Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-13, 14:06
  #1
Medlem
Snapcounts avatar
Trodde inte det skulle ske såpass snabbt för att deras R & D att få ett godkännande för detta projekt. Antar att det kommer nog att ta tid, och att HD versionen på RE 0 tar arbetskraft även.

Men, det skall då hända !

https://www.youtube.com/watch?v=ZcW6W-xVl-8

http://www.videogamer.com/ps4/reside..._confirms.html
Citera
2015-08-13, 14:11
  #2
Medlem
Mcreadys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Trodde inte det skulle ske såpass snabbt för att deras R & D att få ett godkännande för detta projekt. Antar att det kommer nog att ta tid, och att HD versionen på RE 0 tar arbetskraft även.

Men, det skall då hända !

https://www.youtube.com/watch?v=ZcW6W-xVl-8

http://www.videogamer.com/ps4/reside..._confirms.html

Ingen större shock direkt. Efter att dom släppte remake på ettan så förstog man direkt att dom hade för avsikt att mjölka ur de gamla spelen en gång till en efter en. Tragiskt att se CapCom förstöra en spel serie som en gång i tiden varit ett sånt mästerverk
Citera
2015-08-13, 14:15
  #3
Medlem
swebarbs avatar
Vadå förstöra ? knappast detta har man ju väntat på i evigheter ettan och tvåan är dom bästa RE spelen ändå.
Citera
2015-08-13, 14:19
  #4
Medlem
Mcreadys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Vadå förstöra ? knappast detta har man ju väntat på i evigheter ettan och tvåan är dom bästa RE spelen ändå.

Ja ettan och tvåan är de absolut bästa spelen i serien. Remaken på ettan är dock tragiskt dålig och RE6 är en så svart fläck i serien att dom gav upp på att göra nya spel och gör om de gamla de vet är bra istället
Citera
2015-08-13, 15:06
  #5
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mcready
Remaken på ettan är dock tragiskt dålig

Har aldrig hört någon som tycker så. Remaken blev ju allmänt hyllad av såväl kritiker som vanliga gamers. I och med att det är nästan exakt samma spel som 1an fast med med bättre grafik så kan man undra vad är det som gör den så fruktansvärt dålig i dina ögon?
Citera
2015-08-13, 15:14
  #6
Medlem
Fan vad Resident Evil känns sent 90-tal och tidigt 2000-tal. Men i alla fall kul att de gör en comeback samt tvåan också! Har snart gått 20 år sedan den kom -98!


Spelade tvåan lite som barn men är främst uppväxt med RE4 och 5.
Citera
2015-08-13, 15:25
  #7
Medlem
Mcreadys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Har aldrig hört någon som tycker så. Remaken blev ju allmänt hyllad av såväl kritiker som vanliga gamers. I och med att det är nästan exakt samma spel som 1an fast med med bättre grafik så kan man undra vad är det som gör den så fruktansvärt dålig i dina ögon?

Dåliga röst skådespelare och dåliga animationer var det jag störde mig på. Jag talar självfallet inte för folket utan yttrar enbart min egen åsikt om spelet och serien
Citera
2015-08-13, 15:27
  #8
Medlem
jonesy.s avatar
Utan tvekan dom bästa nyheterna idag.
Re1 och 2 är ju odödliga klassiker i sig,och lär nog sälja som smör.
Re1 remaken var tydligen ps networks snabbast säljande digitala spel någonsin.
Dag 1 köp för mig.Tyckte remaken var otroligt väl gjord utan några krusiduller och detta borde inte va ett undantag.
Citera
2015-08-13, 15:34
  #9
Medlem
MittNamnVarTagets avatar
Bara dom inte gör om 3an.
Citera
2015-08-13, 15:39
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MittNamnVarTaget
Bara dom inte gör om 3an.
Jo det kommer dom nog känna sig tvugna till. Bli ju liksom konstigt om dom hoppar direkt till 4an
Citera
2015-08-13, 15:42
  #11
Medlem
Mcreadys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumbertHumbert
Jo det kommer dom nog känna sig tvugna till. Bli ju liksom konstigt om dom hoppar direkt till 4an

Inte direkt som att vi skulle behöva fler remake's av 4'an :_D
Citera
2015-08-13, 15:45
  #12
Medlem
jonesy.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNamnVarTaget
Bara dom inte gör om 3an.
Skulle inte förvåna mig alls att det kommer hända en sisådär 2-3 år efter Re2 remaken. Med tanke på Capcoms pengakåthet att mjölka varenda droppe kvar ur klassikerna. Dock det sämsta i serien av de klassiska RE spelen, tätt bakom code veronica. och Zero.
Men fortfarande ljusår bättre än Re4 och uppåt enligt mig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback