2015-08-18, 17:32
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powerwalk
Vi som är från trakten minns mkt väl Helenaförsvinnandet. Vad är det för bedrift du pratar om. ... att hon jobbade på hans café. ... har du nått belägg för det eller är det bara dina egna spekulationer?

Det var ju Vanstyretstid som postade att HA jobbat på ett café som AJ ägde, jag frågade ju bara vad det caféét hette !
2015-08-18, 17:35
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Det var ju Vanstyretstid som postade att HA jobbat på ett café som AJ ägde, jag frågade ju bara vad det caféét hette !
Nej, hen skrev inte café, hen skrev bedrift som är ett gammalt ord för företag.
2015-08-18, 17:39
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det beslagtogs ingen röd kombi när bröderna fördes bort för förhör. - En liten röd bil (som ev. skulle kunna benämnas "liten kombi" stod kvar på parkeringen. Det har vidare inte framkommit vilka bilar och/eller andra fordon som bröderna ev. haft tillgång till. Den bil som bärgades till polishuset var en silverfärgad/grå kombi. Ytterligare en bil med koppling till B-bergs (som lämnades in på en verkstad dagarna efter LH:s försvinnande) har undersökts men avförts.
Den lilla röda bilen var borta innan brödernas bil bärgades bort, men kanske kom tillbaks sedan?
Det är antagligen grannens lilla röda Ford KA -09
http://biluppgifter.se/fordon/?o=3147232&i=0&s=merinfo
2015-08-18, 17:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Helt korrekt och därmed funderade jag kring restaurangverksamhet. Fann nåt i den tråden som påminde om anledning till val av färdvägar häromdan. Tänker således på vägen via HJ-gården där två bilar sågs närmre Martorp.

Han skrev:
" Jag har kört stöldgods i 25 år, bara en sådan sak gör att man vill ut på småvägar och bli av med sakerna så fort som möjligt. Tanken att ha en människa i bagaget, den kan jag inte handskas med i huvudet, men vet att man vill nog ut närmaste vägen för att bli av med den så fort som möjligt, Då undviker man leder . stora vägar etc."
2015-08-18, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RichEM
Det är 13 år sen Helena fallet, var det inte nån youtube video som räknade upp till 13 eller nått liknande??

Det är 23 år sedan...
2015-08-18, 17:44
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp

Jo det gjorde han, längre ner i texten, se mitt fetande:

Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Hur många av er känner till att Helena Andersson
som försvann/ mördades i Mariestad (2,5 mil från Blomberg) arbetade på en bedrift som ägdes av A.Jönsson!!!
Det mordet har vissa likheter, även om ingen kropp
hittades.
23 år sedan.
Det var givetvis inte meningen att någon kropp skulle hittas i detta fall med Lisa Holm.
Styckboden, eller den bod som media beskriver
som transporterades bort av Polisen till okänd ort.
Ja! Det var en STYCKBOD för djur.
Har Polisen toppsat DNA på A.Jönsson och hanns 51 åriga son G.Jönsson?
Samma utredare vid Lisa Holm som Helena Andersson, denna utredare vet att också
Helena arbetade på café bedrift ägt av Jönsson.

Varför lämnar G.Jönsson Blomberg/Sverige dagarna efter Lisa Holms försvinnande?
Givetvis viktigt alla delaktiga mördare involverade
hittas, inte bara en "städare".
Krävs nog okonventionella metoder som en del
utländska Poliser använder sig av.
Får be en bön att att det finns några eldsjälar
inom Polismyndigheten som inte är helt "låsta"
av byråkratiskt trassel och faktiskt tar tag i det
så att det hela blir löst.
Moderator
OYs avatar
Vet vi var AJ son bodde eller uppehöll sig 1992? Jag kan inte låta bli att se likheter med fallet HA i Mariestad. Jag söker information i syfte att kunna utesluta, inte att anklaga eller misstänka.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RichEM
Menade 23

Ok. Tänker du att det har något samband - Helena fallet och videon?
2015-08-18, 17:48
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vet vi var AJ son bodde eller uppehöll sig 1992? Jag kan inte låta bli att se likheter med fallet HA i Mariestad. Jag söker information i syfte att kunna utesluta, inte att anklaga eller misstänka.

Vet inte med säkerhet var han bodde/arbetade i 1992, men 1984 – 1985 arbetade han i Mariestad:

https://es.linkedin.com/pub/gustav-j%C3%B6nsson/11/98/61

purchaser & store assistant
Mixse AB
1984 – 1985 (1 år)Mariestad, Sweden
Hyper Market store
2015-08-18, 17:49
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jo det gjorde han, längre ner i texten, se mitt fetande:

Som vanligt skriver Xenia innan hen har tagit sig tid att tänka, måste alltid vara första person som svarar på ett inlägg, hopplöst jobbigt när det blir fel på grund av klena nerver och ett sjukligt kontrollbehov.

Du Theforeigner eller någon annan som är bra på att hitta information, vad vet vi om AJ sons förflutna vad gäller bostadsorter, företagsengagemang och arbeten? Finns det en koppling till de platser som nämns i tråden om mordet på HA i Mariestad, till exempel den byhåla där en förfest sägs ha ägt rum?
2015-08-18, 17:52
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Tack develi

Jag hittade detta :

(FB) Helena Andersson, 22 från Mariestad - försvunnen sen 1992

AJ köpte enligt uppgift Bl*mberg år 1996, så den s.k. "bedriften" som HA skulle ha jobbat på för 23 år sedan var i så fall före Bl*mbergtiden.

"Bedrift" måste ju nödvändigtvis inte innebära café eller restaurang, kan ju vara någon annan av AJ's verksamheter. Vad hade AJ för företagsverksamhet innan hen köpte Bl*mberg?
2015-08-18, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Kan du berätta mer om vad du vet om AJ med son? Du har kanske varit utsatt på något sätt men inte anmält. Eller vet att någon annan varit utsatt.
Vad heter sonen, samt har någon länk till hans facebook?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in