseudonymerna skriker om åsiktskorridor och pk-medier, men gömmer sig bakom sina datorskärmar, oförmögna att ta en öppen debatt. "

Jävla hyckleri. Själv stänger dom av kommentatorsfältet i deras egna "farliga artiklar" samt censurerar och stänger av folk med "fel" åsikter.
Citera
2015-09-02, 14:23
  #597
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasaru123
Pseudonymerna skriker om åsiktskorridor och pk-medier, men gömmer sig bakom sina datorskärmar, oförmögna att ta en öppen debatt. Jävla hyckleri. Själv stänger dom av kommentatorsfältet i deras egna "farliga artiklar" samt censurerar och stänger av folk med "fel" åsikter.

Pratar du om Aftonbaldet, Expressen, SvD och DN nu eller?
Att stänga av kommentatorsfältet brukar vara vanligt förekommande i dessa tidningar när det kommer till artiklar vars trovärdighet starkt kan ifrågasättas.
Citera
2015-09-02, 14:24
  #598
Medlem
Socialkonservativs avatar
Hur kan någon motivera uthängningen av Julia Caesar?

Hur kan man å ena sidan ta avstånd från att Niklas Orrenius hängs ut och hotas för att å andra sidan hylla att Julia Caesar hängs ut och hotas?
Citera
2015-09-02, 14:25
  #599
Medlem
Valsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fekalius
Läs vad jag skrev, jag är anonym med det här kontot helt enkelt eftersom jag använder det normalt till att diskutera annat än politik.

Man nekas inte cancervård för fel åsikter i Sverige. Och som utvecklingen ser ut så lär det heller inte hända.

Så om man diskuterar annat än politik så går det bra att vara anonym ?
Citera
2015-09-02, 14:25
  #600
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Pratar du om Aftonbaldet, Expressen, SvD och DN nu eller?
Att stänga av kommentatorsfältet brukar vara vanligt förekommande i dessa tidningar när det kommer till artiklar vars trovärdighet starkt kan ifrågasättas.

Ja, jag menar dom.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback