Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-18, 20:15
  #4825
Medlem
irrblosss avatar
Vi behöver en ny "med vilja"-karaktär som håller sig kvar i tävlingen lite längre.
Citera
2015-08-18, 20:20
  #4826
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Visst fick jag en inbjudan att komma till valfri audition
Fick ett rätt långt informationsmail idag.


Kul! Men jag har fått för mig att du är kock och har jobbat som kock länge? Är det inte kört för dig att medverka då?
Citera
2015-08-18, 20:29
  #4827
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Haha! Ska du gå dit? Bjud på fiskpinnar och pulvermos.

Vad stod det i brevet, ställde de vissa krav?
Tyvärr inte, är kock så dels får jag inte och dels skulle jag nog aldrig orka anstränga mig för dom. Vilket säkert skulle skicka vidare mig ytterligare, som i Seinfeld när George beslutar sig för att alltid göra tvärtom mot vad han brukar och allt går hans väg
Jag kan tänka mig att dom får tusentals med fjäskansökningar där dom sökande älskar programmet, har juryn som favoritkockar och drömt om att laga mat som dom gick i kolt, sittandes på mors höft där i köket. Får dom sen in min ansökan där det i princip framgår att jag inte vill och är dryg och självgod så var det kanske intressant. Dessutom bjuder dom säkert in ett par hundra per tillfälle.

Här är mailet:


Citat:
Ursprungligen postat av quaerty
Kul! Men jag har fått för mig att du är kock och har jobbat som kock länge? Är det inte kört för dig att medverka då?
Stämmer, jag fyllde i formuläret för att se vad det var för frågor, och skickade iväg det för att se vad som skulle hända
Citera
2015-08-18, 20:50
  #4828
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Ju mer info om de ansökande, desto lättare blir det att casta fram personligheter som slår i rutan. Mästerkocken handlar inte till största delen om att hitta sveriges bästa amatörkock. Viktigast för tv4 är givetvis att programmet får många tittare. Skruvade/roliga/färgstarka karaktärer leder oftast till detta.

Civilstånd, barn osv ---> de vill som sagt ha en blandning av olika personer. 40-åriga vita män, med två barn, fru, hund och som gillar fotboll i all ära - men ett program med bara sådana hade blivit tråkigt =)

Programmet har vunnit Kristallen 2011, 2012 och 2013 i kategorin "Årets dokusåpa" så du kanske kan lista ut att det inte är mat det handlar om först och främst.
Citera
2015-08-22, 23:59
  #4829
Medlem
Hunden007s avatar
oavsett om hon där Sandra vann, så kommer Philip synas mest i TV från denna säsongen.
Citera
2015-08-23, 10:55
  #4830
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Programmet har vunnit Kristallen 2011, 2012 och 2013 i kategorin "Årets dokusåpa" så du kanske kan lista ut att det inte är mat det handlar om först och främst.

Exakt! De gör ett underhållingsprogram med starka karaktärer. Matkunskaper är inte absolut viktigast i castingen
Citera
2016-01-04, 22:50
  #4831
Medlem
Isnatts avatar
Onsdag 13 januari är det dags igen
http://www.tv4.se/sveriges-m%C3%A4st...-i-tv4-3234587
Citera
2016-01-04, 23:09
  #4832
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Onsdag 13 januari är det dags igen
http://www.tv4.se/sveriges-m%C3%A4st...-i-tv4-3234587

Och "Miffa" har de behållit.
Jag riktigt längtar till att se henne bita ihop tänderna och läspande säga något om vin.
Hoppas att de i alla fall till denna säsong gett henne en stylist med ledsyn.
Citera
2016-01-13, 20:06
  #4833
Medlem
Trumpeters avatar
Satan va' kass han med fisken var.
Citera
2016-01-13, 20:10
  #4834
Medlem
Lol, killen ville ha egen TV-show för att lära andra matlagning men själv kunde han inte ens steka kött.
Citera
2016-01-13, 20:13
  #4835
Medlem
FRITERAD KYCKLING????!!!

Vad ända in i helvete ska vi få se för kulinariska höjdpunkter den här säsongen efter det?
Kanske någon som kan värma en kycklingburgare i micron?
Citera
2016-01-13, 20:20
  #4836
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbeltommy
FRITERAD KYCKLING????!!!

Vad ända in i helvete ska vi få se för kulinariska höjdpunkter den här säsongen efter det?
Kanske någon som kan värma en kycklingburgare i micron?


Vem som helst kan fritera en kyckling, precis som vem som helst kan steka en bit kött. Men att krydda upp lch fritera kycklingen och pommesen BRA är en helt annan femma, något han uppenbarligen lyckades med.

En fritös är mer än skiten man får snabbt serverat på hamburgerhaken
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback