2015-09-02, 10:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Din stackare, att du svalt mordersmjölk. Ja, jag undrar hur det kommer sluta med kvinnan från dejting-sidan. Vad har hennes utseende med fallet att göra?

Haha!
Dig skulle jag vilja dricka kaffe med mellan fyra ögon!
Jag skrev följande och menade i klarspråk
att jag har sedan en tid tillbaka (40dagar sedan) fått
besök på en kontaktsida av J*nssons styvdotter.
Lite märklig tid att få det nu, kan vara ödet, jag är ledsen
att du blev förnärmad lilla gumman, men det hör
till kvinnans natur att hålla sig från sanningen, det är bara
så! Inget ont med det, konstaterat rent och seriöst
med modern forskning.
Därför blir det väldigt riskfyllt att överhuvdtaget släppa
in kvinnliga politiker i regeringen, dom drivs
av allt annat än vad som är bra för gemene Nordbo
Varje gång dom rör sig blir det halt
Friktion värmer men skapar inte trygghet, om du förstår.
Så visst ljuger hon i TV8 soffan!
Visst är det synd om stackars lilla mig och dig och
om en hel djävla bunt människor om man nu
puttinuttar sig om arvs synd eller stackars liten osv
En sak håller du nog med om, det som
inträffade där borde inte hänt, oavsett så
skulle jag lugnt säga att det verkligen troligen
var väldigt synd om henne och det hon gått igenom
innan hon dog, för jag tror absolut inte på att
det gick fort, det är jag rädd för!
Troligen har det även någon gång varit "synd" om dig,
kanske du äter för mycket choklad för att komma ihåg det?

Jag tror däremot att Lisa Holms mamma vet och har
träffat mördaren, det är konstigt att inga tecken
på tipps kommit från henne?
Att hon inte försökt förklara lite mer för Åklagaren
vad hon vet?!
Är det någon som förstår vad jag syftar på?
2015-09-02, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det här har vi diskuterat förut. Vackra kvinnor blir ofta, för att inte säga alltid, iakttagna från manliga arbetsplatser. Jag har överlevt varje gång jag har gått förbi en arbetsplats. Visslingar och rop är vanliga, kommentarer har förekommit. Men de gör inget.

Tänk hur olika man kan uppleva saker! Lite ofredande har ingen dött av!

Jag tycker faktiskt det är ett oskick att vissla och vara närgången mot unga flickor som inte vet hur de ska hantera den slags "uppskattning". Vi vet nu att flickorna upplevde detta agerande som obehagligt och därför är det ett gränsöverskridande där man kränker någons integritet helt oförskyllt.

Det tråkiga i gendekrorrekta Sverige är att man inte får säga ifrån, eller ta ner karlar av denna sort på jorden, och tala om vad man tolererar och inte tolererar. En utskällning eller en tillrättavisning hade satt en gräns och förhindrat dessa karlars dreglande över flickor de ska ge fan i.

Ägaren till kafeét hade kunnat kontakta deras arbetsgivare och tala om vad som är acceptabelt. Det handlar alltid om signaler och vad folk kommer undan med. Litauern har misstolkat den generositet och frihet han hade på sin arbetsplats, just för att han är korkad. Vilket brottet och själva utförandet visar.

Min tolerans är noll, då det inte ska vara med på kartan att Litauern eller någon annan äckelkarl har fantasier eller inbillar sig att dessa flickor som arbetar på kafeét är lovliga för honom.
2015-09-02, 11:15
Medlem
XeniaOnatopps avatar
http://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon?video_id=3199611
Citat:
I Krimkvarten med Hasse Aro tar denna gången upp trippelmordet i Uddevalla, dubbelmordet i Dalby och det senaste om mordet på Lisa Holm. Hasse Aro visar även hur DNA-bevis fungerar.
2015-09-02, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Visst kan engelsmän ofta vara sköna och ha glimten i ögat. Vad har det med det aktuella fallet att göra?
Här talar vi om litauer, öststatare som arbetar som drängar och grovarbetare i trakten, är de också kända för att ha glimten i ögat och vara sköna?
Uppenbarligen inte, det fick Lisa Holm erfara.
Tjejer på kafét har upplevt litauerna som obehagliga har det tidigare kommunicerats, så rätt de hade.

Man tar seden dit man kommer, är det vanligt med att byggjobbare i England på rutin visslar när allt i kjoltyg passerar så är det OK för mig, eftersom det inte är personligt och man vänjer sig. Men i Sverige är det ingen sed. Beteendet är bara otyg och ofredande.

Det handlar inte om fenomenet, det handlar om hur flickorna upplevde Litauernas beteende och att vuxna hade kännedom om detta vidriga beteende och inte agerade med all kraft.
2015-09-02, 11:22
Medlem
Ydriks avatar
Kafétjejerna drömmer sig tillbaka till våren när de trängdes vid kaféets enda fönster i ytterdörren och hoppades på att bröderna skulle få syn på dem därinne från taket mitt emot.
Takarbetena avslutades när byggnadsställningarna stulits några månader tidigare men tjejerna minns som om det var i går de såg dem.
2015-09-02, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Det låter som ett bekant fall för 23 år sedan
när Helena Andersson spårlöst försvann
Gubben fanns med där på ett hörn
i utredningen
.

Har du källa på det? Låter "för bra" för att vara sant.
2015-09-02, 11:34
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
http://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon?video_id=3199611

Krimkvarten? Hasse Aro förklarar DNA?

