12 431 besökare online
986 375 medlemmar • 51 492 708 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum Kultur & Media Film och filmproduktion Film: listor och rekommendationer
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Carnage.
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
 Ursprungligen postat av roboman
Cape Fear (1991)

Så rysligt fånig och överdriven att det bara blir parodiskt. Tycker verkligen att DeNiro gör bort sig totalt i rollen som Max Cady. Hutlöst larvig!

Catapilla
Medlem
Catapillas avatar
Jag såg Anastasia med Ingrid Bergman.

Tyvärr var den inge vidare, för teatralisk och för melodram, inte någon av Ingrids bästa insatser heller.
Fotot och miljöerna är hur läckra som helst och gör att filmen klarar Godkänt med nöd och näppe.

5 / 10

Carouw
Medlem
Carouws avatar
The Perks Of Being a Wallflower - 2012

Älskade filmen och var tvungen att se den två gånger i rad. Rörande film med sympatiska och äkta karaktärer som man verkligen känner för, speciellt Charlie och Peter. Det är inte bara en vanlig feelgod-film som det ofta är i genren coming out of age. Tårarna rann vid scenen när Charlie ringde sin syster för att han mådde dåligt och ville skada sig själv.

8/10

Ghost.B.C
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Welcome to the Rileys (2010)

Doug Riley, en man i medelåldern, behöver ett avbrott i sitt liv. Hans dotter dog när hon var typ 15 och sen dess har hans fru gått på mediciner och isolerat sig mer och mer för varje dag. Droppen som får bägaren att rinna över är när hans älskarinna plötsligt dör i en hjärtattack. Lite senare på en affärsresa till New Orleans stöter Doug på en ung strippa som väcker något inom honom och snart försöker han bli en fadersfigur för henne.

Ganska otippad story även om den inte är helt orealistisk. Det blir ganska spännande sen när han ska berätta för sin fru att han inte kommer hem från New Orleans. "Jo, jag stannar ett tag till. Har en liten strippa jag måste uppfostra och ta hand om...". James Gandolfini gör i princip sin Tony Soprano fast snäll, helt omöjligt att inte tycka om honom. Efter 6 säsonger av Sopranos är det dock lite ovant att se Gandolfini i en roll där han inte dödar folk med jämna mellanrum. Kristen Stewart har jag tidigare bara sett i Twilight och här spelar hon en roll som nog är raka motsatsen - en framfusig, fattig strippa med hård attityd. En ganska tuff roll som hon faktiskt klarar av riktigt bra. Det är inte direkt någon film som trollbinder en även om regi och allt det tekniska är bra. Ska man se den här skulle jag säga att det främst är för just Gandolfini och Stewart. Lite för mycket hjärtvärmande familjedrama och för lite edge för att få ett högre betyg av mig.

3/5
Senast redigerad av Ghost.B.C Idag kl. 02:56.

jonesy.
Medlem
jonesy.s avatar
Deadbeat At Dawn (1988)

Underhållande lågbudget action/gängbråk/hämnd film.
Rätt så våldsamma scener fast med en hel del "cheese" inbakat så där typiskt 80-tal.

6 / 10

Svara på ämne
Svara Topp Dela