Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-08-08, 15:39
  #1
Medlem
Tingsrättsdom: (FB) Domar och förundersökningsprotokoll (FUP) // Mod

--------------- --------------- --------------


En kvinna går ut på facebook och säger sig ha blivit våldtagen.
Jag hittar ingenting om detta i någon media eller polisrapp.
Jag påstår inte att det är uppdiktat men det finns frågetecken i hennes berättelse.
Har det hänt så är det för jävligt, hittar hon på så är det också för jävligt.
Vad säger flashback, nån annan som hört nåt?

Källa:
Citat:
Går ut med detta endast för att varna andra och för att låta mina vänner veta att jag ej har tel nu. Jag blev igår vid 19.00 brutalt överfallen samt våldtagen i gamlestan. Mannen var runt 25-30 år med utländsk härkomst. Har säkerligen gjort detta innan och kommer definitivt göra det igen! Jag har gjort ALLT för att sätta dit detta vidriga as och kommer inte ge mig förrens han sitter bakom galler!! Tills dess....snälla tjejer va försiktiga och rör er helst inte i det området då jag tror han bor i närheten!!
__________________
Senast redigerad av HusvagnSvensson 2016-04-27 kl. 20:55.
Citera
2015-08-08, 15:43
  #2
Medlem
tap1ons avatar
Jag vet inte om ni känner samma sak men utifrån texten så känns det lite som varningsklockorna för trollning plingar ordentligt.

Förstår annars inte hur det första man kan komma att tänka på att göra är att skriva ut på sociala medier om att man blivit våldtagen och varna andra. Skulle nu faktum vara så så brukar det ofta bestå av närmare meterlånga texter med grundligt berättande om hur dåligt vederbörande mår etc.

Eller är det bara jag?
Citera
2015-08-08, 15:46
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barack.Obola
En kvinna går ut på facebook och säger sig ha blivit våldtagen.
Jag hittar ingenting om detta i någon media eller polisrapp.
Jag påstår inte att det är uppdiktat men det finns frågetecken i hennes berättelse.
Har det hänt så är det för jävligt, hittar hon på så är det också för jävligt.
Vad säger flashback, nån annan som hört nåt?

Källa:
Som vadå?
Citera
2015-08-08, 15:50
  #4
Medlem
Hon påstår att hon inte kan ge ett detaljerat signalement men har ändå uppgivit en ganska exakt ålder och etnicitet på ev. GM
Citera
2015-08-08, 15:50
  #5
Medlem
Läs kommentarerna till hennes inlägg också så förstår ni vad jag menar.
Citera
2015-08-08, 15:55
  #6
Medlem
papsols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Som vadå?


ännu en neger som varit i farten. Uppmanar alla kvinnor att bära sax i fickan.
Citera
2015-08-08, 16:01
  #7
Medlem
Läs kommentarerna.
https://www.facebook.com/caroline.gelbard?fref=nf
Citera
2015-08-08, 16:08
  #8
Medlem
tap1ons avatar
Allting skriker ju bara attention-whore om henne, till 100%. Precis som en påpekade i kommentarerna, hur kunde hon ge så tydliga signalement med en huva på huvudet? Om hon nu såg honom innan och på så kort tid hinner se sån exakt ålder etc men inget annat signalement som klädsel etc? Låter väldigt otroligt som sagt.

Hon verkar njuta av uppmärksamheten och samtidigt "ta det med en klackspark" för att skaka av sig allting som om inget har hänt.
Citera
2015-08-08, 16:18
  #9
Medlem
Hon påstår också att hon "gör allt för att hjälpa polisen ta fast honom". men det finns ingen våldtäkt anmäld enligt händelserapporten i det aktuella området.
Så ja, det luktar mytoman om henne. Fan vilka jävla idioter det finns.
Citera
2015-08-08, 16:31
  #10
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barack.Obola
Hon påstår också att hon "gör allt för att hjälpa polisen ta fast honom". men det finns ingen våldtäkt anmäld enligt händelserapporten i det aktuella området.
Så ja, det luktar mytoman om henne. Fan vilka jävla idioter det finns.

Området hanterar mellan 300-700 händelser per dygn. Det är inte alla som publiceras i Polisens sammanfattning av dygnet. Det kan mycket väl ha hänt.
Citera
2015-08-08, 16:36
  #11
Medlem
tap1ons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Området hanterar mellan 300-700 händelser per dygn. Det är inte alla som publiceras i Polisens sammanfattning av dygnet. Det kan mycket väl ha hänt.

Oavsett vad varför reagerar hon som hon gör och är så pass aktiv på sociala medier och det första hon gör är att skriva om det i några få rader där hon "beskriver" att hon blivit överfallen och våldtagen, speciellt när hon har familj och barn som hon skriver om.
Citera
2015-08-08, 16:54
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Området hanterar mellan 300-700 händelser per dygn. Det är inte alla som publiceras i Polisens sammanfattning av dygnet. Det kan mycket väl ha hänt.
Hittar ingenting i media heller, inte nåt. Det känns väldigt osannolikt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback