Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-11, 15:21
  #11701
Medlem
Peyzs avatar
Vart är beläggen att melanotan verkar direkt? Det låter ju bara fånigt. Subkutana injektioner verkar ju vanligen långsamt (just av den anledningen är ju att man sätter de i fettet/under huden) samt i en jämnare takt (det är ingen intravenös injektion som vi pratar om).
Nånstans mellan 10-20 minuter efter injektion borde peaken komma. Och man kan därmed vänta minst 10 minuter innan man börjar sola.
2015-08-12, 13:47
  #11702
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Kanske tagits upp tidigare. orkar inte läsa tråden helt.
Men ett bra tips är att injicera subkutant i låret eftersom det då tar lite längre tid för kroppen att ta upp melanotanet.. Ex om du skall ligga på stranden hela dagen så är väl det kanske att föredra. Även om skillnaden inte är så jätte stor så är det skillnad. Jag tycker själv jag får en mer fin och jämn bränna när jag sätter i låret. Men ska du exempelvis sola i solarium kan du lika gärna sätta i magen precis innan solning.
Bara en fråga:

Varför skulle melanotanet halveras efter 60-30minuter? Du är medveten om att det är en brutalt kort halveringstid? Vart har du vetenskapliga belägg för detta? Varför skulle man då påstå att melanotan sitter i kroppen så pass länge om nu detta vore sant?

För övrigt låter det som ren bullshit/folihattsteori med att du får bättre bränna. Du kan givetvis inte ta ditt egna exempel när du helt casual, 1 försöksperson i två helt skilda miljöer (sola i solen vs solarium) och sen dra någon slutsats på det. Hade det vart så enkelt så hade vi inte behövt ha någots som kallar forskning, där man har hundratals/tusentals försökspersoner med specifika restriktioner för att utesluta andra faktorer. men even then, så är man osäker på om det verklgien är som man tror.

Så sorry men det där du skriver är 100% bullshit. Kanske låter hårt, men jag menar inget illa.

Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Vart är beläggen att melanotan verkar direkt? Det låter ju bara fånigt. Subkutana injektioner verkar ju vanligen långsamt (just av den anledningen är ju att man sätter de i fettet/under huden) samt i en jämnare takt (det är ingen intravenös injektion som vi pratar om).
Nånstans mellan 10-20 minuter efter injektion borde peaken komma. Och man kan därmed vänta minst 10 minuter innan man börjar sola.
Bra fråga faktiskt, tror inte det funkar alls så tbh, men man vill nog gärna tro det, placebo är som vanligt jävligt stark hehe.

Skulle gå in nu o fråga om hur jävla länge det sitter i egentligen?
Jag o en polare delade på en standard 400kr paket i maj/juni, tror jag tog sista injektionen i ~10juni.

Har knappt solat alls den här sommaren och ändå haft en rätt OK bränna, inte direkt BRUN, men med tanke på att vädret vart skit och jag dessutom inte kunnat sola så har det funkat.

MEN, nu solade jag solarium igår i 8minuter (den lägsta tiden man kunde ta på det solariet) och jag är fan brun idag? Återigen, inte neger eller liknande, men med tanke på att jag solat typ 12min i samma solarie förut för samma effekt, tyder ju ganska så starkt att melanotanet fortfarande är i kroppen? Har dessutom en del leverfläckar kvar vilket också borde tyda på det iofs.

Hade ärligt talat lite svårt att tro på det där att melo skulle sitta i 2-4 månader eller vad det stod, men nog stämmer det. Sjukt bra alltså Även om fläckarna inte skulle försvinna så är dom så små, jag bryr mig ärligt inte. Frågan är ju dock: kan man ha fått en permanent förbättring i ens pigment tror ni?
__________________
Senast redigerad av Demma 2015-08-12 kl. 14:00.
2015-08-12, 13:55
  #11703
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nelson123
Tack för svar!

Fått tag på det nu men en stark fundering är om någon här fått hjärtklappning av det?
Kört till och från i många år nu men aldrig känt av något sådant tidigare.

Tog en halv test dos (10) och kommit några små hjärtklappningar med 5-10 minuters mellanrum sen sticket som var för snart en timme sen.

Nå skit jag fått tag i måntro?
Citat:
Ursprungligen postat av Nelson123
Beställde från blibrunutansol.
Testade att ta idag igen och ingen hjärtklappning. Dock var det överdrivet med jobb och lite sömn så kan ju vara det som var boven i dramat så kör vidare och ser om jag reagerar konstigt igen eller om det bara var en tillfällighet.

Tumme upp för riktigt snabb leverans än så länge iaf, återkommer med resultat.
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Okejokej, hur lång tid tog de innan du fick de och har du fått bra resultat? Va ju en eller fler i tråden som inte hade fått dåliga grejer.

Upplevt hjärtklappning/panikattack en gång på melo. Skulle fylla upp en spruta med 4 doser (dumt som fan, men var sistai flaskan och sprutorna började ta slut. Sprutan fastnade lite så tryckte på lite hårdare på locket och vips så var allt i magen

Drog o gymmade kände inget speciellt, men sen när jag kom hem så började jag nojja som fan och fick värsta hjärtklappningarna. Googlade runt och verkar som att det är det som för mkt melo kan göra - nojja/hjärtklappning (dom ger ju varandra så).

Ska nog inte vara nåt farligt.
2015-08-12, 22:08
  #11704
Medlem
Strawberryns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demma
Bara en fråga:

Varför skulle melanotanet halveras efter 60-30minuter? Du är medveten om att det är en brutalt kort halveringstid? Vart har du vetenskapliga belägg för detta? Varför skulle man då påstå att melanotan sitter i kroppen så pass länge om nu detta vore sant?

För övrigt låter det som ren bullshit/folihattsteori med att du får bättre bränna. Du kan givetvis inte ta ditt egna exempel när du helt casual, 1 försöksperson i två helt skilda miljöer (sola i solen vs solarium) och sen dra någon slutsats på det. Hade det vart så enkelt så hade vi inte behövt ha någots som kallar forskning, där man har hundratals/tusentals försökspersoner med specifika restriktioner för att utesluta andra faktorer. men even then, så är man osäker på om det verklgien är som man tror.

Så sorry men det där du skriver är 100% bullshit. Kanske låter hårt, men jag menar inget illa.


Bra fråga faktiskt, tror inte det funkar alls så tbh, men man vill nog gärna tro det, placebo är som vanligt jävligt stark hehe.

Skulle gå in nu o fråga om hur jävla länge det sitter i egentligen?
Jag o en polare delade på en standard 400kr paket i maj/juni, tror jag tog sista injektionen i ~10juni.

Har knappt solat alls den här sommaren och ändå haft en rätt OK bränna, inte direkt BRUN, men med tanke på att vädret vart skit och jag dessutom inte kunnat sola så har det funkat.

MEN, nu solade jag solarium igår i 8minuter (den lägsta tiden man kunde ta på det solariet) och jag är fan brun idag? Återigen, inte neger eller liknande, men med tanke på att jag solat typ 12min i samma solarie förut för samma effekt, tyder ju ganska så starkt att melanotanet fortfarande är i kroppen? Har dessutom en del leverfläckar kvar vilket också borde tyda på det iofs.

Hade ärligt talat lite svårt att tro på det där att melo skulle sitta i 2-4 månader eller vad det stod, men nog stämmer det. Sjukt bra alltså Även om fläckarna inte skulle försvinna så är dom så små, jag bryr mig ärligt inte. Frågan är ju dock: kan man ha fått en permanent förbättring i ens pigment tror ni?


Melanotan 2 har faktiskt en otroligt kort halveringstid, 30-60 min enlig denna källa. Då det inte finns så mycket forskning på detta har jag ingen forskningsartikel eller dylikt att referera till.

https://melanotaninfo.wordpress.com/melanotan-basinfo/

Jag har fått mycket bättre pigment sen jag först började använda detta. Så ja jag har då definitivt fått en permanent förbättring i mitt pigment.
2015-08-12, 22:20
  #11705
Medlem
Lustigt det här. På Flashback hatar alla sandnegrer, men vill till varje pris se ut som en. Man är så desperat att tona ned sitt Skandinaviska Ursprung, så till den grad att man tvingar på kroppen massa skit som Melanotan, Brun-utan-sol, diverse krämer, samt att man fördriver allt längre tid på solariet (under sommaren!!!!!) i hopp om att få den där betraktansvärda bruna färgen. Det här med "double standard" var visst mer utbrett än jag trodde på Flashback. Sorgligt.
2015-08-12, 22:28
  #11706
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demma
Bara en fråga:

Varför skulle melanotanet halveras efter 60-30minuter? Du är medveten om att det är en brutalt kort halveringstid? Vart har du vetenskapliga belägg för detta? Varför skulle man då påstå att melanotan sitter i kroppen så pass länge om nu detta vore sant?

För övrigt låter det som ren bullshit/folihattsteori med att du får bättre bränna. Du kan givetvis inte ta ditt egna exempel när du helt casual, 1 försöksperson i två helt skilda miljöer (sola i solen vs solarium) och sen dra någon slutsats på det. Hade det vart så enkelt så hade vi inte behövt ha någots som kallar forskning, där man har hundratals/tusentals försökspersoner med specifika restriktioner för att utesluta andra faktorer. men even then, så är man osäker på om det verklgien är som man tror.

Så sorry men det där du skriver är 100% bullshit. Kanske låter hårt, men jag menar inget illa.


Bra fråga faktiskt, tror inte det funkar alls så tbh, men man vill nog gärna tro det, placebo är som vanligt jävligt stark hehe.

Skulle gå in nu o fråga om hur jävla länge det sitter i egentligen?
Jag o en polare delade på en standard 400kr paket i maj/juni, tror jag tog sista injektionen i ~10juni.

Har knappt solat alls den här sommaren och ändå haft en rätt OK bränna, inte direkt BRUN, men med tanke på att vädret vart skit och jag dessutom inte kunnat sola så har det funkat.

MEN, nu solade jag solarium igår i 8minuter (den lägsta tiden man kunde ta på det solariet) och jag är fan brun idag? Återigen, inte neger eller liknande, men med tanke på att jag solat typ 12min i samma solarie förut för samma effekt, tyder ju ganska så starkt att melanotanet fortfarande är i kroppen? Har dessutom en del leverfläckar kvar vilket också borde tyda på det iofs.

Hade ärligt talat lite svårt att tro på det där att melo skulle sitta i 2-4 månader eller vad det stod, men nog stämmer det. Sjukt bra alltså Även om fläckarna inte skulle försvinna så är dom så små, jag bryr mig ärligt inte. Frågan är ju dock: kan man ha fått en permanent förbättring i ens pigment tror ni?


jag orka inte ens läsa mer än hälften av vad du skriver eftersom du inte är saklig.. varför ska jag svara på en fråga om päron när jag uppenbarligen pratar om äpplen.. total nonsens är vad du kommer med. läs om och svara igen om du vill ha en diskussion. denna gången var saklig.



Sen till ditt andra svar så måste du väl förfan förstå att melanotanet sätter en djupare bränna. och därmed sitter själva brännan kvar men melanotan är ute för längesen. mao de räcker med två tre sprutor för att få ett bättre pigment som räcker ett helt år framöver. nu orkar jag inte med ditt nonsens. läs på innan du börjar röka spliff och hittar på egna jävla ideer.
__________________
Senast redigerad av Peyz 2015-08-12 kl. 22:32.
2015-08-13, 00:38
  #11707
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strawberryn
Melanotan 2 har faktiskt en otroligt kort halveringstid, 30-60 min enlig denna källa. Då det inte finns så mycket forskning på detta har jag ingen forskningsartikel eller dylikt att referera till.

https://melanotaninfo.wordpress.com/melanotan-basinfo/

Jag har fått mycket bättre pigment sen jag först började använda detta. Så ja jag har då definitivt fått en permanent förbättring i mitt pigment.
Låt säga det har en halveringstid på 30-60min, ja men då är det ju uppenbarligen något annat som sker med kroppen som gör att man får bättre pigment, men du får ju inte full effekt livet ut?

Tro vad ni vill, jag är en man of science och jag tvivlar starkt på att man måste stressa till solariet inom 1h av injektion
Citat:
Ursprungligen postat av MrBlanko
Lustigt det här. På Flashback hatar alla sandnegrer, men vill till varje pris se ut som en. Man är så desperat att tona ned sitt Skandinaviska Ursprung, så till den grad att man tvingar på kroppen massa skit som Melanotan, Brun-utan-sol, diverse krämer, samt att man fördriver allt längre tid på solariet (under sommaren!!!!!) i hopp om att få den där betraktansvärda bruna färgen. Det här med "double standard" var visst mer utbrett än jag trodde på Flashback. Sorgligt.
Wtf? Vad är det som är sorgligt? En random efterbliven dude som till synes inte verkar ha ett liv, går in i en tråd om melanotan han själv inte använder (varför? Har du ett så tråkigt liv?) och sitter och bashar på random folk utan någon som helst kunskap eller inblick i ens liv och dömer ut alla som använder det och snackar om att vi är sorgliga?

Flashback. Det finns bra mycket nötter här. "Double standard" på dig själv lilla vännen

Fyfan för folk som använder diverse krämer!!!!! Ännu värre om folk som käkar grönsaker va? Bara skärpmat eller mammas hemmalagade tacos i lilla pojkrummet
2015-08-13, 09:02
  #11708
Medlem
Strawberryns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demma
Låt säga det har en halveringstid på 30-60min, ja men då är det ju uppenbarligen något annat som sker med kroppen som gör att man får bättre pigment, men du får ju inte full effekt livet ut?

Tro vad ni vill, jag är en man of science och jag tvivlar starkt på att man måste stressa till solariet inom 1h av injektion

Wtf? Vad är det som är sorgligt? En random efterbliven dude som till synes inte verkar ha ett liv, går in i en tråd om melanotan han själv inte använder (varför? Har du ett så tråkigt liv?) och sitter och bashar på random folk utan någon som helst kunskap eller inblick i ens liv och dömer ut alla som använder det och snackar om att vi är sorgliga?

Flashback. Det finns bra mycket nötter här. "Double standard" på dig själv lilla vännen

Fyfan för folk som använder diverse krämer!!!!! Ännu värre om folk som käkar grönsaker va? Bara skärpmat eller mammas hemmalagade tacos i lilla pojkrummet

Vare sig man brukar mt 2 eller inte, varje gång man blir ordentligt brun blir pigmentet bättre. Huden blir så att säga van vid solen på ett helt annat sätt.
2015-08-13, 16:25
  #11709
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demma
Låt säga det har en halveringstid på 30-60min, ja men då är det ju uppenbarligen något annat som sker med kroppen som gör att man får bättre pigment, men du får ju inte full effekt livet ut?

Tro vad ni vill, jag är en man of science och jag tvivlar starkt på att man måste stressa till solariet inom 1h av injektion

Wtf? Vad är det som är sorgligt? En random efterbliven dude som till synes inte verkar ha ett liv, går in i en tråd om melanotan han själv inte använder (varför? Har du ett så tråkigt liv?) och sitter och bashar på random folk utan någon som helst kunskap eller inblick i ens liv och dömer ut alla som använder det och snackar om att vi är sorgliga?

Flashback. Det finns bra mycket nötter här. "Double standard" på dig själv lilla vännen

Fyfan för folk som använder diverse krämer!!!!! Ännu värre om folk som käkar grönsaker va? Bara skärpmat eller mammas hemmalagade tacos i lilla pojkrummet

man of science, knappast.. du är en man bakom flötet som inte ens förstår att ett vattenlösligt preparat tas upp väldigt fort av kroppen och sen åker ut väldigt fort. Anledningen till att man inte behöver stressa är för att mt2 är ett otroligt potent preparat och man kan gott och väl sola några timmar efter injekt.. Det är dock vist att börja sola precis efter injektion eftersom man då får ut så mycket mer av det. Samt att man kan använda en betydligt mindre dos för att uppnå samma resultat.

dessutom börjar du snacka om halveringstid när jag inte ens har nämnt något om halveringstid. Utan jag pratar själva upptaget av mt2 i kroppen. det är två skilda saker som du inte verkar förstå. Anatomi och fysiologi är något du ska läsa på om du är intresserad av vetenskap och inte ditt foliehatt hittepå...

Det är väldigt uppenbart att du har svaga kunskaper om denna substans. Även fast det finns en hel uppsjö med tydlig och adekvat information på internet.
Vilket tyder på att är väldigt omogen och har mycket att läsa på.
Mao vi pratar inte ens samma språk.
__________________
Senast redigerad av Peyz 2015-08-13 kl. 16:42.
2015-08-14, 11:48
  #11710
Medlem
AfterEight-s avatar
Har precis börjat läsa lite om melanotan och är rätt sugen på att prova. Vill inte få någon ordentlig solbränna, men allt som oftast så är jag kritvit i ansiktet trotts mycket sol.

Vill bara köra på väldigt låg underhållningsdos alltså. Hur mycket ska man ha? Något man bör tänka på när man tar det?

Läste någon blogg där de verka som de skiljer på preparaten från olika ställena, att man mådde minst illa på vissa ställen etc. Någon speciell som kan rekommenderas?
2015-08-14, 18:44
  #11711
Medlem
Strawberryns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AfterEight-
Har precis börjat läsa lite om melanotan och är rätt sugen på att prova. Vill inte få någon ordentlig solbränna, men allt som oftast så är jag kritvit i ansiktet trotts mycket sol.

Vill bara köra på väldigt låg underhållningsdos alltså. Hur mycket ska man ha? Något man bör tänka på när man tar det?

Läste någon blogg där de verka som de skiljer på preparaten från olika ställena, att man mådde minst illa på vissa ställen etc. Någon speciell som kan rekommenderas?


Börja med 0,2 mg så märker du om du behöver justera och ta mer. Ju mindre dos som sagt desto mindre biverkningar. Tänk aseptiskt vid injektionstillfället och variera insticksstället så är det inget annat speciellt du måste tänka på.
2015-08-14, 23:27
  #11712
Medlem
Before&After på en man som tog melanotan
https://www.reddit.com/r/WTF/comment...man_injecting/

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback