Citat:
Ursprungligen postat av
ReedMe
Okej, det skulle ju kunna innebära att GM:s DNA kommer från ett andra offer istället. Då kan det bli klurigt för polisen att lösa det här.
Du tror inte att en GM med den hetlevrade gärningsmannaprofilen skulle ha hunnit ta död på sitt barn, maka, make, innan I*a?
Nej, det tror jag inte

. Hade GM varit så hetlevrad hade vi nog redan fått höra om det.
Jag tror att, baserat på de "kryptiska" uttalanden som åklagaren har gjort, i kombination med polisens förhållandvisa tystnad, att GM inte hade planerat att mörda henne. Någon (för oss ännu okänd) situation uppstod där i motionsspåret eller på fyndplatsen, eskalerade och utmynnade i att GM mördade henne (dråp).
Utifrån några särskilda (för oss ännu okända) fynd på brottsplatsen har man kunnat bilda sig en uppfattning om något som pekar i riktning mot en speciell sorts gärningsman, en profil.
Jag tror ej på sexualbrott eller något "sadistiskt" motiv. I så fall hade polisen gått ut med mycket starkare varningar, det ligger i deras samhällsansvar.
Jag har dock full respekt för alla som har andra teorier. Det är väl det som diskussionsforum är till för, eller hur?
Det allra viktigaste är att polisen hittar GM.