Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-08-29, 13:02
  #1
Medlem
Illusioners avatar
Snart är det september och har man inte kommit på vad man ska göra till dess är man nog ganska körd i tävlingen.


Jag har insett att mitt hantverk inte ligger på samma nivå som er andra och håller därför på arbeta på lite nya idéer som kan få mig att vinna den här jävla tävlingen. Exakt vad jag håller på med kan jag inte avslöja. I år kommer jag dock ha tillgång till en ugn vilket är ett stort plus!


Hur ser era planer ut i år?


Tidigare upplagor:
2011
2012
2013
2014

Totalt har 1226(!) medlemmar röstat genom åren.

Bara ett år har det funnits en tråd för försnack: (FB) Försnack till Pepparkakshustråden 2013

Citera
2015-08-29, 13:23
  #2
Medlem
Qusimotos avatar
jag funderar på att ställa upp iår, har redan en plan hur mitt hus kommer se ut =)
Citera
2015-08-29, 13:26
  #3
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
jag funderar på att ställa upp iår, har redan en plan hur mitt hus kommer se ut =)
Härligt! Tror det kommer bli ett fantastiskt pepperkakshusår i år.
Citera
2015-08-29, 13:41
  #4
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Härligt! Tror det kommer bli ett fantastiskt pepperkakshusår i år.

Har du ställt upp nångång i tävligen? kan du posta dina gammla hus vore trevligt hur dom såg ut då
Citera
2015-08-29, 14:11
  #5
Moderator
Allaballawallas avatar
Bra initiativ med en försnackstråd!

Som sagt är det dags att smida planer för fullt nu om man vill ta sig hela vägen till toppen. Nu brukar konkurrensen vara väldigt hård på toppen, men det är fortfarande inga krav på tidigare pepparkakshusbyggande som krävs... Vem vet i år kanske någon nykomling glider in och slår Flashback med häpnad...

Ett "femårsjubileum" borde verkligen få den hype det förtjänar och i år vill vi se ännu fler tävlingsbidrag.

Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Har du ställt upp nångång i tävligen? kan du posta dina gammla hus vore trevligt hur dom såg ut då

Illusioner är tävlingens mest trogna deltagare.
Han deltog även förra året trots att han befann sig på en solig plats i en asiatisk övärld stället för ett svenskt vintepinat julstök...
Citera
2015-08-29, 14:13
  #6
Medlem
gato12s avatar
Nästan roligast när Illusioner misslyckas, han blir så topp tunnor rasande på ett väldigt underhållande sätt...
Citera
2015-08-29, 23:35
  #7
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Har du ställt upp nångång i tävligen? kan du posta dina gammla hus vore trevligt hur dom såg ut då
2013 byggde jag t.ex. Uppsala domkyrka: http://i.imgur.com/qxKNhMg.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Bra initiativ med en försnackstråd!

Som sagt är det dags att smida planer för fullt nu om man vill ta sig hela vägen till toppen. Nu brukar konkurrensen vara väldigt hård på toppen, men det är fortfarande inga krav på tidigare pepparkakshusbyggande som krävs... Vem vet i år kanske någon nykomling glider in och slår Flashback med häpnad...

Ett "femårsjubileum" borde verkligen få den hype det förtjänar och i år vill vi se ännu fler tävlingsbidrag.



Illusioner är tävlingens mest trogna deltagare.
Han deltog även förra året trots att han befann sig på en solig plats i en asiatisk övärld stället för ett svenskt vintepinat julstök...


Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Nästan roligast när Illusioner misslyckas, han blir så topp tunnor rasande på ett väldigt underhållande sätt...
Citera
2015-08-30, 18:23
  #8
Moderator
Allaballawallas avatar
I år siktar jag på en bättre deg än någonsin förr.
Är det någon som har ett riktigt grymt recept på deg som lämpar sig extra bra för husbygge?

Tidigare har jag ju kört på deg som varit mer generell; alltså både till gubbar och hus...
Citera
2015-09-10, 08:40
  #9
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
I år siktar jag på en bättre deg än någonsin förr.
Är det någon som har ett riktigt grymt recept på deg som lämpar sig extra bra för husbygge?

Tidigare har jag ju kört på deg som varit mer generell; alltså både till gubbar och hus...
Om du inte hade varit en konkurent hade jag delat med mig av mitt degrecept.
Citera
2015-10-24, 18:33
  #10
Medlem
skäggmannens avatar
Hur många asylboende-pepparkakshus får vi se i år tror ni?
Citera
2015-10-24, 20:48
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skäggmannen
Hur många asylboende-pepparkakshus får vi se i år tror ni?



Tag det varligt med belysningen bara, elektrifierad sådan rekommenderas då pepparkaka, med sitt höga fett och kolhydrats innehåll brinner tämligen bra
Citera
2015-11-21, 10:58
  #12
Medlem
Illusioners avatar
Nästa vecka är jag ledig, det betyder att jag kommer baka från morgon till kväll. Nya degrecept. Nya metoder. Nya ideér. I år blir jag svårstoppad.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback