Flashback bygger pepparkakshus!
2015-07-29, 19:31
Medlem
Bra artikel om pride-tåget.

http://www.dn.se/sthlm/svagt-intress...etag-i-tensta/

Dock så tycker jag 28 personer är helt okej. Trodde mer på att det inte ens skulle bli av. Sedan att drygt 200 personer anmält sig på Facebook men endast 28 av dem kom är ju inte heller så dåligt. Så gott som varje Facebook-arrangemang så är det oftast endast en bråkdel av de som trycker på gilla-knappen som är beredda att göra något på riktigt.

Hoppas arrangörerna ordnar ett nytt tåg nästa år. Helt klart något att bygga vidare på.
Citera
2015-07-29, 19:33
Medlem
DenLilleTjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebus
Jag tänkte ge ett seriöst svar först men såg jag att du skrev att du hatar när det finns politiskt intresse som genomsyrar paraderna över hbtq frågorna samtidigt som du tycker det är jättebra med detta arr så kan nog inte ta dig seriöst dessvärre.

Antar att du svarade på mitt andra inlägg också?

Vad gäller det så förstod du kanske inte att det var precis det jag ville påpeka? Att folk ständigt använder hbtq-rörelsen som täckmantel för andra agendor såsom "antirasism" och mångkultur osv. Just därför tycker jag det är väldigt bra att någon gör precis samma sak åt motsatt håll. Då börjar folk helt plötsligt reagera på att man använder hbtq-rörelsen för underliggande syften och dolda agendor. Varför är det ok för ena sidan att göra det men inte för andra? Det är en jävla dubbelmoral och folk kanske borde ta sig en funderare över det. Eller?

Men nej, egentligen anser jag att pride-tåg ska handla om pride och inget annat. Har varit utomlands under pågående pridefestivaler (utan politiska inslag) där de bara har kul, och det föredrar jag alla dagar i veckan. Även om jag inte på något sätt är frälst i hbtq-frågor.

Vad gäller resten du skrev så är du fri att tycka vad du vill. Men det visar bara att du står upp för den dubbelmoral som är så kännetecknande för vänstern.
Senast redigerad av DenLilleTjocke 2015-07-29 kl. 19:55.
Citera
2015-07-29, 19:41
Medlem
kulturMarxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Dock så tycker jag 28 personer är helt okej
Det är helt OK att intresset för pinkwashing var så otroligt lågt.
Den här tråden verkar rätt meningslös nu.
Citera
2015-07-29, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturMarx

Ja, och det var extremt pinsamt att se Mats Dagerlind från Avpixlat att spela bög. Jag säger inte att han inte är bög. Men om han är det så har ännu inte kommit ur garderoben. Om vi inte anser att han gjorde det i Avpixlats Pridefestival.
Citera
2015-07-29, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NegerGregerxD
http://mobil.corren.se/nyheter/sveri...d-8359229.aspx

"En person som deltagit i den omstridda prideparaden i Järva i Stockholm har anmält att denne blivit misshandlad av två personer i Husby centrum."

Jepp. De toleranta blattarna/negrerna slår till igen!

FT har pratat med polisen (läs PK)
http://www.friatider.se/åkte-till-fo...pa-3458812-hem

Så fint och kärleksfullt. Givetvis noll om detta i Rapport.
Citera
2015-07-29, 19:49
Medlem
SD anhängare misshandlade meningsmotståndare.

https://polisen.se/Stockholms_lan/Ak...keakJM.twitter

Inte snälla bögar. LOL!
Citera
2015-07-29, 19:49
Medlem
Badios avatar
Gick tydligen lugnt till överlag. Skrattande poliser och glada deltagare. Sjunnesson är nog nöjd över sitt spektakel.

Den personen som blev misshandlad var en Hen från "Prideparkhängarna" som skulle protestera mot Pride-tåget.

Citat:
Den som blivit slagen har varit deltagare i den manifestationen som kallar sig "Prideparkhängarna" och manifesterade mot Järvaprideparaden. Personen är inte allvarligt skadad och ingen person är gripen.

Förutom misshandel kommer även brottet "Hets mot folkgrupp" att anmälas eftersom gärningspersonerna i samband med misshandeln har skrikit nedsättande uttryck om en specifik grupp av människor.

https://polisen.se/Sodermanland/Aktu...del-Stockholm/
Citera
2015-07-29, 19:51
Medlem
guderis avatar
Citat:

"Pinkwashing" ett hittepåuttryck som vänstern smetat på hbqt rörelsen för att själva kunna sätta rörelsens politiska agenda. Sprida hat mot exempelvis Israel i hbqt-rörelsens namn.
Citera
2015-07-29, 19:52
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
SD anhängare misshandlade meningsmotståndare.

https://polisen.se/Stockholms_lan/Ak...keakJM.twitter

Inte snälla bögar. LOL!
Var står det att det var SD-anhängare som misshandlade. Sitter du på inside info?
Citera
2015-07-29, 19:55
Medlem
kulturMarxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
"Pinkwashing" ett hittepåuttryck som vänstern smetat på hbqt rörelsen för att själva kunna sätta rörelsens politiska agenda. Sprida hat mot exempelvis Israel i hbqt-rörelsens namn.
Nej. Pinkwashing betyder att t.ex. rasister i fårakläder låtsas vara för HBTQ-frågor när de egentligen bara är populister eller fiskar efter fler röster. De försöker tvätta av sig med rosa duschcreme och låtsas ha en åsikt som de egentligen inte har. Som tidigare har påvisats i andra trådar nyligen så har det visat sig att männen bakom är renrasiga homofober baserat på tidigare agerande i social media. Det är uppenbart vad det handlar om och det är praktiskt att vi nu har ett ord för det: Pinkwashing.
Citera
2015-07-29, 19:58
Medlem
guderis avatar
Citat:
Nej. Pinkwashing betyder att t.ex. rasister i fårakläder låtsas vara för HBTQ-frågor när de egentligen bara är populister eller fiskar efter fler röster. De försöker tvätta av sig med rosa duschcreme och låtsas ha en åsikt som de egentligen inte har. Som tidigare har påvisats i andra trådar nyligen så har det visat sig att männen bakom är renrasiga homofober baserat på tidigare agerande i social media. Det är uppenbart vad det handlar om och det är praktiskt att vi nu har ett ord för det: Pinkwashing.

Som vänstern har hittat på för att kunna sätta den politiska agendan inom hbqt rörelsen ja. Enligt den definitionen utför ju även vänstern "pinkwashing" då man använder pride och hbqt för att fiska röster
Citera
2015-07-29, 20:02
Medlem
kulturMarxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Som vänstern har hittat på för att kunna sätta den politiska agendan inom hbqt rörelsen ja. Enligt den definitionen utför ju även vänstern "pinkwashing" då man använder pride och hbqt för att fiska röster
Pinkwashing är ju ett ord som precis som alla andra ord kan användas för missriktade beskyllningar. Med din logik borde vi avskaffa de flesta ord, för de kan ju användas orätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in