2015-08-14, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Du kanske ska ta och tagga ner lite? Det är ju inte som att du är någon faktafanatiker själv. Räcker att ha följt dina inlägg i den här tråden och tråden om LH. Du får "vibbar" om skumma män hit och dit och gissar hej vilt. Har du överhuvudtaget funderat på att folk har ett filter och inte skriver ut allt man upplevt..? Eller du kanske har "på känn" att det är något någon inte berättar för dig, vad vet jag...
Kommentaren om att jag ALLTID hört och sett något va lite kul :-)

Nej jag ser och hör inte alltid saker, men jag skriver inte en massa skit, det är skillnaden.
Detta med han som satt på bänken slog mig inte förens när jag skrev det.
Citera
2015-08-14, 09:09
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Kommentaren om att jag ALLTID hört och sett något va lite kul :-)

Nej jag ser och hör inte alltid saker, men jag skriver inte en massa skit, det är skillnaden.
Detta med han som satt på bänken slog mig inte förens när jag skrev det.
Precis. Låt oss alla skriva en bok om vad vi såg dagen då XX försvann. Javisst, det blir givande.
Citera
2015-08-14, 09:19
Medlem
Ganska idiotiskt att hoppa på Liza1979, som har kommit med mycket info i denna tråden! Personliga poänger för knappast tråden framåt...

När dom får fast den här jäveln tycker jag att det vore en bra start för en livslång uthängningstråd här på FB av alla våldtäktsmän och kvinnomördare. Skulle vara på tiden.
Citera
2015-08-14, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OroadSvensk
Ganska idiotiskt att hoppa på Liza1979, som har kommit med mycket info i denna tråden! Personliga poänger för knappast tråden framåt...

När dom får fast den här jäveln tycker jag att det vore en bra start för en livslång uthängningstråd här på FB av alla våldtäktsmän och kvinnomördare. Skulle vara på tiden.
Ja det skulle vara jäkligt intressant!
Jag hoppas innerligt att polisen tar denna person, men ju längre tiden går så ser det mörkt ut.
Citera
2015-08-14, 09:52
Medlem
Glowstickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beelo
Behöver inte va samma person. Jag tror med tanke på hennes tweets att det är en taxichaffis som har börjat stalka henne och inte en person som hon har dejtat eller har på sin FB.

Jag tror starkt på att det är en taxichaffis i 30-års åldern som har skjutsat runt henne och hoppats på mer men BO så han enbart sett honom som #skjuts". Samt att i vissa kulturer som BO skriver "du äger inte mig" sä tror jag att GM är en icke svensk". Jag är 100% säker på det.

Alla hon har dejtat/haft förhållande med officielt har man redan kollat upp. Mitt tips är kolla alla taxi chaffisar i Upplands väsby som kör svart unga tjejer i åldern samt hennes alla kontakter.

Tror inte detta är en GM som hon har varit tillsammans med utan en GM som hade hoppats på mer. Det stod ju i hennes tweets gav mitt tel.nummer till taxichaffis och sen kom tweetsen om att han vägrar och sluta och ringa m.m. Samt om hon har inlett en relation där hon har pluggat hela våren kan det ha slagit slint hos chaffisen som ville ha mer men inte BO.

Jag tänkte också på det här med taxichauffören när jag läste hennes sk tweets, fördomsfull eller rentav klok som man blir med åren så misstänkte jag självklart att det var just taxichaffisen som inte hade ville sluta ringa. Hade inte situationen varit så tragisk så hade jag möjligtvis skrattat åt det hela. Ung, godhjärtat, naiv liten tjej som möter verkligheten liksom.

Tror dock inte för en sekund att den eventuella taxi-stalkern skulle vara mördaren, hur skulle han vetat att hon skulle ute och jogga? Skulle han ha följt henne dit och smugit ut i skogen och väntat. nänänä. Hon mötte någon eller några impulsiva, yngre män där ute i skogen. En eller fler yngre män som ännu inte finns i polisens DNA-register. Det är min kvalificerade gissning, kvalificerad därför att jag läst massor av liknande händelser.

Fråga: För några dagar sedan var det någon som skrev om en bekant som meddelat på facebook att han skulle förhöras i ärendet. Vad hände där?
Citera
2015-08-14, 11:06
Medlem
Juliusdreads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OroadSvensk

Lite off topic, men jag tycker det låter som en jätte bra idé. Jag ställer gärna upp med att tapetsera området runt väsby centrum och station med uppgifter om dömda pedofiler och våldtäktsmän så alla får upp ögonen för vilka svinen är så att man har en chans att skydda sig.

On topic, när gjorde polisen sitt senaste uttalande om fallet? Har dom gått ut med någon mer info än?
Citera
2015-08-14, 11:07
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Förmodligen är det bara någon som tagit bort sitt eget Facebook-konto, alla denne var vän med får då en vän mindre i listan. Alltså inget personligt mot Ida.
Det finns nog en del som tycker det är oetiskt att vara vän med en avliden.
Många tycker det är hemskt att såna konton ens får vara kvar.
Citera
2015-08-14, 11:12
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JahLove
Har läst lite över 200 sidor nu...

Intressant spår om AoG...det är mycket som tala för att han är riktigt intressant i detta fall..Undrar om polisen har tagit in honom o ställt lite frågor om hans kopplingar till IJ...

Har fått uppfattningen att i "detektivarbetet" att lista ut vem som döljer sig bakom Aog996-nicket (BO's 'anonyme' följare på Twitter), så mynnade sökningarna ut på flera olika tänkbara personer.

En av de sökningarna känns mer intressant än andra, och inte nödvändigtvis den person som bor/är skriven närmast brottsplatsen.
Citera
2015-08-14, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juliusdread
On topic, när gjorde polisen sitt senaste uttalande om fallet? Har dom gått ut med någon mer info än?

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article21244914.ab
Citera
2015-08-14, 12:45
Medlem
ME077s avatar
Om man bara kunde få reda på vilken slags cykel och däckspår som setts...

Vet inte om alla sett den bilden och dumt att länka här i tråden. Men det finns ju en bild på AOG där han poserar med en nyinköpt cykel (på Järvafältet i juni).
Citera
2015-08-14, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Om man bara kunde få reda på vilken slags cykel och däckspår som setts...

Vet inte om alla sett den bilden och dumt att länka här i tråden. Men det finns ju en bild på AOG där han poserar med en nyinköpt cykel (på Järvafältet i juni).
Hans fb profilbild?
Citera
2015-08-14, 12:59
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Hans fb profilbild?
Japp, och den finns ju på hans instagram också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in