Citat:
God tanke. Däremot tror jag inte BO har behövt bli värst arg utan det räcker gott att hon yttrat ett "jävla idiot" för att få igång en tillräckligt lättkränkt GM.
Edit: Lite som mordet på Carolin Stenvall då eventuellt.
I mitt el-ljusspår är det cykelförbud, vet inte hur det är i det aktuella.
Edit: Lite som mordet på Carolin Stenvall då eventuellt.
I mitt el-ljusspår är det cykelförbud, vet inte hur det är i det aktuella.
En dålig tanke.
Vad vi pysslar med är inte att kollektivt försöka skriva ihop någon form av manus till nästa avsnitt av en deckare. Vi diskuterar något som faktiskt har hänt, och då räcker det att utgå från vad vi faktiskt känner till, eller vad det finns tecken på har hänt.
Kan det vara så att hon lite otrevligt sa åt en hundägare att hålla sin hund borta, varpå hon blev ihjälslagen?
Kan det vara så att hon i lågstadiet tillhörde en grupp mobbare, och den mobbade nu ballat ur (med psykiatrisk diagnos) och mötte henne i spåret?
Kan det vara hennes expojkväns nya flickvän som är avundsjuk?
Kan det vara så att hon påminde om någon annan, och att gärningsmannen tog fel på person?
Kan det vara en cykel som körde på henne varpå hon blev upprörd och slogs ihjäl?
Svaret på alla dessa frågor är förstås ja. Och när vi tröttnar på att diskutera det befängda spåret att hon sa åt en lättretad hundägare, ja då är det bara att gå vidare i listan. Den kan i stort sett göras oändlig. Vi vet ju inte så mycket om omständigheterna, så att fantisera ihop något är inte alls särskilt svårt.
Men om man tycker att trådens syfte är att diskutera aktuellt fall, så ser jag inte poängen med att hitta på massa ogrundade "teorier".