Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-22, 17:08
  #3889
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKaos
Tackar.

Har bara lite tålamod och ingen brådska när du jobbar med partitionerna. Märk gärna upp HDD med olika färgband så vet du tills nästa gång vilken som är filsystemdisken och dom sekundära HDD.
Citera
2015-07-25, 14:39
  #3890
Medlem
JustZlatans avatar
När jag startade datorn så kom det upp "Konfiguration av Windowsuppdateringer förbereds" för att efter ett tag få meddelandet att "Det gick inte att konfiguera Windowsuppdateringar. Ändringar återställs". "Windows avslutas".

Vad är felet?

Jag nyss installerat Norton om det kan vara anledningen?
Citera
2015-07-25, 21:18
  #3891
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swepie
Ska försöka få över "Mad.Max.Fury.Road.2015.SWESUB.1080p.WEB-DL.x264.SW3SU8" av Mp4 format på 4,4 GB till min externa hårddisk. Men det går inte då filen är för stor. Jag ska föra över den dit för att kunna spela upp den på en blueray spelare till min projektor. Hur splittar jag filen i två smådelar så jag fotfarande kan spela filmen?
HJSplit http://hjsplit.sv.softonic.com/
Citera
2015-07-28, 12:35
  #3892
Avstängd
Hur få bort påminnelse i nedra högre hörnet om att uppgradera från win7 til win10?

någon?

tackar...
Citera
2015-07-28, 17:00
  #3893
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av q9450
Hur få bort påminnelse i nedra högre hörnet om att uppgradera från win7 til win10?

någon?

tackar...

Du finner detta om du söker under tråden om Windows 10.
Citera
2015-07-28, 19:47
  #3894
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Du finner detta om du söker under tråden om Windows 10.

tackar
Citera
2015-07-29, 14:02
  #3895
Medlem
puckots avatar
Hur är det med det här att synka windows-inställningar och bakgrunder/färgscheman/installerade program och allt möjligt som man har ställt in/installerat i windows, går sånt att synka med windows 7 i någon form av molntjänst och sedan föra över till t.ex. windows 8 eller windows 10?

Eller är det bara något som fungerar med win8 eller win10? Jag vet att man kan synka filer med win7 och det gör jag redan, men det är specifikt alla inställningar och sånt som jag vill kunna spara, så att man slipper fixa med sådant om man skulle uppgradera till t.ex. windows 10.
Citera
2015-07-30, 19:35
  #3896
Medlem
Kan jag köpa en äkta Windows 7 Home premium nu i efterhand och installera och sedan kunna uppgradera till win10?
Citera
2015-07-31, 12:24
  #3897
Medlem
JustZlatans avatar
Varför står det att både Windows-brandväggen och Norton Internet Security är inaktiverade?

Norton fungerar som det ska vad jag kan se.
Citera
2015-07-31, 13:14
  #3898
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Varför står det att både Windows-brandväggen och Norton Internet Security är inaktiverade?

Norton fungerar som det ska vad jag kan se.

Åtgärdscentret visar fel ibland, kontrollera med Windows tjänster vad som gäller .
Citera
2015-07-31, 17:21
  #3899
Medlem
Bonnatorps avatar
Har precis köpt nytt ljudsystem med stereo och separat aktiv baslåda.
Grejen är att baslådan är så fruktansvärt stor och tar bara så låga bastoner att jag skulle behöva komplettera med min gamla datorhögtalarbas.

Problemet är att jag bara får ljud ur gröna anslutningen på baksidan datorn, inte någon av de andra fyra.
På speldatorn är det inga problem, men det här gäller flickvännens mediadator.
Realteks drivrutiner fungerar inte och jag hittar inte moderkortsmodellen i enhetshanteraren.
Skulle vara ännu bättre om det även går ordna separat equalizer på varje ljudutgång på något sätt.

Tror det är något lite äldre HP-moderkort.
Citera
2015-08-06, 13:03
  #3900
Medlem
Hej!


Köpte nyligen ett nytt grafikkort och jag får "No signal detected". Har provat stoppat in det i en annan dator och då fungerar det. Stoppar jag in mitt gamla fungerar det också.

Någon som har någon idé?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback