Citat:
Ursprungligen postat av
Tony_Tedeschi
Behövs ingen studie det är faktabelagt vad HCG har för uppgift och hur det används optimalt.
TRT och att missbruka steroider är inte samma sak, förr eller senare måste ni kliva av och återhämta er och där har HCG stor betydelse(optimalt under kuren naturligtvis). I USA är HCG för trt mycket vanligt, antingen av kosmetiska skäl eller för att man vill ha barn.
Synd att du inte lägger ner lika mycket tid på att läsa som att trycka.
Det va precis detta svar jag väntade mig från dig! Du fick en ärlig chans att faktiskt backa upp dina påståenden men va fick man för svar? Det behövs inga studier!
Vi är många här som påstår att du och dina förebilder har fel. Varken du eller dina förebilder har mer kött på bena än vad vi har! Säger du att att hcg är bättre under kuren än efter så behövs inga studier att backa upp det påståendet enligt dig!
Säger vi att långvarigt anv av hcg skadar leydigcellerna så sitter du och gapar efter studier som backar upp det!
Du har heller ingen respekt för folk med långvarig erfarenhet, du kommer in här som en rookie/n00b och ska lära oss och många av oss har kurat i över 20 år hur det egentligen ligger till. Sen vad vi säger till dig att vi själva har testat och upptäckt funkar inte funkar, det förkastar du direkt.
Sist vill jag bara tacka dig för att du erkände att hcg inte alltid är bättre som i fallet trt. Och kom inte och påstå att det är skillnad på trt och självmedicinering och att dom aldrig kliver av och att vi måste kliva av. Du vet inte om det finns trt passienter som kliver av tillslut, inget är hugget i sten att trt måste ges livet ut!
Sen så finns det byggare som ligger på betydligt längre än 5år. Testa 20år eller 30år. Och som jag sa en gång tidigare till dig. Korta kurer behöver inte hcg för kulorna hinner inte ens krympa! För långa kurer kan vara skadligt att köra hcg under. Men att köra intervaller med hcg i längre kurer låter mer safe i sådana fall.
Som jag sa så är båda metoderna beprövade och man får helt enkelt se vad man är för individ, är man typen som blir av med kulorna direkt så visst kör hcg lite mer. Men annars för att återhämta sig i en pct så räcker det med att köra hcg efter kuren!
Det finns en anledning till att varje pct med hcg ska inledas några dagar eller veckor efter sista sticket beroende på ester. Varför tror du dom vill att man ska vänta med hcg efter sista sticket om nu det alltid är bättre att köra hcg till?