2015-08-11, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Ja 5 år med hcg är bättre.

Jaså? Vad baserar du detta på? Det är knapert på vetenskapliga studier förda på män som använt hCG under mycket lång tid. Jag är enbart intresserad av studier förda på män. att kvinnor ränner omkring med hcg i kroppen under graviditet är inte tillräckligt för att övertala mig.

Citat:
Hans upplägg riktar sig till dom som lever för muskler och inte tänker kliva av. Dessutom är det bara broscience men det verkar ju räcka för vissa här.

Det är broscience som har byggt upp skiten under årtal. Nyckeln passar inte i alla låsen, det finns upplägg som kommer fungera bättre för någon än vad vetenskapligt förda studier påstår.
Citera
2015-08-11, 08:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Jaså? Vad baserar du detta på? Det är knapert på vetenskapliga studier förda på män som använt hCG under mycket lång tid. Jag är enbart intresserad av studier förda på män. att kvinnor ränner omkring med hcg i kroppen under graviditet är inte tillräckligt för att övertala mig.

Det är broscience som har byggt upp skiten under årtal. Nyckeln passar inte i alla låsen, det finns upplägg som kommer fungera bättre för någon än vad vetenskapligt förda studier påstår.

Semester 7 dagar jag föreslår att ni läser vad Bill Roberts och Michael Scally skriver. Dom enda som forskat och riktar sin expertis till missbrukare av steroider.
Citera
2015-08-11, 09:54
Medlem
Citat:
Behövs ingen studie det är faktabelagt vad HCG har för uppgift och hur det används optimalt.

TRT och att missbruka steroider är inte samma sak, förr eller senare måste ni kliva av och återhämta er och där har HCG stor betydelse(optimalt under kuren naturligtvis). I USA är HCG för trt mycket vanligt, antingen av kosmetiska skäl eller för att man vill ha barn.

Synd att du inte lägger ner lika mycket tid på att läsa som att trycka.

Det va precis detta svar jag väntade mig från dig! Du fick en ärlig chans att faktiskt backa upp dina påståenden men va fick man för svar? Det behövs inga studier!

Vi är många här som påstår att du och dina förebilder har fel. Varken du eller dina förebilder har mer kött på bena än vad vi har! Säger du att att hcg är bättre under kuren än efter så behövs inga studier att backa upp det påståendet enligt dig!
Säger vi att långvarigt anv av hcg skadar leydigcellerna så sitter du och gapar efter studier som backar upp det!

Du har heller ingen respekt för folk med långvarig erfarenhet, du kommer in här som en rookie/n00b och ska lära oss och många av oss har kurat i över 20 år hur det egentligen ligger till. Sen vad vi säger till dig att vi själva har testat och upptäckt funkar inte funkar, det förkastar du direkt.

Sist vill jag bara tacka dig för att du erkände att hcg inte alltid är bättre som i fallet trt. Och kom inte och påstå att det är skillnad på trt och självmedicinering och att dom aldrig kliver av och att vi måste kliva av. Du vet inte om det finns trt passienter som kliver av tillslut, inget är hugget i sten att trt måste ges livet ut!
Sen så finns det byggare som ligger på betydligt längre än 5år. Testa 20år eller 30år. Och som jag sa en gång tidigare till dig. Korta kurer behöver inte hcg för kulorna hinner inte ens krympa! För långa kurer kan vara skadligt att köra hcg under. Men att köra intervaller med hcg i längre kurer låter mer safe i sådana fall.

Som jag sa så är båda metoderna beprövade och man får helt enkelt se vad man är för individ, är man typen som blir av med kulorna direkt så visst kör hcg lite mer. Men annars för att återhämta sig i en pct så räcker det med att köra hcg efter kuren!

Det finns en anledning till att varje pct med hcg ska inledas några dagar eller veckor efter sista sticket beroende på ester. Varför tror du dom vill att man ska vänta med hcg efter sista sticket om nu det alltid är bättre att köra hcg till?
Citera
2015-08-11, 10:56
Medlem
Citat:
Hans upplägg riktar sig till dom som lever för muskler och inte tänker kliva av. Dessutom är det bara broscience men det verkar ju räcka för vissa här.

Jaa precis, men då lär de ju antagligen vara smartare och köra kurer på 2-4 mån och samma "off" tid med hcg, ist för att ligga on konstant! Jaa spekulerar bara påstår inte att jag vet ett skit
Citera
2015-08-11, 11:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av barapakman
Jaa precis, men då lär de ju antagligen vara smartare och köra kurer på 2-4 mån och samma "off" tid med hcg, ist för att ligga on konstant! Jaa spekulerar bara påstår inte att jag vet ett skit

Kontentan är densamma, hcg under kuren är mer fördelaktigt för återhämtningen oavsett tid. Att det sedan sitter folk i tråden och påstår annat med enbart broscience är beklagligt. Rich Piano, Insider99 mfl har dock inte hcg eller återhämtning högst upp på listan över problem så det är ointressant för dessa individer.

Studien på skadan av celler sker enbart genom höga doser. Finns studier men ingen ville läsa när jag länkade.
Senast redigerad av Tony_Tedeschi 2015-08-11 kl. 11:25.
Citera
2015-08-11, 12:51
Medlem
Citat:
Kontentan är densamma, hcg under kuren är mer fördelaktigt för återhämtningen oavsett tid. Att det sedan sitter folk i tråden och påstår annat med enbart broscience är beklagligt. Rich Piano, Insider99 mfl har dock inte hcg eller återhämtning högst upp på listan över problem så det är ointressant för dessa individer.

Studien på skadan av celler sker enbart genom höga doser. Finns studier men ingen ville läsa när jag länkade.

Jaa men ligger ju min fundering kring om att inte kliva av utan köra sån bridge för att vila kroppen från aas och inte tappa så mkt massa, sexlust/funktion på apparaten

jaa diskuterar inte emot dig utan försöker få lite klarhet i hur de funkar, har testat en gång själv men en gång är ingen gång sägs de åh vem fan vill bli impotent?....
Citera
2015-08-11, 14:51
Medlem
INSIDER19399 mfl

Hur länge är det enligt er okej att köra HCG under kur utan att skada LC då? Planerar att köra HCG 18 veckor nämligen (16 veckors kur + brygga över till PCT)
Senast redigerad av MostMuscular 2015-08-11 kl. 14:54.
Citera
2015-08-11, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostMuscular
INSIDER19399 mfl

Hur länge är det enligt er okej att köra HCG under kur utan att skada LC då? Planerar att köra HCG 18 veckor nämligen (16 veckors kur + brygga över till PCT)

Finns inget exakt svar på din fråga! Det man vet är att långvarigt bruk av hcg kan skada dem, det betyder inte att alla får den bieffekten, och hur länge en person kan gå på hcg utan att med högre risk drabbas av att skada cellerna är ju såklart individuellt det med! Vissa som är mer känsliga än andra och klarar kanske bara några veckor, andra månader och kanske år. Det är en risk man får ta med i sin kalkylering precis som med allt annat, du vet, hur länge kan en person gå på testo utan att få gyno? Svaret på den frågan är det samma, det vet vi inte innan, vissa får gyno med en gång, andra efter några veckor och några får det aldrig! Det vet du inte förrän efteråt och då är det redan försent!

Som jag sa i ett tidigare inlägg, vissa får gyno av nolvadex, ett antiöstrogen, ska vi säga till dem att nolvadex alltid ska användas mot gyno?

Mitt tips är att inte köra på hcg under hela kuren, inte vara så jävla nojig och avvakta och se, krymper kulorna till russin så kör på med hcg då, gör dom inte det så kan behöver du inte köra hcg förrän efter kuren i en pct. Den enda nytta man har av hcg i kuren är som sagt att behålla stolreken på kulorna, man har ingen nytta av att det sätter igång den egna produktionen igen eftersom man är i en kur som ändå stänger ner produktionen hela tiden 24/7.
Citera
2015-08-12, 22:27
Medlem
Citat:
Semester 7 dagar jag föreslår att ni läser vad Bill Roberts och Michael Scally skriver. Dom enda som forskat och riktar sin expertis till missbrukare av steroider.

Nej, jag tycker att du skall känna att bevisbördan är på din sida och därför ber jag dig att ge mig ett par vetenskapligt förda studier där man har studerat effekten och biverkningar hos män som har legat på hCG i flera år i sträck.
Citera
2015-08-13, 08:16
Medlem
JoliQuZs avatar
Legat på HCG genom hela kuren, alltså 7 månader. Kört Testo, tren e och tren a. Ska se hur snabbt jag återhämtar mig till skillnad från förra gången utan HCG. Kulorna har inte alls krympt lika mycket samt att volymen på sarren har varit lika stor eller större än när jag är off, den är inte heller lika vattnig utan mycket tjockare, tjejen tycker även att den smakar "starkt" haha

PCT:
Clomid 75/50/50/50
Nolva 40/20/20/20/20/20
Ghrp-2
Mod 1-29
Liv 52

mvh
Citera
2015-08-15, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alladin
I DENNA TRÅDEN LÄSER DU OM GYNOKÄNNINGAR, PCT OCH HCG.

PCT = Post cycle therapy (efterkur)
Detta är helt nödvändigt till mer eller mindre de flesta kurer, dels för att undvika bieffekter, dels för att få behålla sina ökningar och dels för att få igång sin egenproduktion i kroppen.

Till Pct används oftast clomid, som finns att läsa om nedan.
Nolvadex är också vanligt och lågdos dbol.

HCG = Läs om detta nedan, prepp för att få igång pungkulorna...

VID GYNOKÄNNINGAR UNDER KUR

Nolva = 40-60mg om du får känningar under kuren tills dom går över, sedan 20mg kuren ut.
Då bara om du FÅR känningar, annars inget under kuren.

En variant är att ta 10mg/dag under hela kuren, dels förhindrar det oftast östogena bieffekter och dels är det en så låg dos att man inte reducerar effekten av den AAS man kurar på.

Tabletterna tas antingen en eller två ggr per dag, utan att tuggas i samband med måltid och lite vätska.

http://www.uk-muscle.co.uk/topic/92206-the-famous-power-pct-program-by-dr-michael-scally/
Citera
2015-08-18, 10:38
Medlem
Test400Denkalls avatar
Någon som verkligen vet hur en PCT skulle verka för en ren person?

Normalt sätt kör man AAS. Sen så stänger man ner sin egna prod och sen kör man PCT för att snabbare få tillbaka den egna prodden.

Nu tänkte jag höra vad som händer om en ren person endast kör en PCT med först HCG i några veckor, sedan clomid och nolva i några veckor? Skulle den personen endast få en ökning av sin egna prod direkt eller skulle den ändå först stänga ner sig under PCT:n för att sedan när PCT:n är klar återhämta sig snabbare? Och skulle den personen ha en högre egen prod efter PCT:n än den hade innan som ren?
Första veckorna efter PCT:n kanske, men flera månader efter PCT:n då?

Hittar ingen forskning på det vilket inte är så konstigt kanske! Tänkte om det va nån här som själv testat eller läst nåt om tanken?
Senast redigerad av Test400Denkall 2015-08-18 kl. 10:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in