Citat:
Ursprungligen postat av
Ben-Benn
Visst, jag säger inget mot det. Det jag snackar om är själva relevansen i den här nyheten. Det handlar om vad som i det närmaste är att likna vid en clown som uppträder på barnkalas. Ändå tas det upp som en stor skandal.
Jag tror inte den här personen vet vad han säger mer än hälften av gångerna. Och om man slår ut hans "förmögenhet" på de 10 år han gått som misslyckad loser så är hans karriär inte värd så mycket trots allt.
Hans problem har ju hela tiden varit att han är en fjant. Det är därför han gått in på den pseudo-politiska vägen. Samtidigt som blonda och blåögda svenska småbarn tycker han är "tung" och dylika attribut...
Den här "clownen" inbjuds ju till att tala i Riksdagen så en viss relevans har nyheten enligt min mening. Men den stora vinsten med att detta slås upp är ju inte bara personen Timbuktu, utan att hela nyvänstern indirekt pekas ut som hycklare. Det måste ju vara bra.
Sen vill jag gärna påtala att jag inte har något personligt emot killen. Jag har träffat honom flera gånger & han har varit trevlig & soft. Bara så ingen inbillar sig att jag "hatar" honom. Tvärtom, han har blivit framputtad i första ledet av andra, betydligt ondare, postmarxister. Man har behövt honom som en symbol på den trevliga "rasifierade" & jag fattar att det är svårt att värja sig mot den uppmärksamheten & de personliga & ekonomiska fördelar som följer ur detta.
Han har ju en del att ta revansch för, inte bara det utanförskap som hudfärgen har inneburit.
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Zappa
Pondered the significance of short-person behavior