5 210 besökare online
986 929 medlemmar • 51 524 892 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum Ekonomi Värdepapper, valutor och råvaror - allmänt
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Repus
Medlem
Citat:
 Ursprungligen postat av tarumbar
Jag stoppade utlåningen i början på februari 2015 och har nu 6mån senare fått in 20% av det utlånadekapitalet, så ca 80% i dåliga lån efter att lånat ut kapital i nästan 3år.

Den största anledningen till att så mycket är fast i dåliga lån är pga 90% regeln de hade förut, bra att den är borta men endå surt att sitta med andras dåliga lån plus sina egna. Det är inte vad jag kallar riskspridning.

90% regeln var beroende av att bolaget praktiserade en sund kreditgivning och i de fall det ändå blev problem hade ett upparbetat sätt att sälja av gamla krediter.

Nu vet många av erfarenhet att kreditgivningen inte var särskilt sund och att bolaget helt har saknat ett sätt att sälja gamla krediter.

Jag hade precis som du ca 80% i dåliga lån innan jag stoppade min kreditgivning 75,5% närmare bestämt.

90% uttagen var i sig ingen dålig idé enligt mig men det förutsätter att man sköter sin kreditgivning som man skulle ha gjort om det var ens egna pengar man lånande ut.

MrMugabe
Medlem
lol. chattade lite med tb:s nya kundtjänst:

--

TB
Hej MrMugabe. Hur kan jag hjälpa till?

MrMugabe
Hej, jag undrar hur det kan stämma att det inte har varit en enda kontohändelse hos mig sedan den 12/8. Hur är det möjligt?

TB
vi ska titta. Kan jag be om ditt person nummer?

MrMugabe
XXXXXX-XXXX

TB
Frågor angående långiving skulle jag vilja be dig skicka ett mail till lenders@trustbuddy.com så ska mina kollegor svar dig där

MrMugabe
så du kan inte svara på detta?

TB
nej dessvärre Jag kan inte se det härifrån med kontohändelserna
kan jag

MrMugabe
Vet inte, kan du?

--

Så jävla skumma tycker jag

Repus
Medlem
Citat:
 Ursprungligen postat av MrMugabe
lol. chattade lite med tb:s nya kundtjänst:

--

TB
Hej MrMugabe. Hur kan jag hjälpa till?

MrMugabe
Hej, jag undrar hur det kan stämma att det inte har varit en enda kontohändelse hos mig sedan den 12/8. Hur är det möjligt?

TB
vi ska titta. Kan jag be om ditt person nummer?

MrMugabe
XXXXXX-XXXX

TB
Frågor angående långiving skulle jag vilja be dig skicka ett mail till lenders@trustbuddy.com så ska mina kollegor svar dig där

MrMugabe
så du kan inte svara på detta?

TB
nej dessvärre Jag kan inte se det härifrån med kontohändelserna
kan jag

MrMugabe
Vet inte, kan du?

--

Så jävla skumma tycker jag

Undrar vad de skulle med ditt personnummer till om de inte kan se nått....

Agathorn
Medlem
Jag skrev till lenders... adressen och ställde lite frågor om mitt konto, att inga pengar återbetalas längre och att de tidigare lovat (Jesper) att mina pengar skulle vara tillbaka 2 år ifrån att man låser utlåningar, osv. Frågade om de har någon plan alls, hur min situation ser ut med mina befintliga lån på de olika marknadena. Om de kan hjälpa mig att få tillbaka mina pengar. Uttryckte min frustration över 90 % regeln som är helt verkningslös.

Svaret jag fick var en copy-paste på det som deras VD skickade ut för ett tag sedan. Känns seriöst ... Inget svar alls mao. Som vanligt.

cyTs
Medlem
Testade också chatten och fick samma svar, att maila lenders.
Dock utan att uppge mitt personnummer.

Tydligen är chatten endast till för låntagare.

Agathorn
Medlem
Citat:
 Ursprungligen postat av cyTs
Testade också chatten och fick samma svar, att maila lenders.
Dock utan att uppge mitt personnummer.

Tydligen är chatten endast till för låntagare.

Självklart ... det är ju där de tjänar pengar. Vi som redan gett dem pengar och låst för nya utlåningar är ju nu uttömda resurser.

Svara på ämne
Svara Topp Dela