Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-02, 09:25
  #109
Medlem
börsvalps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Är man förtidspensionerad när man är 70 år?
Hon blev väl sjukpensionär redan på 90-talet?
Citera
2015-09-02, 09:27
  #110
Medlem
hashflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Jag förstår inte hur man kan jämföra JC med Marika Formgren. Den senare är av ett helt annat virke, och står dessuttom för sina åsikter.

http://www.marikaformgren.se/#home

Då förstår du inte heller att man såklart kan stå för åsikter även fast de är anonyma. Eller har inte en anonym skrift något som helst värde menar du?

Det är hegemonin Bonnier som oavbrutet monterar ner Sverige. Virket är kritiken mot klimatet och läget.
Citera
2015-09-02, 09:28
  #111
Medlem
Lydans avatar
Jag förstår verkligen inte nyhetsvärdet i det här. Det är högst upp på expressen i stora rubriker.
Det är hat- och förföljelsejournalistik.

Jag förstår om artikelförfattarna blir hotade, även om jag inte tycker att det är rätt. Visserligen så vet man ju inte, antagligen skulle de ta det jag författar här som ett "hot". Enbart så att de kan följa upp drevet och "tala ut" om 3 dagar.

Så tröttsamt, men ack så effektivt. För SD alltså. För människor gillar inte mobbare. Och att hänga ut sjuka.. Hahaha.. *pling* SD +1%.
Citera
2015-09-02, 09:29
  #112
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Är man förtidspensionerad när man är 70 år?

Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Hon blev väl sjukpensionär redan på 90-talet?

Vid 49 års ålder. Det står i tråden.
Citera
2015-09-02, 09:32
  #113
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Hon blev väl sjukpensionär redan på 90-talet?
OK. Men nu är hon en vanlig försvarslös pensionär, som försöker göra sin röst hörd i samhället. Men det gillas tydligen inte av etablissemanget i "demokratin" Sverige. Då får man schavottera med namn, bild och lösryckta citat i huvudorganet för uthängning och korrektion, så att ännu en kritisk röst tystnar.
Citera
2015-09-02, 09:36
  #114
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Annika Hamrud skriver, storknande av rättsinnig indignation:



och verkar inte ens reflektera över att det mesta här motsvarar hur radikalfeministiska krönikörer/bloggare och raskämpande åsiktstorpeder och "tänkare" arbetar. Maria Sveland, Lady Dahmer, Katarina Wennstam, Fanny Åström, Alexandra Pascalidou, Martin Aagård och Kawa Zolfagary vräker också ur sig vad som bör kallas konspirationsteorier, löskokta insinuationer, anekdotisk bevisföring via ofta påhittade historier och privata narrativ som inte går att kontrollera, tydliga personangrepp och halmdockor - skyddade bakom sina tangentbord och av redaktioner och chefer som garanterar dem plats. Dessa personer upträder visserligen under eget namn men de vägrar nästan alltid att ge sig in i debatt med någon som inte är ense med dem om det mesta. Inte heller dessa personer är "journalister i klassisk mening" och de hänvisar in blanco till att de blir näthatade och hotas av avundsmän och mass-kuliniseringsmakten, fölrlåt jag menar patriarkatet och de döda vita männens klubb.

Till skillnad från JC tjänar många av dessa personer grova pengar och blir hyllade i stora tidningar. Så lyft på skölden som Maria Sveland blev inför sin uselt researchade bok om kvinnohat för ett par år sedan är det svårt att hitta någon yngre författare som blivit här i landet. Idolintervju efter idolintervju med stora fina bilder, inga kritiska frågor. Valkyrian deklarerade öppet at hon inte kunde debattera med någon som inte delade hennes givna paroller. Fälttåget skulle krönas på Gräv2013 i Göteborg men där gick det snett, trots ivriga försök av Sveland och hennes halvtankade kompis Mymlan att styra upp situationen på plats. Det dumma folket såg till att skaffa sig egen information om hur debatten hade gått till - och kunde verifiera att Sveland ingalunda hade utsatts för några påhopp, personangrepp i machostil eller några klappar på axeln av Janne Josefsson och att publiken ingalunda rest sig som en man föratt försvara henne.

