Citat:
Ursprungligen postat av
Sebus
Jag tänkte ge ett seriöst svar först men såg jag att du skrev att du hatar när det finns politiskt intresse som genomsyrar paraderna över hbtq frågorna samtidigt som du tycker det är jättebra med detta arr så kan nog inte ta dig seriöst dessvärre.
Antar att du svarade på mitt andra inlägg också?
Vad gäller det så förstod du kanske inte att det var precis det jag ville påpeka? Att folk ständigt använder hbtq-rörelsen som täckmantel för andra agendor såsom "antirasism" och mångkultur osv. Just därför tycker jag det är väldigt bra att någon gör precis samma sak åt motsatt håll. Då börjar folk helt plötsligt reagera på att man använder hbtq-rörelsen för underliggande syften och dolda agendor. Varför är det ok för ena sidan att göra det men inte för andra? Det är en jävla dubbelmoral och folk kanske borde ta sig en funderare över det. Eller?
Men nej, egentligen anser jag att pride-tåg ska handla om pride och inget annat. Har varit utomlands under pågående pridefestivaler (utan politiska inslag) där de bara har kul, och det föredrar jag alla dagar i veckan. Även om jag inte på något sätt är frälst i hbtq-frågor.
Vad gäller resten du skrev så är du fri att tycka vad du vill. Men det visar bara att du står upp för den dubbelmoral som är så kännetecknande för vänstern.