Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-08, 21:03
  #3901
Medlem
Embas avatar
"Setup is preparing your computer for first use"

Laddar och laddar men jag kommer aldrig in i Windows.

Om jag ist använder mig av en annan version, (bootar via usb) kan jag på något sätt ta bort den gamla versionen?

Gör jag det i Bios eller gör jag det i samband med installationen av den andra versionen?
__________________
Senast redigerad av Emba 2015-08-08 kl. 21:22.
Citera
2015-08-08, 21:07
  #3902
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du kan tar bort partitionen och därefter skapar en ny. Formaterar och påbörjar inläsningen av Windowsfilerna.
Citera
2015-08-08, 21:09
  #3903
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Du kan tar bort partitionen och därefter skapar en ny. Formaterar och påbörjar inläsningen av Windowsfilerna.

Tar jag bort partitionen i bios? Eller gör jag det i samband med installationen av den nya versionen?
Citera
2015-08-08, 21:10
  #3904
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Tar jag bort partitionen i bios? Eller gör jag det i samband med installationen av den nya versionen?

I samband med installationen.
Citera
2015-08-08, 21:12
  #3905
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
I samband med installationen.

Tack för snabbt svar.
Citera
2015-08-16, 02:00
  #3906
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Har precis köpt nytt ljudsystem med stereo och separat aktiv baslåda.
Grejen är att baslådan är så fruktansvärt stor och tar bara så låga bastoner att jag skulle behöva komplettera med min gamla datorhögtalarbas.

Problemet är att jag bara får ljud ur gröna anslutningen på baksidan datorn, inte någon av de andra fyra.
På speldatorn är det inga problem, men det här gäller flickvännens mediadator.
Realteks drivrutiner fungerar inte och jag hittar inte moderkortsmodellen i enhetshanteraren.
Skulle vara ännu bättre om det även går ordna separat equalizer på varje ljudutgång på något sätt.

Tror det är något lite äldre HP-moderkort.

HP gör inga moderkort själva. Använd programmet CPU-Z för att hitta namnet på kortet.
Citera
2015-08-16, 14:54
  #3907
Medlem
Windows 7 -minska storleken på windowsinstallationen

Jag har en laptop med 60GB hårddisk och nu är disken full till 99,9%. Utöver Windows ligger Office 2013 på datorn.
Kan man minska installationen genom att tex ta bort delar av operativet?
Jag har givetvis kört diskrensning men detta till trots är disken helt full.
Citera
2015-08-16, 15:02
  #3908
Medlem
ternlunds avatar
Det är svårt att skala ner på operativen utan att installera om det igen.

Det bästa du kan göra är att avinstallera program som inte används. Försök lägg över allt onödigt innehåll på extern hårddisk eller anna partition (om du har det).
Citera
2015-08-16, 15:02
  #3909
Medlem
svallerbyttans avatar
Alltså, du får väl göra en diskrensning manuellt via filhanteraren. Börja i roten och kolla storleken på varje mapp. Sedan tar du dig neråt i trädet för att lokalisera det som tar mycket lagringsplats. Spel, filmer och cache är väl det som oftast tar mycket plats.
Citera
2015-08-16, 15:55
  #3910
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Se mitt inlägg -> (FB) Win XP - Windows mappen är 10GB. Hur kan jag minska?
Citera
2015-08-16, 16:14
  #3911
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gk13adam
Jag har en laptop med 60GB hårddisk och nu är disken full till 99,9%. Utöver Windows ligger Office 2013 på datorn.
Kan man minska installationen genom att tex ta bort delar av operativet?
Jag har givetvis kört diskrensning men detta till trots är disken helt full.

Länken i inlägg #4 går till ett program som rensar bra men om det rensar diverse systemfiler vet jag inte men detta agerande gör det i vart fall - http://www.sevenforums.com/tutorials...-extended.html

Minska Os`et gör du genom att ta bort onödiga uppdateringar samt teckensnitt.
Citera
2015-08-16, 16:52
  #3912
Medlem
Minska storleken som får användas till återställningspunkter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback