2015-09-02, 09:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Tror du inte att dom sätter sig på personal-platsen på baksidan när dom ska ta en kopp kaffe?

Ingen aning. De ville kanske ta sig en titt på killarna på taket också?
2015-09-02, 09:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Ja, i två timmar tillät vädret utefikning. Inget som visar att bröderna såg Lisa.

Hahaha. Nej, men jag höjde tempen från +10 grader till +19 och tog bort regnet.
Ta fram saft och bullar - vi ska fika ute.

2015-09-02, 09:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Maya35
Läser ni inte artiklarna?

Lisa Holm och hennes kolleger kände sig betraktade av 35-åringen som misstänks för att ha mördat henne.
http://www.expressen.se/gt/lisa-holm-fallet-de-kande-sig-iakttagna/

Såklart blir unga tjejer iakttagna av män det är bara dumheter att påstå att inte män inte tittar till när de arbetar nära. Jättevanligt enligt min erfarenhet.

Citat:
Och? Båda påstår att de aldrig sett Lisa. Den ena kan tala sanning. Eller så ljuger båda. Blev det för invecklat?

Jag funderar lite grann och undrar om det kan vara här brödernas berättelser går isär? Ena brodern säger att de sett och kanske kommenterat LH när hon serverar ute. NB säger sig aldrig sett henne.

Skulle det vara som jag skriver, blir bilden av den sammantagna bevisningen till last för NB och det skulle förklara varför NBs advokat inte tycker brorsans vittnesmål är att lita på, eller hur?
Senast redigerad av GregorSamsas 2015-09-02 kl. 10:00.
2015-09-02, 10:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GregorSamsas
Såklart blir unga tjejer iakttagna av män det är bara dumheter att påstå att inte män inte tittar till när de arbetar nära. Jättevanligt enligt min erfarenhet.

Jag funderar lite grann och undrar om det kan vara här brödernas berättelser går isär? Ena brodern säger att de sett och kanske kommenterat LH när hon serverar ute. NB säger sig aldrig sett henne.

Skulle det vara som jag skriver, blir bilden av den sammantagna bevisningen till last för NB och det skulle förklara varför advokaten inte tycker frun och brorsans vittnesmål är att lita på, eller hur
?

Ja, det är intressant. Åklagaren tyckte tydligen att det var en viktig uppgift att 35-åringen påstår sig inte ha sett Lisa. Det tyder på att det finns något eller någon som säger det motsatta.
2015-09-02, 10:06
Bannlyst
Citat:
Ja, det är intressant. Åklagaren tyckte tydligen att det var en viktig uppgift att 35-åringen påstår sig inte ha sett Lisa. Det tyder på att det finns något eller någon som säger det motsatta.

Som jag förstår så ser man uteserveringen bra från taket. LH var där ute flera gånger om dagen så om kollegorna känt sig iakttagna finns det inget att tveka om. NB ljuger som en häst travar.

(FB) Spana in tjejer?
2015-09-02, 10:14
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Vädret tillät knappt utefika, så flickorna hade inte mycket att göra ute. Såg bröderna Lisa genom väggen in i kaféet? Förklara hur det gick till, även om du får Asperger.

För att komma in måste man först vara ute.
De sitter på taket och ser när personal anländer. De ser från taket när personal kan ta rast tex.

Det är högst troligt att de från taket någon gång under arbetsdagen ser personalen.

Och som jag tror så är han där när de slutar och får syn på henne. Bara det räcker för att trigga igång något.
Senast redigerad av PeoFallmo 2015-09-02 kl. 10:17.
2015-09-02, 10:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Vädret tillät knappt utefika, så flickorna hade inte mycket att göra ute. Såg bröderna Lisa genom väggen in i kaféet? Förklara hur det gick till, även om du får Asperger.

Men Xenia - +19 grader är väl inte kallt?
Självklart kan tjejerna ha serverat folk ute om tempen stämmer för Blomberg.
Och då kan han ha sett henne från taket.
2015-09-02, 10:21
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men Xenia - +19 grader är väl inte kallt?
Självklart kan tjejerna ha serverat folk ute om tempen stämmer för Blomberg.
Och då kan han ha sett henne från taket.
Ja, det var 19 grader under två timmar. Jag har aldrig sagt att de aldrig var ute, bröderna kan ha sett Lisa, vi vet inte.

Artikeln idag, framförallt påståendet att Lisa kände sig betraktad,
Citat:
Lisa Holm och hennes kolleger kände sig betraktade av 35-åringen som misstänks för att ha mördat henne.
tar jag med en nypa salt tills jag har sett programmet som artikeln hänvisar till.
2015-09-02, 10:24
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ja, det var 19 grader under två timmar. Jag har aldrig sagt att de aldrig var ute, bröderna kan ha sett Lisa, vi vet inte.

Artikeln idag, framförallt påståendet att Lisa kände sig betraktad,

tar jag med en nypa salt tills jag har sett programmet som artikeln hänvisar till.

Möjligheten finns kanske att de åt sin frukost lunch osv på fikets uteplatser?
2015-09-02, 10:31
Medlem
Arrogantcats avatar
Citat:
Din stackare, att du svalt mordersmjölk. Ja, jag undrar hur det kommer sluta med kvinnan från dejting-sidan. Vad har hennes utseende med fallet att göra?

Citat:
Ursprungligen postat av GregorSamsas
Som jag förstår så ser man uteserveringen bra från taket. LH var där ute flera gånger om dagen så om kollegorna känt sig iakttagna finns det inget att tveka om. NB ljuger som en häst travar.

(FB) Spana in tjejer?

NB var på sin arbetsplats vilket betyder att han jobbade
Tror inte att han satt på taket och observerade tjejerna som du påstår
Skulle han behöva gå ner från taket , eller titta åt annat håll under tiden då tjejerna befann sig utanför cafet
2015-09-02, 10:36
Medlem
Citat:
Nej, Skövde. Kan du kolla vädret i Blomberg?

Personalen har sitt fikabord på baksidan, utom synhåll för ladan. Det ser normalt inte bra ut om personalen sitter och fikar bland gästerna.

Vet inte vilken sida du kikade väder på, men på denna sidan kan man se väderhistorik: http://freemeteo.se/vader/?language=swedish&country=sweden Så kan var och en kolla upp väderförhållanden som känns relevanta
2015-09-02, 10:42
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Vet inte vilken sida du kikade väder på, men på denna sidan kan man se väderhistorik: http://freemeteo.se/vader/?language=swedish&country=sweden Så kan var och en kolla upp väderförhållanden som känns relevanta
Finns det någon temperatur som omöjliggör utomhus kaffedrickande och var går den isf.?
Foliehattarna spekulerar i sitt esse.
Kanske gick det bra att fika ute bara på den ena sidan av kafét den aktuella dagen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in