Citat:
Ursprungligen postat av
UltimateShipII
Gäller det här andra verksamheter också? Är det till exempel så att jag håller efterfrågan igång på barnarbete när jag köper ett par gymnastikskor, även om just de gymnastikskorna inte är tillverkade av barnarbetare?
Det gäller rätt mycket verksamheter ja.
Går du ut och efterfrågar (och köper), droger, alldeles för billiga varor what ever som du förstår är lite för bra deal för att vara sann eller en direkt olaglig verksamhet så bidrar du till att just den verksamheten fortsätter.
På en marknad som drivs av klassiska marknadsekonomiska faktorer som efterfrågan och utbud så är du en liten kugge i det stora spelet och inte oskyldig.
Gällande just gymnastikskor så kan du som kund forska och ta reda på vilka märken du kan köpa som inte riskerar att nån liten sötnos på 5 tvingas sitta nånstans och limma sin hjärna åt fanders.
Vill du ha tips om detta kan du PM mig.
Gällande sex, så kan du som man se till att du bara har sex med tjejer, eller killar som inte kräver betalt, då vet du instinktivt att du har med någon som enbart är genuint intresserad av ditt underlivs förmågor och inte efter ekonomisk vinst. Inte svårare än så.