Den här sortens regisserade debattkultur med mängder av personer som sprutar ut aggressivt formulerade krönikor, strömmar av tweets, debattinlägg och fördomsfulla soundbites med indignationen på blodstörtningsnivå, och som hålls om ryggen av redaktioner och kompisar i media, är det verkliga problemet. Och det verkar Expressens och DN.s journalister inte ens se.

Ja, det där tog en i Gräv 13-panelen upp, nämligen att det obehagligaste hot och hat hon utsatts från kom helt öppet från etablerade personer i maktställning.
Citera
2015-09-02, 09:38
  #115
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashflash
Då förstår du inte heller att man såklart kan stå för åsikter även fast de är anonyma. Eller har inte en anonym skrift något som helst värde menar du?

Det är hegemonin Bonnier som oavbrutet monterar ner Sverige. Virket är kritiken mot klimatet och läget.

Jo. Anonyma åsikter kan definitivt ha ett värde, men att Marika Formgren står för sina åsikter ger dem i mina ögon, i detta fall, ett högre värde. Jag tycker också att hon är en mycket bättre skribent än JC, och även betydligt intelligentare.

Vi har ett läge i svensk debatt som är helt nytt. Jag ställer mig tveksam till att man har "rätt" att vara anonym, samtidigt som man skriver konfronterande artiklar där man även namnger personer. Däremot har man naturligtvis rätt att vilja, och försöka vara det.
Citera
2015-09-02, 09:38
  #116
Medlem
Valsus avatar
Fattar inte varför en av Sveriges största tidningar måste hämnas mot en privatperson då ?
Och hon Hamrud beter sig som den orch hon ser ut som.

Måste vara patetiska journalister som sjunker så lågt att de måste gå till personangrepp mot privatpersoner.
Och som motivering till detta skriver de att "vi försvarar uthängningar av våldtäktsmän".
Citera
2015-09-02, 09:39
  #117
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Blir man uthängd av media så ska man aldrig svara, efter några dagar så har drevet blåst över då inget nytt finns att skriva.

Men nu kommer MSM ligga på nått extra dem närmaste veckorna.

Hell has no fury when MSM is scorned

Förresten har inte Liza Marklund också elallergi?.
__________________
Senast redigerad av OLDDEAR 2015-09-02 kl. 09:42.
Citera
2015-09-02, 09:39
  #118
Medlem
Hulkapulkas avatar
Nu när SD ligger på 20-25% så är det inte ett lika stort steg att "komma ut" som SD-sympatisör. På sätt och vis kanske det till och med kan vara befriande för Julia Cesar att kunna agera i eget namn.
Citera
2015-09-02, 09:40
  #119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Denna "Julia Caesar" verkar vara väldigt bra på att utmåla sig själv som ett offer. Först ett offer för "oral galvanism". Sedan "elallergiker". Slutligen ett offer för invandringen och invandrarna som kommer till Sverige och lever på bidrag. Själv har hon varit förtidspensionerad sedan 49, möjligen efter en psykiatrisk diagnos baserad på de "sjukdomar" hon trott sig lida av?

Ja, hon verkar vara psykiskt labil. Inget ont om henne för det, men det innehåll hon sprider verkar bl.a. vara ett resultat av paranoia och mani. Hon behöver hjälp. På riktigt.
Citera
2015-09-02, 09:40
  #120
Medlem
Hyfundans avatar
Där sket sig Orrhenius långt mer sisinstra och förgörande upplägg som antagligen även hade lett till ett efterföljande monotont koketterande tvärs över de kokettas olika monotona mediekanaler. Nu blir det ingenting. En simpel uthänging i en hoprafsad skitartikel.

Hamsrud kunde inte hålla sig för JC:s nyp om hennes risiga uppenbarelse
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback