Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-06-16, 17:38
  #1
Medlem
ZeroTollerAntzs avatar
Gått på sub i ca 2 månader i streck, har tidigare varit beroende utav opiater. Doserna per dag har varierat. Jag undrar hur länge man kan räkna med att ha avtändning, på ett ungefär? Jag förstår att ni inte kan svara exakt då det är individuellt för alla.

Om man varit ren från sub ungefär 5dagar och sedan väljer att ta EN dag igen, börjar avtändningen om då?

Tacksam för snabba svar.
Citera
2015-06-16, 17:42
  #2
Medlem
Gick på Sub i 3 månader och hade en ganska rejäl AT i cirka 2 veckor.

Det andra kan jag inte svara på.

Ladda upp med maja
Citera
2015-08-24, 16:42
  #3
Medlem
höll upp i två mander efter blandat opiatmissbruk. en hel del sub och metta på slutet.
och i de två månaderna innan jag började programmet kändees det aldrig som jag sov utan bara nickade till lite och insåg att det var på riktigt och ingen marddröm. 2 månader plus +
antagligen livet ut så att försöka är nästan lönlösq .
Citera
2015-08-24, 17:00
  #4
Medlem
DenverDinosaur.s avatar
2 månader är ju ingen jättetid, det tar ju4-5 dagar innan avtändningen sätter igång på riktigt, men räkna med iaf 1,5 vecka minst, sen börjar ju det riktiga helvetet och klara ett nyktert liv om det är det du är ute efter? Har själv återfallit varenda gång ja försökt en tid efter ja klarat at,n. Men lycka till iaf!
__________________
Senast redigerad av DenverDinosaur. 2015-08-24 kl. 17:03.
Citera
2015-08-24, 17:00
  #5
Medlem
Lurvelpajsarens avatar
Runt 2 veckor, sen mår du märkbart dåligt några veckor till. Har haft akut AT nästan uppåt en månad efter längre perioder på sub, dvs sängliggandes och sömnlös etc. Men detta akuta läge bör inte vara mer än 2 veckor efter en 2 månadersperiod. Om du har tur kan det gå mycket fortare, ffa. om du inte haft någon värre AT innan/nyligen skaffat dig ett fysiskt beroende. Första gången var det över för mig på runt en vecka trots 3 måndaders dagligt bruk. Nu får jag en mycket hårdare at av bara några veckors användning än jag fick då första gången. Det blir värre varje gång verkar det som.

EDIT: om du tar redan 5e dagen på just en sub-at som är så långdragen så är det typ som du hamnar på dag 2-3 igen och får börja om därifrån igen. Upp till dig om du anser det vara värt det. Har själv gjort detta några ggr inom första veckan/däromkring men det har ju blivit att jag fortsatt som vanligt på daglig basis när jag inser vidden av detta tilltag och blivit så nedstämd och lamslagen av hela skiten. Varje dag är ju en fullständigt monstruös plåga under AT så man vill ju inte "lida i onödan".
__________________
Senast redigerad av Lurvelpajsaren 2015-08-24 kl. 17:06.
Citera
2015-08-24, 17:02
  #6
Medlem
Lurvelpajsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenverDinosaur.
2 månader är ju ingen jättetid men räkna med iaf 1,5 vecka minst, sen börjar ju det riktiga helvetet och klara ett nyktert liv om det är det du är ute efter? Har själv återfallit varenda gång ja försökt en tid efter ja klarat at,n. Men lycka till iaf!
Ja, detta är ju problemet. Tänt av har jag gjort hur många ggr som helst. Men hållit mig i ren i mer än några veckor efter det? Bara hänt en gång, och det var för jag var inlåst. Men jag har inte gett upp än.
Citera
2015-08-24, 17:09
  #7
Medlem
DenverDinosaur.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurvelpajsaren
Ja, detta är ju problemet. Tänt av har jag gjort hur många ggr som helst. Men hållit mig i ren i mer än några veckor efter det? Bara hänt en gång, och det var för jag var inlåst. Men jag har inte gett upp än.
Då verkar vi sitta i samma båt du! Längsta ja vart fri från opiater är nog någon månad men då har ja vart så psykiskt nerbruten att ja hoppat på tåget igen, hoppas med bli fri från skiten nån gång. Bara tragiskt och dyrt i slutändan..
Citera
2015-10-12, 22:42
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurvelpajsaren
Runt 2 veckor, sen mår du märkbart dåligt några veckor till. Har haft akut AT nästan uppåt en månad efter längre perioder på sub, dvs sängliggandes och sömnlös etc. Men detta akuta läge bör inte vara mer än 2 veckor efter en 2 månadersperiod. Om du har tur kan det gå mycket fortare, ffa. om du inte haft någon värre AT innan/nyligen skaffat dig ett fysiskt beroende. Första gången var det över för mig på runt en vecka trots 3 måndaders dagligt bruk. Nu får jag en mycket hårdare at av bara några veckors användning än jag fick då första gången. Det blir värre varje gång verkar det som.

EDIT: om du tar redan 5e dagen på just en sub-at som är så långdragen så är det typ som du hamnar på dag 2-3 igen och får börja om därifrån igen. Upp till dig om du anser det vara värt det. Har själv gjort detta några ggr inom första veckan/däromkring men det har ju blivit att jag fortsatt som vanligt på daglig basis när jag inser vidden av detta tilltag och blivit så nedstämd och lamslagen av hela skiten. Varje dag är ju en fullständigt monstruös plåga under AT så man vill ju inte "lida i onödan".



Precis som denne gode herre säger. På femte dagen så har den riktiga AT knappt hunnit börja. Tar du så börjar allt om igen, och har du otur så tar det tre dagar igen innan du börjar känna av abstinens tecken eftersom den har lång halveringstid. För mej tog det tre fyra dagar oftast innan man kände av att "nu JÄVLAR börjar det bli illa". Men ibland kände man av dagen efter också efter att man tog sista näsan konstigt nog.

Nu när jag tände av sist, blev vräkt och hade en halv subb kvar. Tänkte det här är det sista för nu har jag nått botten igen... Drog den och stack hem till en betydelsefull person som lånade ut ett rum där jag kunde tända av på. Gick tre fyra dagar, kände inte direkt nå speciellt o tänkte "fan det kanske inte blir så illa denna gång".
Men tiden och minnet spelar en spratt när man lägger av. Femte dagen började helvetet kännas av ordentligt.
Myrkrypningar i hela kroppen på nätterna, kunde inte få ro eller ligga still. Svetten rinner och man fryser. Kramper i kroppen. Ingen aptit, man är heeeeelt slut men får ändå ingen sömn. Efter två tre veckors sömnlöshet så börjar det sakta, sakta vända. Två timmars sömn om dagarna.

Ja det är en långsam process. Håller man ut och inte ger upp, så garanterar jag att det vänder. Du blir mänsklig och uppskattar musik och känslor på ett sätt du inte gjort sen innan du började droga. Släppa en tår till nått tv program eller så. Underbart. Har varit med om detta förut.

Denna gång är jag inne på dag 38 som drogfri. Fridens liljor min vänn.
Citera
2015-10-13, 09:46
  #9
Avstängd
erasethesuns avatar
Subutex är nåt jag hatar, jävla gift som fan knappt nån kan sluta med, vet massor med folk som legat på behandlingshem o grinat i dagar när deras sub är indragna, folk som helt pajjat sina liv på det, detta sitter staten och delar ut hejvilt, sjukt för fan!!!!
Citera
2016-05-01, 19:51
  #10
Medlem
francesthemutes avatar
Trappnat ner till 0.5 mg på ett år och legat på det en tid. Gäller samma för mig? Vart utan i 4 dagar och börjat känna yrsel plus frossa/svettningar.
Citera
2016-05-02, 06:10
  #11
Medlem
gonzorockers avatar
Tjo krigare..
Sub är gift, lite väl gott.
4-5 för att avtändningen verkligen ska sätta tänderna i dej och sen 2-4v utan sömn, första veckan med frossa och krypningar+ depresion. Resten av tiden bara sömnlös eller kanske 4h/natt.
Lätt som fan att man käkar ner sej i benso och byter ut beroende, men första 2 veckorna skulle jag käka benso och loperamid och sen trappa ner benson och klippa loperamiden.
Mycket jag har sagt är redan nämnt men kom just ur ett beroende+at själv så hoppas jag tillförde nått.
Det är värt det, trots lidandet. Visa vem som bestämmer. Lycka till!
Citera
2016-05-02, 09:10
  #12
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gonzorocker
Tjo krigare..
Sub är gift, lite väl gott.
4-5 för att avtändningen verkligen ska sätta tänderna i dej och sen 2-4v utan sömn, första veckan med frossa och krypningar+ depresion. Resten av tiden bara sömnlös eller kanske 4h/natt.
Lätt som fan att man käkar ner sej i benso och byter ut beroende, men första 2 veckorna skulle jag käka benso och loperamid och sen trappa ner benson och klippa loperamiden.
Mycket jag har sagt är redan nämnt men kom just ur ett beroende+at själv så hoppas jag tillförde nått.
Det är värt det, trots lidandet. Visa vem som bestämmer. Lycka till!


Skippa benson helt då det finns risk att man bara byter ut beroende.
En karta loperamid så blir ju avtändningen relativt hanterbar.

MVH.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback