Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-29, 21:43
  #97
Medlem
Citat:
Protestvåg tvingar tandläkaren att stänga mottagningen

Citat:
Vid ytterdörren till tandläkarens mottagning i Bloomington, en förort till Minneapolis i Minnesota, har både minnesmärken och protester lämnats.
Gosedjur, i form av lejon, står uppradade. Vid dörren hänger en skylt där tandläkaren kallas mördare och fegis, rapporterar flera medier. I området där mottagningen ligger har lokal polis agerat för att vara redo om protesterna blir fler – och större.
– Vi har ökat vår patrullering runt platsen, säger biträdande polischefen Mike Hartley till tidningen Startribune.
Mottagningen är tillfälligt stängd. Företaget har störts, enligt Startribune, av ett betydande antal samtal från personer som är upprörda över situationen och vad Walter Palmer gjort.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21187394.ab
Citera
2015-07-29, 22:05
  #98
Medlem
Den här typen av trofé-jakt är rent äcklande.

Men det är inte ovanligt att människor anser att pengar sätter en över lag och moral, sådant beteende är rätt vanligt. Jaga lejon i en nationalpark.. hur jävla efterblivet kan det bli?

Antar att den "modige" jägaren nu främst kommer straffas av inhemsk opinion? Dvs. ingen lag kommer kunna fälla honom för brott i hemlandet och då är det andra som straffar genom sin avsky?

Fair enough tycker jag, hoppas han får lida.

Hur kommer det gå för de som gripits i Zimbabwe? Vilka straff kan dom räkna med?
Citera
2015-07-29, 22:07
  #99
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det är väl snarare den som tog muta på 400 000 för tillståndet som skulle bli straffad..

Nej, största idioten måste vara den som betalar 400.000 för att skjuta ett lejon.
Citera
2015-07-29, 22:09
  #100
Medlem
Västkustskts avatar
Fy fan för sån trofé-jakt. Hoppas nån skjuter kräket.
Citera
2015-07-29, 22:27
  #101
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Jag anser mig inte ha nån machovärdering, jag har bara svårt att förstå varför folk blir så upprörda över en individ när de dagligen är medskyldiga till att tusentals djur plågas och lever i misär för att hamna på våra matbord.

Jag får hoppas du inte är tandläkare och gör samma grej nu är han utan arbete. Ingen vill veta av fanskapet längre.
Citera
2015-07-29, 22:39
  #102
Medlem
NirvanAs avatar
Var det inte snack om att det var en spanjor först? Hur kunde dom ha så fel?
Citera
2015-07-29, 22:44
  #103
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Så där kan man ju säga om det mesta... "Synd om människan, men va fan det e en jävla människa, finns redan 7 miljarder sådana på jorden".

så du sitter o sörjer varje människa som dödas oskyldigt ?
Citera
2015-07-29, 22:50
  #104
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det är väl snarare den som tog muta på 400 000 för tillståndet som skulle bli straffad..
Hur tänker du nu?
Nä största idioten måste vara tandläkaren som uppenbarligen tagit överpriser för sina behandlingar.
Hoppas hans patienter inser det, och att han är ett svin så att de byter tandläkare.
De där två andra jönsarna kan ju vara ett par fattiga stackare. Deras handlande kan inte försvaras, men kanske förklaras.
Citera
2015-07-29, 22:52
  #105
Avstängd
ClaudiaCardinales avatar
Om han nu har lämnat Zimbabwe med ett lejonhuvud i sitt bagage borde inte han få deklarera det på flygplatsen då? Hur svårt kan det vara att få fast honom om polisen i Zimbabwe nu letar efter honom?
Citera
2015-07-29, 22:53
  #106
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Jag får hoppas du inte är tandläkare och gör samma grej nu är han utan arbete. Ingen vill veta av fanskapet längre.


Vad får dig att tro att jag skulle vara tandläkare eller tycka att (trofé)jakt är okej?
Citera
2015-07-29, 22:57
  #107
Avstängd
ClaudiaCardinales avatar
Och det är inte ett vanligt Lejon han sköt ihjäl det var alfahannen har jag läst och den såkallade Lejonkungen. Nu när hans efterträdare tar över kommer den nya ledaren döda alla unga lejon.
Citera
2015-07-29, 22:59
  #108
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Om han nu har lämnat Zimbabwe med ett lejonhuvud i sitt bagage borde inte han få deklarera det på flygplatsen då? Hur svårt kan det vara att få fast honom om polisen i Zimbabwe nu letar efter honom?

Om jag har begripit det rätt, så är lejonhuvudet kvar i Zimbabwe.., beslagtaget. Antar att man måste behandla det innan det börjar att ruttna.

När det är sagt.., var är "tandtrollet" då..?

-Skulle han vara i USA, så hade det varit annonserat.., i Zimbabwe så vore han arresterad..

Nää.., mina pengar är på Sydafrika.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback