Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-17, 19:50
  #3001
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcesinExile
Då var det dags att förstärka kassan.


????
Citera
2015-08-17, 21:07
  #3002
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcesinExile
Då var det dags att förstärka kassan.

Citat:
Ursprungligen postat av The-Wiking
????

Trustbuddy gör en ny emission för att få in mer kapital.
Citera
2015-08-18, 20:56
  #3003
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Investeramera
Trustbuddy gör en ny emission för att få in mer kapital.

tackar för svar.
Citera
2015-08-24, 08:46
  #3004
Medlem
Ni andra som försöker få ut pengar ifrån Trustbuddy: Hur mycket lyckas ni få tillbakabetalat ifrån lånen?

I mitt fall nu så ligger det i landet mellan 0,2% och 0,3 % av totala kapitalet jag har "investerat" per månad. Vore bara intressant att veta om det är i samma trakter ni andra också landar.
Jag har utlåningen låst sedan dryga året tillbaka. Har pengar i Sverige, Danmark, Finland och Norge. Mest i Sverige.
Citera
2015-08-24, 09:24
  #3005
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agathorn
Ni andra som försöker få ut pengar ifrån Trustbuddy: Hur mycket lyckas ni få tillbakabetalat ifrån lånen?

Jag får lite mer ca. 2% per månad men mina lån är antagligen nyare än dina. Jag började sätta in pengar hos TB i slutet av förra året och stoppade utlåningen några månader senare. I början kom pengar i en ganska bra takt, jag beräknade att allt skulle vara återbetalt inom 1 år, men nu har återbetalningstakten sjunkit rejält. Vissa veckor återbetalas bara struntsummor.
Citera
2015-08-24, 09:30
  #3006
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rase
Jag får lite mer ca. 2% per månad men mina lån är antagligen nyare än dina. Jag började sätta in pengar hos TB i slutet av förra året och stoppade utlåningen några månader senare. I början kom pengar i en ganska bra takt, jag beräknade att allt skulle vara återbetalt inom 1 år, men nu har återbetalningstakten sjunkit rejält. Vissa veckor återbetalas bara struntsummor.

Ja det låter rimligt. Ibörjan (säg det första halvåret), så fick jag tillbaka i runda slängar 10-15% av kapitalet (minns inte exakt men cirka). Efter det så gick takten ner drastiskt för att nu nästan helt avstanna känns det som.

Aja man får väl hoppas att de fixar det på något sätt. Mycket pengar att bli av med (för mig i alla fall).
Citera
2015-08-24, 10:20
  #3007
Medlem
Jag har närmare lån till 250st buddies utestående, brukar trilla in kanske 1-2 i månaden nu mer. Har haft utlåningen stoppad i 2år.
Citera
2015-08-25, 21:08
  #3008
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agathorn
Ni andra som försöker få ut pengar ifrån Trustbuddy: Hur mycket lyckas ni få tillbakabetalat ifrån lånen?

I mitt fall nu så ligger det i landet mellan 0,2% och 0,3 % av totala kapitalet jag har "investerat" per månad. Vore bara intressant att veta om det är i samma trakter ni andra också landar.
Jag har utlåningen låst sedan dryga året tillbaka. Har pengar i Sverige, Danmark, Finland och Norge. Mest i Sverige.

I Sverige har 4 av 1859 lån betalat under augusti.... blir väl 2 promille

I Finland 1 av 415 lån betalats under augusti.... blir väl lite drygt 2 promille...

Så om de inte börjar sälja av lån snart kommer det här att ta riktigt lång tid...
Citera
2015-08-25, 21:20
  #3009
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Repus
I Sverige har 4 av 1859 lån betalat under augusti.... blir väl 2 promille

I Finland 1 av 415 lån betalats under augusti.... blir väl lite drygt 2 promille...

Så om de inte börjar sälja av lån snart kommer det här att ta riktigt lång tid...

Vilka sikesverktyg använder ni? De som blåser er, hur ska ni möta dem? Inkassering 300% utöver skulden om deras avkommor har tur. Vad gör ni? Vem är geldenärerna?
__________________
Senast redigerad av Tvoan 2015-08-25 kl. 21:34.
Citera
2015-08-27, 16:02
  #3010
Medlem
Jag stoppade utlåningen i början på februari 2015 och har nu 6mån senare fått in 20% av det utlånadekapitalet, så ca 80% i dåliga lån efter att lånat ut kapital i nästan 3år.

Den största anledningen till att så mycket är fast i dåliga lån är pga 90% regeln de hade förut, bra att den är borta men endå surt att sitta med andras dåliga lån plus sina egna. Det är inte vad jag kallar riskspridning.
Citera
2015-08-28, 07:42
  #3011
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarumbar
Jag stoppade utlåningen i början på februari 2015 och har nu 6mån senare fått in 20% av det utlånadekapitalet, så ca 80% i dåliga lån efter att lånat ut kapital i nästan 3år.

Den största anledningen till att så mycket är fast i dåliga lån är pga 90% regeln de hade förut, bra att den är borta men endå surt att sitta med andras dåliga lån plus sina egna. Det är inte vad jag kallar riskspridning.

90% "regeln" är väl kvar i villkoren fortfarande? Även om chefen Erik har skriftligen sagt att den inte gäller längre. Allt för att locka in nya fräscha kronor och vagga in kunderna i falsk trygghet genom att ljuga.

Bra styrning av företaget ...
Citera
2015-08-28, 15:16
  #3012
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agathorn
90% "regeln" är väl kvar i villkoren fortfarande? Även om chefen Erik har skriftligen sagt att den inte gäller längre. Allt för att locka in nya fräscha kronor och vagga in kunderna i falsk trygghet genom att ljuga.

Bra styrning av företaget ...

90 % regeln är ju bara en variant av ett Ponzibedrägeri. Genom att skriva över dåliga lån på nya sparare har man kunnat dölja problemen för dem som ville ta ut sina pengar. Antar att andelen dåliga lån till slut blev så stort att man var tvungen att sluta med 90 % regeln.
Nu sitter vi som har gamla lån och hoppas att lånen går att sälja till något faktoringbolag. Hur stor del av vårt kapital som vi får igen står skrivet i stjärnorna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback