Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-02, 14:08
  #577
Medlem
Mullrets avatar
Helsingborg Dagblad vill inte vara sämre än klämkäckt kopiera något från nätet.

http://www.hd.se/nyheter/sverige/201...onym-bloggare/

HD ägs ju av Sydsvenskan så det är ju Bonniers agenda som lyser igenom som en fyrbåk. Skriva något som kan misshaga Bonnier i Stockholm torde vara anledning till lämna ifrån sig passerkort, mobiltelefon och lämna trälhavet utan mer än en spark i baken.
Citera
2015-09-02, 14:09
  #578
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Det finns redan många som har brutit tystnaden.

Inte tillräckligt många, uppenbarligen.

Citat:
Därför är det extra viktigt att vi värnar om deras rätt att vara anonyma och inte ställer krav på att de inte ska kunna vara det eller diskvalificerar deras åsikter för att de väljer att vara det. DET är en mycket obehaglig utveckling, en utveckling som Expressen med sitt uthängande klart visar att man stöder.

Jag tycker inte det är särskilt obehagligt öht. Det som är mer oroväckande är att folk delvis kräver att man inte ska få avslöja folk som söker makt och som dessutom används som ett maktredskap (likt JC när hon citeras eller när folk på nätet samlas upp kring hennes texter och diskurser som hon förmedlar), delvis att folk motiverar att man inte ska offra sig ett dugg för sin politiska övertygelse -- i synnerhet i kollektiv mening då man genom kollektiv kamp mycket enkelt kan bryta stigmat. Men då vet vi vad folks preferenser är: politik och demokrati är inte så viktigt när det kommer till den vardagliga komforten. DET, om något är oroväckande.
Citera
2015-09-02, 14:10
  #579
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Att vår gammelmedia leker åsiktspolis, så klart.

Du menar att media inte ska granska ideologier och åsikter? Varför inte och varför skulle det vara vidrigt?
Citera
2015-09-02, 14:10
  #580
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Det har ju inte hänt en gång, du fick ju exempel på en hel uppsjö av tillfällen genom Tino Sandanajis blogg. Hur många tillfällen anser du att du behöver ha konkreta bevis för innan du begriper att det är en övergripande agenda?
Nu menade jag inte bokstavligt talat en gång. Jag snackar om vad som är relativt.
Citera
2015-09-02, 14:11
  #581
Medlem
Naturligtvis helt riktigt att vi får veta vem som står bakom signaturen. Hon framstår som en rättshaverist av gigantiska mått. Bitter på allt och alla. Det är orimligt att man ska kunna sitta och häva ur sig så mycket konspirationsteorier och åsikter utan att ta debatten "face to face". Även om hon själv inte skulle göra någon illa så kan hon trigga andra att begå våldsbrott. Jag hoppas hon får sig en tankeställare efter detta.
Citera
2015-09-02, 14:12
  #582
Medlem
swimmingpools avatar
Jag tycker inte det är fel att vara anonym, däremot hatar jag misstänksamma gnällkärringar.
Citera
2015-09-02, 14:12
  #583
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soliditet
Naturligtvis helt riktigt att vi får veta vem som står bakom signaturen. Hon framstår som en rättshaverist av gigantiska mått. Bitter på allt och alla. Det är orimligt att man ska kunna sitta och häva ur sig så mycket konspirationsteorier och åsikter utan att ta debatten "face to face". Även om hon själv inte skulle göra någon illa så kan hon trigga andra att begå våldsbrott. Jag hoppas hon får sig en tankeställare efter detta.


Hon lär få mer än så, våldsvänstern har ju redan utdelat kraftiga hot.
Citera
2015-09-02, 14:12
  #584
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Du menar att media inte ska granska ideologier och åsikter? Varför inte och varför skulle det vara vidrigt?

Så varför granskar dom inte alla galna kommunister? Varför granskar dom endast folk som inte vill att Sverige ska översvämmas av folk från tredje världen?
Citera
2015-09-02, 14:16
  #585
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Nu menade jag inte bokstavligt talat en gång. Jag snackar om vad som är relativt.

Då frågar jag återigen, eftersom du tydligen inte klarade av att svara:

Hur många enskilda exempel behöver du för att du ska anse att det finns en övergripande agenda?

För övrigt så har ju Peter Wolodarski själv sagt att DN ska driva en agendasättande journalistik. Men han kanske ljög då också, vem vet?
Citera
2015-09-02, 14:16
  #586
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jensenbiffhus
Därför att folk har blivit mördade av högernationalister.
Vi har ju sett politiskt våld ifrån olika håll - även mot den sistnämnda gruppen. Men deras ideologiska motståndare har ju aldrig behövt vara rädda för att förlora jobb, fackuppdrag etc.

Om vi ska ha jämlikhet i vårt land, bör väl Orreniuslägret, inklusive Wolodarski få sina adresser uthängda.
Citera
2015-09-02, 14:17
  #587
Avstängd
Jensenbiffhuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Dra nått gammalt över dig, ingen kmr sakna dig..."kriminella framfart" Dom enda som är kriminella är Expressen med diverse bihang. Kom in i matchen please....
Expressen har gjort ett bra jobb. Dom har granskat och avslöjat en hemsk människa.
Citera
2015-09-02, 14:17
  #588
Medlem
zebraonions avatar
Citat:
FOTNOT. Expressen har tagit kontakt med Barbro Jöberger inför publiceringen av denna artikel, men hon har avböjt all medverkan.

-Tror på amalgamförgiftningar som leder till ALS och MS
-Tror på elallergi
-Tror på rasbiologi
-Tror på att svenska politiker vill utrota det svenska folket
-Hänger ut lite vem som helst på sin sajt
-Får nu smaka på sin egen medicin

Egentligen borde hon nog få bättre vård än så. Verkar vara en väldigt sjuk människa, med allvarliga psykiska besvär. Låter som om hon får panikångest om en främling ringer upp henne.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback