Citat:
Ursprungligen postat av
Tony_Tedeschi
Hur mycket HCG har du? Alltså pulver. Frys in sprutorna bara och tina när det är dags.
Det är så jag tänkt göra, men jag ville ha en vial att blanda allt i och sen dra ur den med slin nålarna. Problemet med att blanda i en 5ml pumpar är att jag drabbas av någon sorts akut parkinsons när jag ska dra ut HCG med slin nålen från den så det blir mycket spill. Jag har 10000iu som jag ska använda i typ 18 veckor så även om jag blandar en flaska år gången hinner det bli gammalt om jag inte fryser ner utan bara tar när jag behöver.
Citat:
Ursprungligen postat av
barapakman
Alla amp ja ha fått innehåller då 5000iu så förstår inte hur du tänker? Bara ta upp en amp åh fylla med 1ml bac vatten åh suga upp i sprutan? Ist för åh ha allt blandat i en skitig vial?
Du sa ju att jag skulle blanda ut lite pulver i taget när jag behövde. Jag tänkte att det är svårt att mäta. Det du beskriver nu är väl inte det du menade först? Fyller jag upp i sprutan och förvarar hinner det bli gammalt innan jag använt upp allt. Men jag får väl blanda i pumpen helt enkelt. Ville bara slippa tjorvet med att "flytta över" till insulinnålarna från dem, lättare från vial.