Betryggande.
2015-09-02, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Finns det någon temperatur som omöjliggör utomhus kaffedrickande och var går den isf.?
Foliehattarna spekulerar i sitt esse.
Kanske gick det bra att fika ute bara på den ena sidan av kafét den aktuella dagen

Jag skrev att var och en får kolla upp, bäst dom vill, om något eller vad som skulle vara relevant. Visst kan jag förstå resonemang om liten uteservering beroende på väder, men om det har relevans eller inte är upp till var och en att tycka.
2015-09-02, 11:42
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
Kafétjejerna drömmer sig tillbaka till våren när de trängdes vid kaféets enda fönster i ytterdörren och hoppades på att bröderna skulle få syn på dem därinne från taket mitt emot.
Takarbetena avslutades när byggnadsställningarna stulits några månader tidigare men tjejerna minns som om det var i går de såg dem.

Byggnadsställning försvann i början på maj enligt:
(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
2015-09-02, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maya35
Läser ni inte artiklarna?

Lisa Holm och hennes kolleger kände sig betraktade av 35-åringen som misstänks för att ha mördat henne.
http://www.expressen.se/gt/lisa-holm-fallet-de-kande-sig-iakttagna/

Exakt!
Artikeln från idag 2 sep 2015 bygger, antar jag på det som ska tas upp ang fallet LH ikväll på TV8 kl 21.00. Troligen kommer caféägarinnan att intervjuas.
Är ingen gammal artikel från juni-juli utan publicerad idag.
2015-09-02, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Haha!
Dig skulle jag vilja dricka kaffe med mellan fyra ögon!
Jag skrev följande och menade i klarspråk
att jag har sedan en tid tillbaka (40dagar sedan) fått
besök på en kontaktsida av J*nssons styvdotter.
Lite märklig tid att få det nu, kan vara ödet, jag är ledsen
att du blev förnärmad lilla gumman, men det hör
till kvinnans natur att hålla sig från sanningen, det är bara
så! Inget ont med det, konstaterat rent och seriöst
med modern forskning.
Därför blir det väldigt riskfyllt att överhuvdtaget släppa
in kvinnliga politiker i regeringen, dom drivs
av allt annat än vad som är bra för gemene Nordbo
Varje gång dom rör sig blir det halt
Friktion värmer men skapar inte trygghet, om du förstår.
Så visst ljuger hon i TV8 soffan!
Visst är det synd om stackars lilla mig och dig och
om en hel djävla bunt människor om man nu
puttinuttar sig om arvs synd eller stackars liten osv
En sak håller du nog med om, det som
inträffade där borde inte hänt, oavsett så
skulle jag lugnt säga att det verkligen troligen
var väldigt synd om henne och det hon gått igenom
innan hon dog, för jag tror absolut inte på att
det gick fort, det är jag rädd för!
Troligen har det även någon gång varit "synd" om dig,
kanske du äter för mycket choklad för att komma ihåg det?

Jag tror däremot att Lisa Holms mamma vet och har
träffat mördaren, det är konstigt att inga tecken
på tipps kommit från henne?
Att hon inte försökt förklara lite mer för Åklagaren
vad hon vet?!
Är det någon som förstår vad jag syftar på?

Enligt din mening så skulle jag ju, som tjej, sitta och ljuga över en kopp kaffe mellan fyra ögon
Vad blir din slutsats då, varför du fått kontakt med denna kvinnan just nu? Vad har det för relevans till fallet?
Denna moderna forsking, kan det möjligtvis vara så att den enbart bygger på egen forskning genom egna erfarenheter? Jag har nämligen inte sett någon riktig forsking som styrker att kvinnor i sin natur håller sig från sanningen och att det finns forskning på det - och därför ska bla kvinnor inte sitta i regeringen.
Jag vill gärna tro och hoppas in i det längsta att det det var ett snabbt händelseförlopp och jag kan tyvärr inte äta choklad, men det är en fullständig skitsak i jämförelse med vad som hände Lisa
Förstår inte riktigt din känsla av att Lisas mamma vet och har träffat mördaren? Vet hon så är det väl helt klart att hon hade talat om det för polisen?
2015-09-02, 11:55
Medlem
Citat:
Ja, det var 19 grader under två timmar. Jag har aldrig sagt att de aldrig var ute, bröderna kan ha sett Lisa, vi vet inte.

Artikeln idag, framförallt påståendet att Lisa kände sig betraktad,

tar jag med en nypa salt tills jag har sett programmet som artikeln hänvisar till.

Det där med kaffedrickande utomhus blir allt vanligare i Sverige, och det är fullt möjligt att Litauerna satt utomhus och drack kaffe, eftersom de Östeuropéer jag har haft med att göra kedjeröker.

Folk sitter ute när det är kallt väder och många kaféer har värmekällor ute och till och med högar med filtar till gästerna. Jag sitter själv ute och dricker kaffe trots att vädret inte alltid är det bästa, så att de är ute och dricker kaffe har ingen betydelse i just denna sak som alibi eller om de sett Lisa från tidigare.

Men att de dricker kaffe ute, kan vara fullt möjligt. Men det är frågan om direkta tidsangivelser som inte går att styrka. Lite fånigt att hänvisa till att man dricker kaffe när allvarligt brott har inträffat och särskilt när man är misstänkt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in